گرما ده‌ها نفر را در ایران به بیمارستان فرستاد؛ ادامه قطع برق و آب

در ادامه موج گرما و تبعاتش در ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد، اعلام کرد طی ۲۴ ساعت ۲۲۴ نفر با علائم گرمازدگی به بخش اورژانس بیمارستان‌‌های این استان مراجعه کردند.

گرما ده‌ها نفر را در ایران به بیمارستان فرستاد؛ ادامه قطع برق و آب

در ادامه موج گرما و تبعاتش در ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد، اعلام کرد طی ۲۴ ساعت ۲۲۴ نفر با علائم گرمازدگی به بخش اورژانس بیمارستان‌‌های این استان مراجعه کردند.

همچنین خبرگزاری تسنیم در همین روز خبر داد دو خودرو پژو و پراید در شهر مهران منفجر شدند و در آتش سوختند که آتش‌سوزی یکی از آنها به یک منزل مسکونی هم سرایت کرد و باعث خسارت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم روز جمعه، ۱۳ مرداد در گفت‌وگو با ایسنا از گرمازدگی ۲۷ نفر و مراجعه به مراکز درمانی خبر داد و گفت مدتی پیش یک کودک دو سال و نیمه به دلیل آن که دو ساعت در خودرو تنها مانده بود، جان خود را از دست داد.

او محل این اتفاق را یکی از شهرهای استان خوزستان اعلام کرد اما به تاریخ این اتفاق و جزئیات دیگر اشاره نکرد.

موج گرما همچنین مشکل کمبود برق در ایران را بار دیگر در مرکز توجه قرار داده است.

در همین زمینه وب‌سایت شهرآرا نیوز روز ۱۰ مرداد به نقل از رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد نوشت برق ۸۰‌ درصد رستوران‌ها و چلوکبابی‌های این شهر در اوج زمان ارائه غذا یعنی ساعت ۱۲ ظهر به‌ مدت دو ساعت قطع می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان خراسان این خبر را تایید و اعلام کرده برای «مدیریت مصرف بار و جلوگیری از قطعی برق ناخواسته» برق مشترکان تجاری پرمصرف مشهدی «با برنامه» قطع می‌شود.

از سوی دیگر بعد از تعطیل کردن دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه از طرف هیئت دولت که احتمال ناتوانی در تامین برق را بار دیگر مطرح کرده بود، یک نماینده مجلس تعطیلی ادارات در این زمینه را بی‌فایده خواند.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس روز ۱۲ مرداد به وب‌سایت خانه ملت گفت حتی اگر تمامی ادارات ایران خاموش شوند، سه هزار مگاوات برق در شبکه آزاد می‌شود، در حالی که به گفته او میزان کسری برق ایران «حداقل ده هزار مگاوات» است.

او همچنین گفت که کمبود برق تا ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت و باید با «مدیریت» از این دوران عبور کرد.

مسئولان وزارت نیرو از میانه تیرماه به شکل مداوم درباره «رکوردشکنی» مصرف برق در ایران خبر می‌دهند و از شهروندان می‌خواهند با صرفه‌جویی در مصرف به دولت کمک کنند.

با انتشار گزارش‌هایی درباره قطع آب در شهریار، معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای غرب استان تهران دلیل این اتفاق را برخورد یک خودرو با یک «تیر بتُنی برق» اعلام کرد و گفت این اتفاق باعث قطع برق شبکه اصلی و سپس قطع آب شد که به مدت شش ساعت ادامه داشت.

او خبر داد شهریار در روزهای اخیر با «صد لیتر بر ثانیه» کمبود آب مواجه بوده که خاموش شدن برق چاه‌های آب مشکلات را چند برابر کرد.

از سوی دیگر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، قطع آب در خوابگاه‌های این مجموعه را تایید و دلیل آن را «افت سطح آب چاه» اعلام کرد.

او با بیان این که تلاش برای حل مشکل ادامه دارد، گفت که بازگشت به وضعیت عادی دو هفته زمان می برد.

بحران کم‌آبی بسیاری از استان‌های ایران را از نیمه دوم تیرماه امسال تحت تاثیر قرار داده و واکنش حکومت، محدود به انتقال آب آشامیدنی با تانکر و قطع برق «مشترکان پرمصرف» بوده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 50453

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر