در این ساعات غذا بخورید تا لاغر شوید

آزمایش روی ۹۰ فرد بزرگسال و دارای اضافه وزن در ایالات متحده آمریکا نشان داد افرادی که بازه زمانی غذا خوردنشان را به اوایل روز محدود کرده‌اند، در مقایسه با سایر افرادی که در دیگر ساعت‌های روز محدودیت غذا خوردن داشتند، حدود 5/2 کیلوگرم بیشتر کاهش وزن را تجربه کرده‌اند.

در این ساعات غذا بخورید تا لاغر شوید

متخصصان در ایالات متحده مدعی شدند که محدود کردن غذا خوردن بین ساعت‌های هفت صبح تا سه بعدازظهر می‌تواند به کاهش وزن و همچنین کاهش فشار خون کمک کند.

آزمایش روی ۹۰ فرد بزرگسال و دارای اضافه وزن در ایالات متحده آمریکا نشان داد افرادی که بازه زمانی غذا خوردنشان را به اوایل روز محدود کرده‌اند، در مقایسه با سایر افرادی که در دیگر ساعت‌های روز محدودیت غذا خوردن داشتند، حدود ۵/۲ کیلوگرم بیشتر کاهش وزن را تجربه کرده‌اند. این افراد همچنین موفق شدند فشار خونشان را در یک دوره ۱۴‌هفته‌ای کاهش دهند.

متخصصان در این مطالعه می‌گویند که بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش روی این افراد، احتمالا می‌توان نتیجه گرفت که تغذیه با محدودیت زمانی در ساعت‌های اولیه روز ممکن است درمانی موثر برای چاقی و فشار خون بالا باشد.

آن‌ها همچنین ادعا کردند که این زمان‌بندی برای تغذیه می‌تواند با کاهش خستگی و کاهش احساس افسردگی مرتبط باشد. به‌گفته این متخصصان، افرادی که به برنامه تغذیه در ساعت‌های اولیه روز پای‌بند باشند، ضمن اینکه چربی بیشتری از دست می‌دهند، قدرت بدنی و نشاط بیشتری نیز دارند.

نویسندگان این مقاله خاطرنشان کردند: «شرکت‌کنندگان به‌طور میانگین شش روز در هفته این زمان‌بندی تغذیه‌ای را رعایت کردند و اغلب آن‌ها دست‌کم پنج روز در هفته از این راهکار استفاده کردند.»

به‌گزارش هلث‌لاین، به‌گفته این متخصصان، این زمان‌بندی تغذیه‌ای لازم است به‌عنوان رویکردی کم‌هزینه و آسان برای بهبود سلامت و درمان بیماری‌ها بررسی و آزمایش شود. با این حال، برای تایید اینکه آیا این شیوه از دست دادن چربی برای همه افراد مناسب است یا خیر، انجام مطالعات و آزمایشات بیشتری مورد نیاز است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35319

ارسال نظر