کرونای جدید به ایران رسید؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت که با توجه به بسیار بودن سفرهای خارجی هم‌وطنان ما به ویژه به ترکیه، امارات و قطر، احتمال ورود زیرسویه جدید امیکرون به کشورمان بسیار زیاد است.

کرونای جدید به ایران رسید؟

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت که با توجه به بسیار بودن سفرهای خارجی هم‌وطنان ما به ویژه به ترکیه، امارات و قطر، احتمال ورود زیرسویه جدید امیکرون به کشورمان بسیار زیاد است.

به گزارش عرشه آنلاین، دکتر حمید عمادی کوچک رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) درباره یکی از زیرمجموعه‌های سویه اومیکرون به نام جی‌ان.۱ و همچنین احتمال ورود این ویروس به کشور گفت: در کشور ما سفر خارجی به مکان‌های مختلف دنیا وجود دارد و مسافران بسیاری به ترکیه، امارات و قطر داریم.

وی ادامه داد: این در حالی است که گزارش‌دهی ترکیه در مورد ابتلا به عفونت‌های تنفسی ضعیف است چراکه برای حفظ توریست موارد را گزارش نمی‌کند و به همین دلیل با بیمارانی مواجه هستیم که در هواپیما و سفر دچار عفونت‌های تنفسی شده‌اند.

درباره زیرسویه جی‌ان.۱ چه می‌دانیم؟

عمادی با اشاره به اینکه ممکن است این زیرسویه امیکرون نیز مانند سایر زیرسویه‌ها که به ایران آمدند وارد کشور شود، گفت: جی‌ان.۱ چندان ویروس خطرناکی نیست و همچون سایر زیرسویه‌های امیکرون است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد. اما لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تنفسی را همچنان رعایت کنیم چراکه همیشه در معرض عفونت‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، RSV و رینوویروس هستیم.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه اینگونه نیست که گمان کنیم با پایان اپیدمی کرونا شیوع عفونت‌های تنفسی به پایان رسیده است، افزود: همیشه در فصل سرما با موجی از عفونت‌های تنفسی مواجهیم. در حال حاضر نیز شاهد ابتلا به انواع عفونت‌های تنفسی از جمله کرونا، آنفلوآنزا، رینوویروس، آدونوویروس و سایر عفونت‌های تنفسی هستیم. این ویروس‌ها هم‌اکنون در حال گردشند و ممکن است جی‌ان.۱ نیز شایع شود و این مسأله چندان عجیب نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شیوع ویروس آنفلوآنزا نیز توضیح داد: از مهرماه ویروس آنفلوآنزا در کشور شایع شد و اغلب از نوع H۱N۱ بود. در حال حاضر با مواردی از آنفلوآنزای H۳N۲ روبه‌رو هستیم، اما همچنان سوش غالب H۱N۱ است. شیوع این ویروس هنوز تمام نشده است، شاید به‌ سبب بازگشت زوار اربعین شیوع این بیماری را زودتر در کشور داشتیم و شیوع آن در حال اتصال به پیک‌هایی است که هر سال در ماه‌های دی و بهمن داشتیم.

منبع: میزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120323

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر