بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالغ در تهران اضافه وزن دارند!

چاقی یک مشکل پزشکی است که خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهد.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالغ در تهران اضافه وزن دارند!

چاقی یک مشکل پزشکی است که خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهد.

به گزارش عرشه آنلاین، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما دکتر امیر قاسم لویی، جراح عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران کارشناس برنامه با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی افراد، با بیماری چاقی مواجه هستیم، گفت: اگر دو عامل مهم میزان فعالیت بدنی و الگوی تغذیه‌ای در افراد به خوبی کنترل نشود، با بیماری چاقی روبرو خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه فعالیت‌های فیزیکی گذشته جای خود را به بازی‌های رایانه‌ای داده است و به جای سبک زندگی سالم و مصرف غذا‌های خانگی، بیشتر از غذا‌های آماده و فست فود‌ها که کالری، نمک و چربی ترانس بالا دارند، استفاده می‌شود، که ترکیب این دو عامل چیزی جز اضافه وزن و چاقی نخواهد بود.

وی افزود: در شهر‌های بزرگ تقریباً ۶۰ درصد از افراد بالای ۲۰ سال دچار اضافه وزن و چاقی هستند، که متاسفانه این میزان در کلانشهر تهران، به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد. همچنین چاقی علاوه بر اختلالاتی که بر فیزیک و روان افراد می‌گذارد، سرمنشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند: دیابت، فشار خون، بیماری‌های انسدادی قلبی و آپنه تنفسی  می‌باشد، که خوشبختانه با کنترل چاقی می‌توان از رخداد این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

چاقی

میهمان برنامه در پاسخ به این سوال، که آیا احتمال خطر آمبولی بعد از انجام جراحی چاقی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه این افراد (افراد چاق) فعالیت‌های فیزیکی حداقلی داشته‌اند و معمولاً اختلالات عروقی دارند، احتمال خطر آمبولی تا دو هفته پس از جراحی وجود دارد، اما با تدابیر صورت گرفته تجویز دارو‌ها و استفاده از جوراب‌های ضد انعقاد، تا حدی از خطر آمبولی جلوگیری می‌شود.

برنامه ضربان همه روزه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه سلامت سیما پخش می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116905

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر