اگر مدام نفخ می‌کنید بخوانید

نفخ کردن یکی از مشکلاتی است که هر فردی در زندگی خود دارد و حتی از آن خجالت می‌کشد! با مصرف یک دارو می‌توانید نفخ کردن را کنترل کنید.

اگر مدام نفخ می‌کنید بخوانید

نفخ کردن یکی از مشکلاتی است که هر فردی در زندگی خود دارد و حتی از آن خجالت می‌کشد! با مصرف یک دارو می‌توانید نفخ کردن را کنترل کنید.

به گزارش عرشه آنلاین، داروی دایمتیکون فعال‌شده برای تسکین فشار دردناک ناشی از گاز اضافی در معده و روده استفاده می‌شود.

این دارو برای استفاده در نوزادان، کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد. همچنین حرکات روده را کند کرده و از این طریق اسهال را کاهش می‌دهد. همچنین این دارو بدون نسخه بوده و برای مصرف موقتی نیازی به نسخه پزشک ندارد.

مکانیسم اثر دایمتیکون

این دارو با کنار هم قرار دادن حباب‌های گاز کوچک در روده برای تشکیل حباب‌های بزرگ‌تر عمل می‌کند و به هوای محبوس شده اجازه می‌دهد راحت‌تر از بدن خارج شود. این امر باعث کاهش نفخ شکم می‌شود. این دارو کشش سطحی حباب‌های گاز در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد و دفع گاز را تسهیل می‌کند. مدت اثر کوتاهی دارد و مصرف درمانی آن نیز گسترده است. چرا که اثر آن به دستگاه گوارشی محدود شده و وارد خون نمی‌شود.

دارو

عوارض جانبی دایمتیکون

به طور کلی، مصرف این دارو ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما چندین عارضه احتمالی نیز وجود دارد:

ناراحتی گوارشی: اگرچه این دارو عمدتاً برای کاهش علائم گوارشی استفاده می‌شود، برخی افراد ممکن است عوارض جانبی گوارشی ملایمی مانند تهوع، درد شکم یا اسهال تجربه کنند. این عوارض جانبی به طور کلی نادر و موقتی هستند.

واکنش‌های آلرژیک: اگرچه نادر است، برخی افراد ممکن است به این دارو حساسیت داشته باشند. واکنش‌های آلرژیک می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و شامل علائمی مانند تورم، خارش یا مشکل در تنفس است. اگر هرگونه علامتی از واکنش آلرژیک تجربه کردید، مهم است فورا به پزشک مراجعه کنید.

سایر عوارض جانبی: در موارد نادر، افراد ممکن است عوارض جانبی دیگری مانند سردرد، سرگیجه یا آسیب پوستی تجربه کنند. اگر هرگونه عوارض غیرمعمول یا مداومی تجربه کردید، توصیه می‌شود استفاده را متوقف و به پزشک مراجعه کنید.

مهم است به یاد داشته باشید که عوارض جانبی ممکن است بین افراد متفاوت باشد و همه افراد این عوارض را تجربه نخواهند کرد. اگر هرگونه نگرانی یا عوارض جانبی مداوم دارید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند.

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113428

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر