بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری در چه صورت محتمل است؟

علت اصلی ریزش بیت‌کوین خبر انتشار راهنمای بازبینی شده گروه مالی FATF برای بازار رمزارزها است

 بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری در چه صورت محتمل است؟

بیت‌کوین در چند روز گذشته از بالاترین سطح خود در محدوده ۶۸ هزار دلار ریزش کرد و حالا در محدوده ۶۰ هزار دلار معامله می‌شود. ریزش ادامه دارد؟

 
بسیاری عقیده دارند علت اصلی ریزش بیت‌کوین خبر انتشار راهنمای بازبینی شده گروه مالی FATF برای بازار رمزارزها است و این گروه قصد دارد نظارت بیشتری بر بازار رمزارزها اعمال کند و برای همین رمزارزها حالا احساس خظر کردند و ریزش شروع شده است.

امیر بیات، کارشناس بازارهای مالی  در رابطه با نظارت گروه مالی FATF گفت: تنها جایی که نهادهای نظارتی می‌توانند بازار را نظارت کنند بخش مربوط به صرافی‌ها و تبدیل پول است و هنوز ابعاد دیگر بلاکچین قابل نظارت توسط نهادهای نظارتی نیستند. مثلا صرافی بایننس تحت فشار نهادهای نظارتی سیستم احراز هویت را برای همه فعال کرد اما کیف سیف‌پال را ارائه داد که تراکنش‌ها در این کیف پول به اطلاع نهادهای نظارتی نمی‌رسد. نهادهای نظارتی نمی‌توانند بر دارایی افراد در کیف پول نظارت داشته باشند زیرا کیف پول‌ها هویت ندارند. به نظر من این خبر دلیل ریزش بازار نبود و بازار بعد از رشد زیاد به اصلاح نیاز داشت.

بیات در رابطه با ریزش بازار گفت: فعالان بازار مالی همیشه در کف قیمتی خرید می‌کنند و در سقف سود خود را ذخیره می‌کنند و به نظرم بازار بعد از رشد زیادی که کرده بود به اصلاح نیاز داشت و احتمال اصلاح بازار تا محدوده ۵۰ هزار دلار هم وجود دارد.

بیات در رابطه با بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری گفت: به نظرم تصویب ETF بیت‌کوین از نوع SPOT می‌تواند بازار را صعودی کند و در صورت تصویب این نوع ETF بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری به شدت محتمل است.

بازار از دیروز تا امروز
 

بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد ریزش کرده و این موضوع باعث روند نزولی اکثر آلت‌کوین‌ها شده است.

دامیننس بیت‌کوین کاهش یافته و ریزش اخیر بازار باعث کاهش شاخص ترس و طمع در بازار رمزارزها شده است.

اندیکاتورها در نمودار چهار ساعته سیگنال نزولی دارند و به نظر می‌رسد بازار هنوز اصلاح می‌کند.

منبع: تجارت‌نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1294

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر