شکست عشقی این نشانه ها را دارد

یکی از تلخ‌ترین و اندوه‌ناک‌ترین تجاربی که هر کسی می‌تواند در زندگی خود تجربه کند پایان یک رابطه عاطفیست. موضوع هنگامی‌ سخت‌تر می‌شود که ندانیم آیا به‌راستی باید رابطه را تمام کنیم یا راهی برای ادامه و بازگشت وجود دارد.

شکست عشقی این نشانه ها را دارد

یکی از تلخ‌ترین و اندوه‌ناک‌ترین تجاربی که هر کسی می‌تواند در زندگی خود تجربه کند پایان یک رابطه عاطفیست. موضوع هنگامی سخت‌تر می‌شود که ندانیم آیا به‌راستی باید رابطه را تمام کنیم یا راهی برای ادامه و بازگشت وجود دارد.

هر رابطه معمولا با عشق و علاقه آغاز می‌شود و همه کسانی‌که وارد آن می‌شوند می‌خواهند و این امید را دارند آن رابطه به‌ویژه اگر عاشقانه باشد تا سال‌های سال باقی بماند آن عشق هرگز سرد نشود و از بین نرود، اما گاه این‌گونه پیش نمی‌رود و افراد پس از مدتی متوجه می‌شوند مناسب هم نیستند و ادامه آن رابطه برایشان ناممکن می‌شود.

در این راه افراد تا مدت‌ها نمی‌توانند به پایان بیندیشند و مدام تلاش می‌کنند راهی برای بهبود رابطه پیدا کنند، اما می‌بینند که از هر راهی که وارد می‌شوند اوضاع به جای بهترشدن بدتر می‌شود. اما به‌راستی از کجا متوجه شویم یک رابطه به پایان رسیده است؟

انسان‌هایی که در رابطه عاطفی‌اند اگر دچار بحران در آن شوند معمولا خود متوجه پایان رابطه می‌شوند و آن را حس می‌کنند چیزی که برای هیچ‌کس خوشایند نیست و کسی دوست ندارد چنین چیزی را تجربه کند به همین دلیل برخی از افراد از چنین رابطه‌ای خارج نمی‌شوند تنها به این دلیل که تنها نباشند حتا اگر اگر رابطه خوب نباشد و با خود فکر می‌کنند هر چه باشد از هیچی بهتر است درصورتی‌که سخت در اشتباهند. نشانه‌هایی که یک رابطه به پایان می‌رسد شامل موارد زیر است:

۱-کم‌حرفی

در رابطه‌ای خوب و سرشار از عشق و علاقه افراد با هم حرف می‌زنند و می‌گویند و می‌خندند بدون این‌که اگر در پایان روز به گفته‌هایشان بیندیشند اصلا نمی‌دانند در مورد چه چیز‌هایی با هم گفتگو کرده‌اند، اما از آن انرژی گرفته‌اند و روز خود را به پایان رسانده‌اند. شاید حرف‌زدن و با هم حرف داشتن در رابطه را دست‌کم بگیرید، اما این دقیقا مانند یک معجزه برای یک رابطه است.

اگر با شریک عاطفی خود حرفی ندارید و یا همسرتان با شما در سکوت به سر می‌برد باید بدانید این یکی از نشانه‌های اساسی و اصلی برای پایان یک رابطه عاطفیست. شما در این نوع رابطه زمان صحبت کردنتان کوتاه می‌شود و با ناامیدی به دنبال موضوع یا سوژه برای صحبت می‌گردید. ممکن است حتی پشت سر هم سکوت کنید و فقط بگویید دیگر چه خبر؟ در این وضعیت هر کسی که کنار شما قرار بگیرد متوجه می‌شود که اوضاع خوب نیست. روان‌شناسان می‌گویند رابطه‌ای که دعوا در آن زیاد است بهتر از رابطه‌ایست که به سکوت دچار شده است و این نشان‌دهنده این است که زن و مرد در آن رابطه دیگر حرفی برای گفتن با هم ندارند و نسبت به هم بی‌تفاوت شده‌اند.

رابطه عاطفی

۲- یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌توانید متوجه شوید رابطه در آن روبه پایان است این است که افراد مدام به هم غر می‌زنند و از هر سخنی دعوایی تمام‌شدنی شکل می‌گیرد. در چنین رابطه‌ای زن و مرد مدام به هم کنایه می‌زنند و کوچک‌ترین کار‌های هم برایشان ناراحت‌کننده و اعصاب‌خردکن است. افراد در این رابطه از دست هم کلافه می‌شود و دیگر نمی‌توانند رفتار‌های هم را تحمل کند. مسئله این نیست که فرد مورد نظر شما عوض شده است و دیگر مانند گذشته برایتان جذاب نیست بل‌که موضوع این‌جاست که بدن شما با افزایش فشار خون، تپش قلب و... درست مانند نشانه‌هایی که موقع عاشق شدن حس می‌کردید تلاش دارد به شما چیز‌هایی را بقبولاند و هشدار دهد.

شاید برایتان مکانیسم عجیبی به نظر بیاید، اما خیلی از چیز‌هایی که در ابتدای عاشق شدن در رابطه بود و شما به خاطر آن‌ها فرد مورد نظر تان را می‌پرستید به بزرگترین ناراحتی شما تبدیل می‌شود و با کمال تعجب می‌بینید که دیگر تحمل آن رفتار‌ها را ندارید.

۳-زن و مردی که یک‌دیگر را دوست دارند اولویت نخست و آخر هم هستند، اما در رابطه‌ای که به پایان رسیده است شما دیگر اولویت نخست او نیستید. اگر شریک عاطفی شما با هر کسی بیرون می‌رود جز شما و همیشه ترجیح می‌دهد نوشیدنی خود را در کنار دوستانش و هنگامی‌که شما نیستید میل کند و یا هر بهانه‌ای می‌آورد تا با شما نیاید و با شما بیرون نرود و مانند آن این به معنای ان است که رابطه عاطفی شما از بین رفته است و باید فکر چاره‌ای برای آن کنید.

نشانه‌های پایان رابطه عاطفی

۴-احساس می‌کنید همیشه در لبه پرتگاه هستید

اگرچه ممکن است در رابطه اوقات خوبی را تجربه کنید، اما گاه ممکن است بیندیشید که این کسی که در این‌جا قرار دارد و حرف می‌زند و می‌خندند با شمای واقعی فرسنگ‌ها فاصله دارد. اگر مدام رفتار شریک عاطفی خود را در نظر دارید و کنترل می‌کنید تا خطر ناراحتر‌و خشم‌گین کردن او را کم کنید باید بدانید این زنگ خطری برای پایان یک رابطه عاطفیست.

۵- مدام خود را زوج‌های دیگر مقایسه می‌کنید

یکی دیگر از نشانه‌های پایان یک رابطه عاطفی این است که مدام خود را با زوج‌های دیگر مقایسه می‌کنید و آن‌ها از خود شادتر و خوشبخت‌تر می‌بینید و مدام در حسرت آن‌ها و زندگی و رابطه‌شان هستید.

همه زوج‌های دیگر را خوشبخت‌تر و شادتر ازخودتان می‌بینید و با حسرت به آن‌ها می‌نگرید. شما در اوایل رابطه شریکتان را با بقیه متفاوت می‌دید و فقط به او می‌نگریستید، اما الان احتمال دارد هر جوانی را که می‌بینید در ذهنتان با او مقایسه کنید و نقص‌های شریکتان در مقابل چشمان شما پررنگ شود. مقایسه غیر منصفانه‌ای است، اما خودتان متوجه آن نمی‌شوید. شما دیگر نقاط قوت و مثبت شریکتان را نمی‌بینید و این اصلا نشانه خوبی برای یک رابطه نیست.

عوامل و موارد دیگری مانند اکراه از دیدن آشنایان هم، خدشه‌دار شدن عزت نفس، وجود اختلافات حل نشده، کوتاه آمدن و نداشتن حوصله برای ادامه بحث، تبدیل دعوا به انتقاد شخصی، بحث بر سر مسائل مالی، بحث در مورد خانواده‌ها، حق به جانبی و بی احترامی در رابطه وجود دارد که همگی نشانه‌هایی برای پایان یک رابطه عاطفیست. به این مسائل دقت کنید و اجازه ندهید رابطه‌تان به این مرحله برسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69007

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر