این افراد زودتر از بقیه مریض می‌شوند

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: افرادی که جوان‌ تر از سن واقعی خود به نظر می‌ رسند سالم ‌تر هستند، در حالی که افرادی که مسن ‌تر از سن واقعی خود تشخیص داده می شوند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند.

این افراد زودتر از بقیه مریض می‌شوند

نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: افرادی که جوان‌ تر از سن واقعی خود به نظر می‌ رسند سالم ‌تر هستند، در حالی که افرادی که مسن ‌تر از سن واقعی خود تشخیص داده می شوند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند.

به گزارش عرشه آنلاین، برخی از افراد جوان تر از سن خود به نظر می رسند، در حالی که برخی دیگر مسن تر دیده می شوند. طی این مطالعات محققان می خواستند بررسی کنند که آیا این موضوع تأثیری بر سلامتی عمومی افراد دارد یا خیر؟

محققان طی این پژوهش، داده های ۲۶۷۹ مرد و زن ۵۱ تا ۸۷ ساله با میانگین سنی حدود ۶۹ سال را بررسی کردند. برای اندازه گیری سن فیزیکی، محققان از صورت آن ها تصاویری از جلو و نیم رخ و البته بدون آرایش، گرفتند. سپس یک گروه ۲۷ نفره باید سال تولد هر یک از شرکت کنندگان را با استفاده از عکس ها به عنوان مدرک تخمین می زدند.

پس از انجام این کار، محققان شرکت ‌کنندگان را بر اساس سن درک شده‌ شان دسته‌ بندی کرده و داده‌های سبک زندگی آن ‌ها شامل شاخص توده بدن، سیگار کشیدن، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش و بیماری ‌های کلیوی، قلبی عروقی، ریوی، عضلانی و … را تجزیه و تحلیل کردند. علاوه بر این، سلامت استخوان، سلامت چشم، کاهش شنوایی و اختلال شناختی این افراد نیز بررسی و ثبت شد.

محققان دریافته ‌اند: افرادی که جوان‌ تر از سن خود به نظر می‌ رسند، مشکلات سلامتی کمتری دارند. به طور متوسط، آنهایی که پنج سال جوان تر بودند کمتر از پوکی استخوان، بیماری انسداد مزمن ریه ، مشکلات شنوایی، آب مروارید و سایر بیماری های چشمی رنج می بردند و همچنین در تست های شناختی عملکرد بهتری داشتند.

پروفسور تامر نیژستن (Tamar Nijsten)، یکی از محققان این تیم مطالعاتی در رابطه با این موضوع  گفت: اگر جوان ‌تر از خودتان به نظر می ‌رسید، سلامت سیستم‌ های اندام، بدن و ذهن‌ تان احتمالاً منعکس‌کننده این موضوع است. اگرچه این مطالعه به طور خاص دلیل این موضوع را بررسی نکرد، اما احتمالاً عواملی که باعث ایجاد تغییراتی در ساختار بافت صورت می ‌شوند که ما را مسن ‌تر نشان می‌دهند، مانند کاهش هیپودرم و ایجاد چین و چروک نیز تأثیر دارند. این موضوع به طور خاص روی بافت های دیگر نواحی بدن نیز تاثیر دارد.

محققان همچنین معتقدند: مفهوم سن درک شده می تواند به عنوان یک معیار تشخیصی برای سنجس سلامت عمومی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای روشن شدن این معیار مورد نیاز است. محدودیت مطالعه فوق این است که شرکت کنندگان عمدتاً از شمال غربی اروپا هستند. به گزارش سیناپرس،بنابراین، تحقیقات آینده باید بر روی سایر گروه های بزرگسال با پیشینه های قومی مختلف انجام شود.

شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله درماتولوژی منتشر شده است./ بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66580

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر