اگر هیچوقت نمی‌دانید چه بپوشید، بخوانید

کارشناسان لباس می‌گویند نباید سخت بگیرید و راه‌هایی هست که حتی تنبل‌ترین آدم ها هم می‌توانند از طریق آن به سبکی شیک و خاص دست پیدا کنند.

اگر هیچوقت نمی‌دانید چه بپوشید، بخوانید

روزهایی هست که احساس طراوت و انرژی زیادی می‌کنیم و دوست داریم یک دست لباس خاص انتخاب کنیم و به واسطه آن سبک شخصی‌مان را به نمایش بگذاریم. اما روزهای دیگری هم هستند که حتی بیرون آمدن از تخت نیز کار دشواری است و حتی نمی‌توانیم یک شلوار و ژاکت را با هم جور کنیم.

به گزارش عرشه آنلاین، اگر بیشتر اوقات در زمره افرادی هستید که در گروه دوم جای می‌گیرند، احتمالا احساس کرده‌اید که شیک‌پوشی برایتان اغلب کار دشواری است.

اما کارشناسان لباس می‌گویند نباید سخت بگیرید و راه‌هایی هست که حتی تنبل‌ترین آدم ها هم می‌توانند از طریق آن به سبکی شیک و خاص دست پیدا کنند.

۹۰درصد برداشت آدم‌ها از شما بر اساس ظاهر است

الیزابت کوسیچ، متخصص مد و لباس، می‌گوید: «برای آنکه شیک لباس بپوشید باید نوع پوشش‌تان را جدی بگیرید. این یک نوع تعهد است، بنابراین برای افرادی که وقت کمی دارند، دمدمی‌مزاج هستند یا برنامه‌ریزی برای لباس پوشیدن را سخت می‌دانند، رسیدن به یک سبک شخصی نوعی تقلاست.»

«این درحالیست که ۹۰درصد از نخستین تأثیراتی که ما روی دیگران می‌گذاریم بر مبنای آنچه می‌بینیم است نه آنچه می‌شنویم که باعث می‌شود ظاهر ما بیشتر از چیزی که حقیقتا دوست داریم بپذیریم، مهم باشد.»

ارتقای تصویر شخصی ارزش تلاش کردن را دارد و در حقیقت ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. نکته کلیدی یافتن هک‌هایی است که کمد لباس را ساده و امضا شخصی شما را بیان می‌کنند و به راحتی قابل تکرار هستند.»

اگر می‌خواهید ظاهر این امضا را بهبود ببخشید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید با ما همراه باشید تا نکاتی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

۱.از سبک تک‌رنگ (مونوکروم) استفاده کنید

کوسیچ می‌گوید اگر سخت‌تان است یا برای آنکه صبح‌ها یک دست لباس شیک بپوشید وقت کافی ندارید، به رنگ‌های یک‌دست بچسبید.

«سرتاپا یک‌رنگ بودن هم آسان و هم کلیشه‌ای است. این سبک شما را کشیده‌تر نیز نشان می‌دهد که می‌تواند اعتمادبه‌نفس را القا کند ـ یک نشانه غیرکلامی مفید برای افزایش نفوذ در صورت نیاز. «علاوه بر آن، لباس‌هایی که طرح، نقش و الگوهای مشخصی ندارند را می‌توان بارها پوشید.»

لباس پوشیدن

کارشناسان لباس پیشنهاد می‌دهند که ترکیب رنگ تک‌رنگ یک «سبک شسته‌رفته و منسجم» ایجاد می‌کند که نیاز به «هر نوع ترکیب رنگی استراتژیک» را از بین می‌برد.

ترکیب بژ با بژ و سیاه با سیاه یکی از رایج‌ترین ترکیبات است. کوسیچ پیشنهاد می‌دهد کسانی که ترکیب رنگ یک‌نواخت استفاده می‌کنند با استفاده از ملزومات فرعی (اکسسوری‌ها)، ستون‌های رنگ را «بشکنند و فاصله‌گذاری» کنند. مثلا یک شال، یک کمربند یا چیزی که به دسته کیف اضافه می‌شود، می‌تواند مفید باشد.

گوشواره‌های طرح‌دار بزرگ نیز باعث افزایش انسجام پوشش می‌شوند و در عین حال آن را متعادل نگه می‌دارند.

 

۲.یک پالت رنگ انتخاب کنید

آنجلا فاستر، مربی سبک اندام‌های ریزنقش، می‌گوید اگر دوست دارید بیشتر از یک رنگ در لباس‌تان داشته باشید، به این توصیه عمل کنید: «پیشنهاد می‌دهم که مشتریانم ۸۰درصد لباس‌هایشان را در یک طیف خاص رنگی انتخاب کنند تا هر تکه لباس مجزا را راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند با بقیه تلفیق و سِت کنند. مثلا رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری یا شکلاتی، کرم و خاکی و ...با هم جور می‌شوند.»

«وقتی هر تکه لباس با تکه دیگر جور می‌شود، صبح‌ها انتخاب آسان‌تری داریم.»

کوسیچ نیز می‌گوید اگر احساس می‌کنید که نمی‌خواهید به سبک تک‌رنگ لباس بپوشید، می‌توانید یک پالت رنگی متنوع‌تر انتخاب کنید.

«سعی کنید که لباس‌هایتان را به سه رنگ محدود کنید ـ دو رنگ خنثی و یک رنگ آکسان استفاده کنید. منظور از رنگ آکسان رنگی تند و جذاب است که ناگهان فضای قبلی را می‌شکند. یک رنگ خنثای تیره، یک رنگ خنثای روشن و رنگی شاد و جذاب طیف‌دار ـ یک سایه تیره‌تر برای فصول سرد و سایه روشن‌تر و درخشان‌تر برای فصل‌های گرم‌تر – داشته باشید.»

«وقتی که پالت رنگی محدود می‌شود اما یک طیف کامل از رنگ‌های آکسان دارید که با آن‌ها تلفیق کنید، این توهم ایجاد می‌شود که کمد لباس‌تان پرتر است.»

۳.اطمینان حاصل کنید که قطعات ضروری لباس را دارید

اگر بتوانید برای خرید اجناس باکیفیت زمان بگذارید، بعدها ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های دیگر تلفیق کنید.

فاستر می‌گوید: «بسیاری از مشتریان لباس در سِت کردن قطعات مجزای لباس با هم مشکل دارند. مثلا رنگ سیاه، سفید و خاکستری را در نظر بگیرید. آیا شما بلوزی در همه این رنگ‌ها دارید؟ دامن؟ شلوار؟ ژاکت پشمی؟ لباس ورزشی چطور؟ اگر ندارید، به فهرست خریدتان اضافه کنید.»

لباس پوشیدن

۴.به دنبال کفش‌های رنگِ بدن باشید

فاستر می‌گوید: «یک جفت کفش رنگ بدن، بدون اینکه تلاش زیادی برای مد روز بودن بکنید، شما را شیک می‌کند. کفش‌های رنگ بدن بسیار شیک هستند و با هر چیزی جور می‌شوند. سعی کنید طیفی از کفش‌های رنگ بدن از تخت، پاشنه‌دار، بنددار و راحتی داشته باشید.»

۵.لباس یک‌سره را امتحان کنید

چه چیزی ساده‌تر از انتخاب لباس یک‌سره است؟ کوسیچ می‌گوید وقتی بتوانید با یک دست لباس از سر تا پایتان را تأمین کنید، بیشتر از آنکه تنبل به نظر برسید، مد روز به نظر می‌رسید.

کوسیچ می‌گوید: «لباس‌های یک‌سره فضای کمی برای نگهداری لازم دارند و در عین حال تأثیر زیادی دارند. کمد لباس‌تان را با انواعی از لباس‌های یک‌سره از آستین بلند، طرح‌دار، تک‌رنگ و ..پر کنید. کت‌ودامن یک‌دست یا کت‌وشلوار یا لباس‌های ورزشی یک‌سره نیز لباس‌های خوبی، خصوصا برای آخر هفته‌ها هستند.»

می‌توانید از تزئیناتی مثل انواعی از زیورآلات یا یک جفت کفش به رنگی شاد و چشم‌نواز برای تکمیل پوشش‌تان استفاده کنید.

۶.سِت بخرید

یکی از آخرین ترندهای مد که به نظر می‌رسد مدت‌های زیادی با ما خواهد ماند ست خرید کردن است. دیگر نیازی ندارید برای تلفیق لباس‌های مختلف با هم وقت صرف کنید.

کوسیچ می‌گوید: «از تاپ‌های کراپ و دامن گرفته تا بلوزهای دکمه‌دار و شلوار، این ست‌ها به صورت گسترده با هم هماهنگ می‌شوند، بنابراین ست‌هایی را پیدا کنید که با سن، سبک زندگی و سبک لباس پوشیدن شما مطابقت دارند.»

لباس پوشیدن

۷.کمد لباستان را مرتب کنید

اگر کمد لباستان را طوری مرتب کرده باشید که خیلی سریع بتوانید هر تکه لباسی را می‌خواهید از داخل آن انتخاب و با دیگر لباس‌هایتان ست کنید، کمکتان می‌کنید که به روزتر لباس بپوشید. اما اگر کمد لباستان را درست مرتب و سازماندهی نکرده‌اید، فاستر پیشنهاد می‌دهد که این کار را سریع انجام دهید.

«لباس‌ها را بر مبنای نوعشان طبقه‌بندی کنید مثلا همه شلوارها، همه دامن‌ها را در یکجا بگذارید. علاوه‌برآن، بعد از یک روز طولانی ـ اگر لباس‌ها را نمی‌شویید ـ حتما لباس‌هایتان را چک کنید و اگر تعمیر، اتو یا خشکشویی لازم دارند، قبل از آنکه به داخل کمد برگردانید این کارها را انجام دهید.»

«بعد از ۱۰ساعت پوشیدن یک لباس امکان لکه‌دار شدن آن هست و خیلی زود می‌توان آن لکه را فراموش کرد اما دفعه بعدی که خیلی سریع به لباستان نیاز دارید نمی‌توانید از آن استفاده کنید.»

 

۸.پول بابت اجناس باکیفیت بدهید

فاستر می‌گوید: «بعد از همه‌گیری کرونا خیلی از خانم‌ها از کمدهای لباس کوچکتر با لباس‌های کمتر اما باکیفیت‌تر استقبال می‌کنند. این کار انتخاب سریع لباس را آسان می‌کند. به علاوه نیازی نیست که ساعت‌ها دنبال اقلامی بگردید که هیچ تناسبی با هم ندارند.»

اگر کمدتان پر از لباس‌هایی است که سال تا سال نمی‌پوشید آن‌ها را با اجناس باکیفیت‌تر و کاربردی‌تر معاوضه کنید.

۹.طوری بپوشید که امضایتان باشد

هرچند کوسیچ پیشنهاد می‌دهد دنبال سبکی باشید که مدام بتوانید بپوشید. اما درعین‌حال معتقد است که هر فردی می‌تواند سبک منحصربه‌فرد خودش را در لباس پوشیدن دنبال کند که امضای هویت اوست.

او می‌گوید: «خلق امضای ظاهر در راستای برندسازی شخصی در قدرتمندترین شکل ممکن است.

«می‌توانید یک رنگ آکسان، جوراب‌های خاص و زیورآلاتی که امضای شماست را برگزینید و مدام همین سبک را تکرار کنید. رفته‌رفته شما را با این سبک می‌شناسند و دیگران نیز دیگر از شما چنین انتظاری دارند و با تکرار آن در دیگران حس اعتماد ایجاد می‌کنید. این یکی از عالی‌ترین شیوه‌های هک است که تصویر شخصی شما را تعریف می‌کند، ارتقا می‌دهد و بهبود می‌بخشد.»

۱۰.تنبلی‌تان را پذیرا باشید

درآخر، اگر می‌خواهید هم راحت و هم جذاب جلوه کنید نیازی ندارید که یکی را قربانی دیگری کنید. درحقیقت، نمایش تنبلی در ظاهر خودش به یکی از ترندهای مد تبدیل شده است.

«در گذشته تیپ تنبلی شامل پوشیدن لباس‌های ورزشی، گرم‌کن ورزشی و لِگ می‌شد. امروز برندها به سمتی می‌روند که روش‌های به روزتر و کاربردی‌تری برای زیباتر کردنِ تیپ‌های تنبلی پیدا کنند که هم راحت و هم شیک باشد. تکه‌هایی مانند ست کردن لباس راحتی با لباس‌های گشاد ورزشی امروز خیلی محبوبیت پیدا کرده است.»

منبع: راهنماتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118820

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر