فیلم قهرمان

قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. این فیلم مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.

فیلم قهرمان

قهرمان  فیلمی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی  است. در تهیه‌کنندگی این اثر الکساندر ماله-گی همکاری داشته‌است. این فیلم در شیراز، ایران فیلم‌برداری شده‌است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند. این فیلم از ۵ آبان در سینماهای ایران اکران می شود.


بیشتر بخوانید : زندگینامه اصغر فرهادی


قهرمان برای نخستین بار در ۱۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱ در جشنوارهٔ فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. این فیلم مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساختهٔ یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.

خلاصهٔ داستان

رحیم (امیر جدیدی) خطّاط و نقّاشی مطلّقه است که به علّت عدم پرداخت بدهی‌اش به بهرام (محسن تنابنده) که یک نزول‌خور است به زندان افتاده‌است. رحیم به مرخصی دو روزه‌ای می‌آید. او پسری دارد که لکنت زبان دارد و با مربی گفتاردرمانی او فرخنده (سحر گلدوست) در رابطه است. فرخنده به رحیم می‌گوید که کیفی حاوی چند سکهٔ طلا پیدا کرده‌است و با فروش آن‌ها می‌تواند بدهی خود را به بهرام بدهد. اما رحیم می‌فهمد که پول سکه‌ها کافی نیست و بهرام تمام طلبش را می‌خواهد، زیرا آن پول برای جهیزیهٔ دخترش بوده‌است. پس رحیم در سطح شهر اعلامیه پخش می‌کند تا صاحب کیف را پیدا کند. این کار رحیم توجّه تلویزیون و رسانه‌های مجازی را جلب می‌کند و مردم به رحیم لقب قهرمان را می‌دهند. حالا رحیم سعی می‌کند به بقیه نشان بدهد که آدم خوبی است تا بتواند از این طریق پول بدهی‌اش را بدهد.

بازیگران

  • امیر جدیدی در نقش رحیم
  • محسن تنابنده در نقش بهرام
  • فرشته صدرعرفایی در نقش رادمهر
  • سارینا فرهادی در نقش نازنین
  • سحر گلدوست در نقش فرخنده

 

قهرمان در خرداد ۱۳۹۹ وارد پیش تولید شد و فیلم‌برداری آن پس از ۷۵ جلسه در دوم دی‌ماه ۱۳۹۹ به پایان رسید و سپس تدوین آن را هایده صفی‌یاری آغاز کرد. آمازون استودیوز حق پخش قهرمان را در ایالات متحده آمریکا در اختیار دارد. همچنین شرکت فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین‌المللی قهرمان را برعهده داشته که این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد. به علاوه، شرکت «لاکی رد» نیز فیلم فرهادی را در ایتالیا اکران خواهد کرد.قهرمان در بخش مسابقهٔ جشنوارهٔ فیلم کن در فرانسه برای نخستین‌بار به نمایش درآمد و جایزهٔ بزرگ هیئت داوران جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

جوایز و نامزدی‌ها

برنده جایزه بزرگ جشنواره کن 2021

نامزد نخل طلا جشنواره کن

برنده  جایزه فرانسواشاله جشنواره کن 

درباره فیلم قهرمان

بخش هایی از فیلم قهرمان 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1178

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر