مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران

مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران

تهران به عنوان پایتخت ایران یکی از مهمترین شهرهایی است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. دلیل آن هم وجود اماکن تاریخی معروف و جاهای دیدنی است. علاوه بر وجود پارک‌ها و فضای سبز معروف، کاخ‌های تهران نیز جزو اماکنی است که مورد توجه است. برخی از آن‌ها آنقدر قدمت دارند که تاریخ چند صد ساله ایران را به تصویر می‌کشند. آیا شما هم در سفر خود به تهران علاقه‌مند به جاهای تاریخی هستید؟ پس در این مطلب با معرفی مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران همراه باشید.

کاخ نیاوران از زیباترین کاخ های تهران

در معرفی زیباترین کاخ های تهران، کاخ نیاوران یکی از دیدنی‌ترین مناطق تهران است که مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده. برای مسافرت به شهر تهران با بلیط هواپیما می‌توانید به راحتی سفر خود را آغاز کنید و برای بازدید از کاخ های تهران از کاخ نیاوران دیدن کنید. این کاخ در زمان فتحعلی شاه احداث شده و اقامتگاهی تابستانی برای درباریان بوده است. گردشگرانی که به شهر تهران می‌آیند به دلیل شهرت این کاخ استقبال زیادی از آن می کنند. باغ نیاوران در اطراف کاخ طبیعت زیبایی را به وجود آورده است. درختان سرو قامتی که در این با وجود دارند باعث شده که آب و هوای باغ نسبت به محله‌های نزدیک به کاخ بهتر باشد. برای دسترسی به کاخ نیاوران می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید. معماری کاخ نیاوران به سبک جدید و مدرن طراحی شده و آثار ارزشمندی در آن نگهداری می‌شود. تالار آبی، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما و موزه کتابخانه اختصاصی از بخش‌های کاخ نیاوران هستند.

کاخ گلستان از معروف‌ ترین کاخ های تهران

یکی دیگر از معروف ترین و زیباترین کاخ های تهران، کاخ گلستان است که معماری آن برگرفته از معماری دوران صفوی است. اگر برای بازدید به کاخ گلستان مراجعه کنید، با وسایل شگفت‌انگیزی مواجه خواهید که باعث حیرت‌تان می‌شود. از جمله آن‌ها پیانوهایی هستند که به دوران قاجار تعلق دارند و نقاشی‌های زیبایی از کمال الملک که مناظر زیبا و رنگارنگی را به تصویر می‌کشند. برای دسترسی بهتر به این کاخ می‌توانید رزرو هتل خود را در نزدیکی کاخ گلستان انجام دهید.

 

کاخ گلستان از بهترین کاخ های تهران
کاخ گلستان از بهترین کاخ های تهران

اشیایی لوکس و زیبایی که در کاخ وجود دارد آنقدر جذاب هستند که باورتان نخواهد شد متعلق به زمان حال نیست. کاخ گلستان درون باغی بزرگ قرار گرفته و از بخش‌ها و تالارهای مختلفی بهره‌مند است. معماری ایرانی و اروپایی را به وضوح می‌توانید در این کاخ که از کاخ مشاهده کنید. عمارت شمس العماره یکی از مهمترین بخش‌های کاخ است که زمانی از بلندترین ساختمان‌های شهر بود. تالار آیینه نیز یکی از معروف‌ترین بخش‌های کاخ است که با آیینه‌کاری هایش همه را مجذوب خود می‌کند.

کاخ سعد آباد یکی از بهترین کاخ‌ های تهران

یکی از کاخ های قاجار در تهران که به دوران پهلوی هم تعلق دارد، کاخ سعدآباد است که جزو زیباترین کاخ های تهران به شمار می‌رود. اگر از این کاخ بازدید کرده باشید حتماً تلفیق معماری ایرانی و اروپایی را در آن دیده‌اید. این کاخ با مساحت یک میلیون و صد هزار مترمربعی خود در زمان قاجار سکونتگاهی برای پادشاهان در فصل تابستان بوده است. باغ‌های کاخ سعد آباد دارای پوشش گیاهی متنوع است که اغلب آن درختان چنار هستند اما در میان آن‌ها کاج آبی، شاه بلوط هندی، سکویا، درخت برگ بو و ارغوان نیز دیده می‌شود. کاخ موزه ملت با مساحت ۷ هزار متر مربع بزرگترین بخش کاخ سعدآباد است. ساخت این کاخ موزه از زمان پهلوی اول آغاز شد و از معماری سنتی ایرانی و اروپایی در آن استفاده شده است. مسافرانی که با بلیط هواپیما کیش تهران سفر می‌کنند بهتر است در یکی از هتل‌های نزدیک به این اماکن دیدنی برای دسترسی بهتر اقامت داشته باشند.

کاخ بهارستان از زیباترین کاخ های سلطنتی تهران

از بهترین کاخ های تهران برای بازدید کاخ بهارستان نیز جزو زیباترین کاخ های تهران است که مورد استقبال گردشگران زیادی قرار می گیرد. دستور ساخت این عمارت توسط میرزا حسن خان یکی از صدراعظم های ناصرالدین شاه بود داده شد. اگر به دنبال کاخ های تهران برای عکاسی هستید حتماً به کاخ بهارستان سری بزنید. در این بنای تاریخی بخش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مسجد آب انبار خانه باغ و مدرسه اشاره کرد. معماران آن زمان به صورت کاملا حرفه‌ای بهترین اشکال را برای طراحی این عمارت ایجاد کرده‌اند. موزه مجلس، موزه نسخ خطی، موزه تاریخ صنعت چاپ ایران و کتابخانه مجلس شورای اسلامی از بخش‌های کاخ بهارستان هستند. برای رسیدن به این کاخ از زیباترین کاخ‌ های تهران، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.البته در نزدیکی کاخ ایستگاه مترو نیز وجود دارد.

کاخ گلستان از بهترین کاخ های تهران
کاخ گلستان از بهترین کاخ های تهران

عمارت کلاه فرنگی

یکی دیگر از کاخ های دیدنی شهر تهران عمارت کلاه فرنگی عشرت آباد است که در میدان سپاه یا میدان عشرت آباد قرار دارد. این عمارت در نزدیکی برخی از هتل های تهران قرار گرفته و جزو اماکن اطراف تهران محسوب می شود. عمارت تاریخی کلاه فرنگی در گذشته مکانی برای برگزاری جشن ها عروسی و مجالس و تفریحات زمان ناصرالدین شاه بوده است. در آن زمان طبقه سوم این کاخ متعلق به شاهان بود و ساختمان های دیگر برای زنان ناصرالدین شاه مجهز شده بود. معماری این کاخ آنقدر زیبا و اصیل طراحی شده که آن را به یکی از  زیباترین کاخ های تهران تبدیل کرده است. کاخ فرح آباد، کاخ نیاوران و قصر یاقوت از جمله اماکن گردشگری نزدیک این عمارت باشکوه و تاریخی است.

موزه زمان

موزه زمان یکی دیگر از زیباترین کاخ‌ های تهران است که در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد. این موزه با مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع جزو اماکن دیدنی شهر تهران محسوب می‌شود و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. در موزه زمان می‌توانید شاهد قسمت‌های دیدنی مختلفی از جمله محوطه، ساعت آبی،ساعت آفتابی ساعت آبی مکانیکی، ساعت روغنی، قایق اژدها، ساعت شمعی و... باشید. موزه زمان در طبقه اول خود ساعت‌های قدیمی اروپایی را به نمایش گذاشته است. در این قسمت می‌توانید شاهد هنرهای مختلف از جمله مجسمه سازی، مینا کاری معرق و... با صنعت ساعت‌سازی باشید.

ساعت بازدید کاخ های تهران

  • ساعت بازدید کاخ نیاوران در بهار و تابستان ۹ صبح تا ۷ شب و در پاییز و زمستان از ۸ صبح تا ۵ عصر
  • ساعت بازدید از کاخ گلستان در بهار و تابستان از ۹:۳۰ صب تا ۶:۳۰ عصر و در پاییز و زمستان از ۹ صبح تا ۵ عصر
  • ساعت بازدید از کاخ سعد آباد در بهار و تابستان از ۹ صبح تا ۶:۴۵ عصر و در پاییز و زمستان از ۹ صبح تا ۵عصر
  • ساعات بازدید از کاخ بهارستان همه روزه به جز روزهای تعطیل از ۹ صبح تا ۶ عصر

در انتها

در این مقاله با معرفی مهمترین کاخ های تهران همراه شما بودیم. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود از کاخ سعد آباد و گلستان حتما دیدن کنید و از تماشای تاریخ ایران لذت ببرید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تهران کیش می‌توانید به وبسایت گردشگری یوتراوز مراجعه کنید و از تخفیفات ویژه و مطالب مفید آن بهره‌مند شوید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84638

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر