رپورتاژ

چرا یادگیری گیت هاب github مهم است؟

چرا یادگیری گیت هاب github مهم است؟

اهمیت یادگیری گیت هاب

همیشه این سوال وجود داشته است که چرا یادگیری github مهم است؟ البته که برای افراد مبتدی پاسخ این سوال می تواند کمی گیج کننده باشد. آیا گیت هاب یک سایت سایت ذخیره سازی ابری است؟ یک سایت شبکه اجتماعی برای برنامه نویسان می باشد یا یک سایت اشتراک گذاری کد؟

در اینجا قصد داریم تا در مورد گیت و گیت هاب که دو سیستم پرکاربرد برای برنامه نویسان هستند، صحبت کنیم. البته بیشتر تمرکز این مطلب بر روی اهمیت گیت هاب تمرکز خواهیم کرد. 

گیت هاب چیست؟

گیت هاب به اشتراک گذاری فایل های کد و همکاری با توسعه دهندگان دیگر در پروژه های منبع باز را برای توسعه دهندگان آسان می کند. GitHub همچنین به عنوان یک سایت شبکه اجتماعی عمل می‌کند که در آن توسعه‌ دهندگان می‌توانند آشکارا شبکه‌ سازی کنند، همکاری کنند و کارهای خود را ارائه دهند.

GitHub از زمان تأسیس خود در سال 2008 میلیون ها کاربر را جذب کرده و خود را به عنوان یک پلتفرم پیشرو برای پروژه های نرم افزاری مشترک معرفی کرده است. این سرویس رایگان دارای چندین ویژگی مفید برای به اشتراک گذاری کد و کار با دیگران در زمان واقعی است.

گیت هاب

علاوه بر عملکردهای مرتبط با کد، GitHub کاربران را تشویق می کند تا یک پروفایل شخصی و برند برای خود بسازند. می‌توانید از نمایه هر کسی دیدن کنید و ببینید مالک چه پروژه‌هایی هستند و در آن مشارکت دارند. این امر GitHub را به نوعی شبکه اجتماعی برای برنامه نویسان تبدیل می کند و رویکردی مشترک برای توسعه نرم افزار و وب سایت را تقویت می کند.

گیت چیست؟

Git یک نرم افزار کنترل نسخه منبع باز است که برای مدیریت و ردیابی ویرایش فایل ها استفاده می شود. می‌توانید از Git با هر نوع فایلی استفاده کنید، اما اغلب برای ردیابی فایل‌های کد استفاده می‌شود. Git پرکاربردترین سیستم کنترل نسخه در توسعه نرم‌افزار است و GitHub از این فناوری برای خدمات خود استفاده می‌کند و نام آن به همین دلیل است. نصب گیت بسیار ساده است و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام دهید.

GitHub برای چه مواردی استفاده می شود؟

GitHub به توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار اجازه می دهد تا مخازن عمومی از راه دور و به صورت رایگان در فضای ابری ایجاد کنند. مخزن یا به اختصار "repo"، فایل های یک پروژه کدگذاری و تاریخچه بازبینی هر فایل است.

هنگامی که یک مخزن را در GitHub راه اندازی کردید، می توانید آن را در دستگاه خود کپی کنید، فایل ها را به صورت محلی اضافه و اصلاح کنید، سپس تغییرات خود را به مخزنی که در آن تغییرات شما برای عموم نمایش داده می شود، برگردانید.

بنابر این می توانیم اهمیت گیت هاب را از همین بخش متوجه شویم. البته دلایل زیاد دیگری نیز وجود دارد که چرا یادگیری github مهم است؟ برخی از این موارد را برای شما ذکر کرده ایم.

گیت هاب

همکاری پیشرفته

بزرگترین نقطه قوت GitHub مجموعه ای از ویژگی های همکاری پروژه است، از جمله کنترل نسخه و کنترل دسترسی.

برای نشان دادن آنچه با GitHub ممکن است، این سناریو را تصور کنید. شما می خواهید یک بازی آنلاین را کدنویسی کنید و دوست خود را برای کمک به شما دعوت می کنید.

شما یک مخزن در GitHub ایجاد می‌کنید که تمام فایل‌ها، از جمله نسخه‌ های فعلی و گذشته را ذخیره می‌کند، سپس به همکار دوست خود نیز اجازه دسترسی به این مخزن را می‌دهید.

مدیریت آسان فایل

استفاده از GitHub به این معنی است که شما محدود به یک دستگاه یا محیط نیستید. GitHub یک لایه رابط کاربری گرافیکی شیک (GUI) در بالای Git اضافه می کند. Git به تنهایی از طریق خط فرمان (کامند لاین) عمل می کند. توسعه دهندگان می دانند که چگونه از خط فرمان استفاده کنند، اما برای بسیاری، همیشه کارآمدترین راه برای تعامل با فایل ها نیست.

رابط GitHub راهی کاربرپسند برای انجام اقدامات Git و همچنین مشاهده تاریخچه فایل ارائه می دهد. این برای توسعه دهندگان راحت تر است و برای مبتدیانی که از Git استفاده می کنند در دسترس تر است.

مزیت دیگری که GitHub را در دسترس تر می کند، زیرساخت مبتنی بر ابر آن می باشد. یک کاربر GitHub ممکن است از هر مکان و هر دستگاهی به مخزن خود دسترسی داشته باشد، مخزن را دانلود کند و تغییرات خود را اعمال کند. اگر با این مزایا آشنا شدید و قصد دارید تا هر چه سریعتر آموزش github را تماشا کنید، بهتر است تا نگاهی به سایت امیر رسولی و بررسی منابع آموزشی مرتبط با گیت و گیت هاب داشته باشید.

شبکه اجتماعی

هر کاربر GitHub می داند که این پلتفرم چیزی بیش از یک مکان برای کار روی کد است. همه کاربران گیت هاب نمایه هایی برای نمایش پروژه ها، مشارکت ها و فعالیت های خود در سایت دارند و می توانند نمایه ها و مخازن عمومی هر کسی را ببینند.

شبکه اجتماعی GitHub برای موفقیت آن بسیار مهم است، زیرا توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا پروژه‌های منبع باز از همه نوع را بررسی کنند و در آن مشارکت کنند. قبلاً، همکاران مشتاق باید شخصاً با صاحبان پروژه تماس بگیرند و از آنها اجازه مشارکت بخواهند.

پروژه های منبع باز

به لطف مزایایی که در مورد آنها آموخته ایم، GitHub به افزایش همکاری های منبع باز دامن زده است که منجر به ایجاد بسیاری از فناوری های نرم افزاری پرکاربرد شده است. از چارچوب‌های CSS گرفته تا کتابخانه‌های تجسم داده‌ها تا بازی‌هایی که ممکن است زمان زیادی را صرف بازی کنید، بسیاری از شاهکارهای چشمگیر بدون مخازن باز GitHub وجود ندارند.

مخازن خصوصی گیت هاب

مطمئنا، همه اینها عالی است، اما اگر همه چیز رایگان و منبع باز باشد، GitHub چگونه درآمد کسب می کند؟

پاسخ این است که GitHub خدمات پولی را نیز ارائه می دهد، از جمله مخازن خصوصی. در یک طرح پولی، تیم‌ها می‌توانند در GitHub با یکدیگر همکاری کنند و در عین حال کد خود را پشت درهای مجازی بسته نگه دارند. GitHub همچنین راه حل های سازمانی را ارائه می دهد که سازمان ها را به ابزارهای همکاری داخلی مجهز می کند. به همه این موارد متوجه میشویم که چرا یادگیری گیت هاب مهم است و هر کسی که وارد دنیای برنامه نویسی می شود، باید گیت و گیت هاب را فرا بگیرد.

نحوه شروع استفاده از GitHub

در اینجا نحوه شروع استفاده از گیت هاب آمده است. یک نکته سریع: قبل از کار با GitHub باید با استفاده از کامند لاین را بلد باشید، زیرا Git از ترمینال به عنوان رابط خود استفاده می کند. 

  1. نصب گیت
  2. ساخت حساب گیت هاب
  3. یک مخزن راه اندازی کنید
  4. بر روی پروژه خود نام قرار دهید
  5. جزئیات پروژه را اضافه کنید
  6. مخزن خود را ایجاد کنید
  7. یک کپی محلی از مخزن خود ایجاد کنید
  8. یک دایرکتوری انتخاب کنید
  9. URL مخزن خود را جایگذاری کنید
  10. مخزن کپی شده خود را شبیه سازی کرده و بررسی کنید
  11. یک فایل جدید در مخزن جدید خود ایجاد کنید
  12. برای فشار دادن فایل های خود آماده شوید
  13. تغییرات خود را به تغییرات ثبت کنید
  14. فایل های مخزن کلون شده خود را push کنید
  15. فایل جدید خود را بررسی کنید

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82958

ارسال نظر