چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ (10 دلیل اصلی)

در این مقاله به سوال چرا باید زبان فرانسه یاد بگیریم؟ پاسخ می‌دهیم.

چرا باید زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ (10 دلیل اصلی)

مهارت‌آموزی در دنیای امروز برگ برنده‌ی هر رقابت و فرازجویی است. اگر شما بتوانید مهارت‌های خود را سال‌ به‌ سال، و یا شاید اصلا ماه‌ به‌ ماه، ارتقا دهید، می‌توانید از مدرک تحصیلی و یا سایر امتیازات فردی و خانوادگی هم بهره‌ی لازم را ببرید؛ در غیر این صورت، در دنیایی که ارزش بازار مهارت‌آموزی آن سالانه میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود، شانسی برای عرض اندام در محیط‌های کاری و یا آکادمیک و حرفه‌ای نخواهید داشت؛ این واقعیت دردناک برای آن دسته از افرادی است که شوق آموختن ندارند، و خبر خوب برای افراد مستعد و با پشت کاری است که هر روز به دنبال آموختن چیزهای نو و تازه هستند. یادگیری زبان فرانسه یکی از بهترین، لوکس‌ترین، چشمگیرترین و منزلت‌آفرین‌ترین مهارت‌های دنیای امروز کسب‌وکار است. چرا؟ در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که آموزش زبان فرانسه چه مزیت‌هایی دارد یا اینکه اصلا چرا باید فرانسوی را یاد بگیریم. اما پیش از آن بیایید نگاهی به آمارها در رابطه با یادگیری زبان فرانسه داشته باشیم.

اهمیت زبان فرانسوی در جهان

فرانسه هم زبان کار و هم زبان رسمی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک، صلیب سرخ بین‌المللی و دادگاه‌های بین‌المللی است. تسلط به زبان فرانسه برای هر کسی که به دنبال شغل در هر سازمان بین‌المللی است ضرورت دارد. با اینحال، باور کنید یا نه، اما بیش از 40 تا 50 درصد از واژگان انگلیسی از زبان فرانسوی می‌آید. در واقع، فرانسوی بیشترین کلمات را در بسیاری از زبان‌های مختلف دارد. یادگیری زبان فرانسه حتی می‌تواند به شما در درک بهتر زبان فارسی هم کمک کند!

فرانسه برای قرن‌ها به عنوان زبان رسمی دیپلماسی بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس یک نظرسنجی، 79 میلیون فرانسوی زبان وجود دارد و این رقم در سال‌های اخیر به 370 میلیون نفر می‌رسد که به وضوح نشان دهنده اهمیت این زبان است.

فتوحات بسیار تاریخی در جغرافیا و همینطور دیپلماسی موفق فرانکوفون‌ها جایگاه زبان فرانسه را با 0.337 امتیاز به عنوان سومین زبان قدرتمند حفظ کرده است. فرانسه یک زبان رومی از خانواده هند و اروپایی است که توسط حدود 80 میلیون‌نفر به عنوان زبان مادری در سراسر جهان صحبت می‌شود و زبان رسمی در 29 کشور دنیا است.

علاوه‌بر تمام موارد بالا، شرکت در کلاس‌های یک آموزشگاه زبان فرانسه خود به یکی از تکرارنشدنی‌ترین خاطرات زندگی شما بدل خواهد شد و قطعا در آینده از آن‌ روزها به خوبی و نیکی یاد خواهید کرد.

دلایل یادگیری زبان فرانسه

در این بخش از مطلب ما دلایل و انگیزه‌هایی که می‌تواند شما را به یادگیری فرانسه تشویق کند، برشمرده‌ایم:

 درآمد بیشتر 

اگر در خارج از ایران زندگی می‌کنید، فرانسوی به شما کمک می‌کند، به طور متوسط 75000 دلار در سال بیشتر بسازید. این رقم کمی که نیست هیچ، می‌تواند بسیاری از آرزوهای ریز و درشت شما را برآورده کند. اگر در داخل ایران هستید، این میزان افزایش درآمد را نخواهید داشت اما، دست کم ماهی چند میلیون تومن به درآمد شما اضافه خواهد شد. از طرف دیگر، زبان فرانسوی احتمال بیکاری را تا 13 برابر کاهش می‌دهد. پس همین الان یک تعیین سطح آنلاین زبان فرانسه را با یک آموزشگاه برتر انجام دهید تا بیش از این از غافله‌ی درآمدزایی از راه مهارت زبان فرانسه جانمانده‌اید.

فرانسه زبان دانش‌های تخصصی است

فرانسه زبان صنعت در اروپا است، از صنعت هوانوردی گرفته تا صنعت مد و کشاورزی مدرن. این یعنی شما بدون یادگیری زبان فرانسه امکان تکمیل بینش و پرسپکتیو خود را نسبت به مسائل ندارید. فرانسه دری است به روی جهان تکنولوژی، فرهنگ، ادبیات، هنر، و قطعا سیاست و روابط بین‌الملل. 

فرانسه در حال پیشی گرفتن از زبان‌های دیگر است

داده‌ها نشان می‌دهد که این زبان به سرعت در حال رشد است، به ویژه در برخی از مناطق با سریع‌ترین نرخ رشد در جهان گسترش می‌یابد، مانند شمال آفریقا، که در آن جمعیت همچنان در حال افزایش است. آخرین پیش‌بینی این است که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۷۵۰ میلیون نفر فرانسوی صحبت خواهند کرد. پس برای یادگیری زبان فرانسه عجله کنید که از غافله‌ی این دنیای در حال فرانسوی شدن جا نمانید.

وقتی فرانسه بلدید سفر به کشوهای فرانکوفون تجربه‌ای تکرار نشدنی است

تصور کنید در فرانسه‌ یا کانادا هستید، پاریس یا مونترال تفاوتی ندارد؛ شما قادرید جهان فرانکوفون را سیاحت کنید آن هم با تسلطی که به فرانسوی دارید. چه چیزی از این هیجان انگیزتر؟ شما پا به هر سینمایی بگذارید می‌توانید فیلم‌ها را کامل بفهمید و با مردم محلی گپ بزنید. این واقعا عالی است که بتوانیم به دنیای فرانسوی‌زبان‌ها سفر کنیم و مستقیم به زبان خودشان آن‌ها را به ارتباط دعوت کنیم.

یادگیری فرانسه یک تجربه سرگرم کننده

یادگیری زبان فرانسه واقعا سرگرم کننده است. شما با یادگیری زبان فرانسه می‌توانید لحظات پر از نشاط و خلاقیتی را برای خودتان رقم بزنید. یادگیری یک زبان جدید ذهن شما را تقویت می‌کند، خاطرات را زنده نگه می‌دارد، از آلزایمر جلوگیری می‌کند، و بسیاری مزایای ریز و درشت دیگر برای بهداشت و سلامت روانی شما. تحقیقات نشان داده حس عزت نفس در افرادی که به یک یا چند زبان خارجی تسلط دارند به مراتب بهتر کار می‌کند. همچنین مطالعات ثابت کرده است افرادی که به کلمات و مفاهیم فرانسوی و جهان فرانکوفون آشنا هستند سیاسی‌تر و دیپلماتیک‌تر رفتار می‌کنند و این تفاوت میان افرادی که دارای مهارت فرانسه هستند با سایرین را به خوبی نشان می‌دهد.

فارغ از تمام این‌ها، یادگیری فرانسه زبان مادری شما را هم تقویت می‌کند و کاری می‌کند که هنگام صحبت به زبان فارسی اجرای بهتری داشته باشید. این خود به تنهایی دلیل کافی برای یادگیری فرانسوی می‌تواند باشد.

کلام آخر

فرانسوی زبانی است که هم میراث فرهنگی و تاریخی غنی هم فرانسه و هم فرهنگ فرانکفونی در سراسر جهان را منعکس می‌کند. فرانسه یک زبان دیپلماسی بین‌المللی، یک زبان تجاری جهانی و یک زبان برتر اینترنتی است . پس اگر قصد یادگیری زبان فرانسه را دارید حتما به دپارتمان زبان فرانسه سفیر فکر کنید.سایت Gosafir.com و شماره تلفن ۰۲۱۸۴۳۴۶ پل ارتباطی بچه‌های سفیر با شما عزیزان است و با یک تماس کوتاه مسیر یادگیری زبان فرانسه برای شما روشن خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81329

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر