رپورتاژ

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟

چگونه زبان انگلیسی را مثل زبان مادری یاد بگیریم؟

آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری در تصور برخی افراد محال و نشدنی است. اما بر خلاف این عقیده، می توان با رعایت یک سری اصول و تکنیک، این کار را انجام داد و در زبان انگلیسی کاملا مسلط شد. آموزشگاه زبان انگلیسی ملل برای رسیدن به این هدف بزرگ همراه و همگام شماست و با ارائه این دانشنامه شما را در این مسیر راهنمایی می کند. با آموزش زبان انگلیسی رایگان بهترین هدیه را برای شما در نظر گرفته است.

راه های یادگیری زبان انگلیسی مثل زبان مادری

در این قسمت قصد داریم روش هایی را ارائه دهیم که بتوانید در هر سطحی از زبان انگلیسی که هستید، این زبان بین المللی را همانند زبان مادری خود بیاموزید. فقط کافی است که گام به گام با ما پیش بروید و تمرین را در دستور کار خود قرار دهید. با آموزشگاه زبان ملل می توانید به راحتی بر زبان انگلیسی مسلط شوید.

گرامر اولین گام آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری

اولین گام در این مسیر این است که شما نکات گرامری را ملکه ذهن خود سازید. برخی اعتقاد دارند که آموزش گرامر برای یادگیری سریع و موثر زبان انگلیسی زیاد مهم نیست. در صورتی که بر خلاف این عقیده، باید آموزش را با این مرحله بسیار مهم آغاز کرد. باید از گرامر شروع کرده و گام‌ های بعدی را به ترتیب برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری برداشت.

استفاده از لغات و اصطلاحات

یکی از نکات بسیار مهم برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری بالا بردن دامنه لغات و اصطلاحات است. برای این کار باید به سمت تماشای فیلم و سریال های زبان اصلی بروید. هنگام مشاهده فیلم ها و سریال های زبان اصلی سعی کنید از زیرنویس انگلیسی استفاده کرده و در صورت امکان نت برداری کنید. این کار به افزایش دامنه لغات شما بسیار کمک خواهد کرد. پادکست ها نیز منابع بسیار غنی و خوبی برای بالا رفتن سطح لغات و دانش زبانی شما خواهند بود.

راهکارهای دیگر

پس از این که با روش های گفته شده دامنه لغات خود را افزایش دادید و گرامر را ملکه ذهن خود کردید، باید به سراغ راهکارهای دیگر بروید. اولین گام تقویت گفتار شما می باشد. باید همیشه و مدام انگلیسی صحبت کنید. حتی در صورتی که تنها هستید می توانید با خودتان صحبت نموده و دانش زبانی خود را به کار ببرید. استفاده صحیح از گرامر و به کار بردن لغات و اصطلاحات باید صحیح و به جا باشد. در کنار این فعالیت ها سعی کنید مطالعه را فراموش نکنید. مخصوصا کتاب های داستان را حتما دز برنامه مطالعه خود قرار دهید. زمان کافی برای مطالعه بگذارید اما خودتان را خسته نکنید و سعی کنید هر بار مطالعه را حدود چهل دقیقه انجام دهید. اگر شخصی را در دسترس دارید که به زبان انگلیسی مسلط است با او حتما انگلیسی صحبت کنید.

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از مواردی که می تواند توانایی شنوایی شما را بالا ببرد، استفاده و گوش دادن به پادکست های مختلف می باشد. در این قسمت چند پادکست را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بهترین پادکست ها برای یادگیری زبان انگلیسی

پادکست English Clasd 101

این پادکست از سطح ابتدایی تا پیشرفته دارد و بسیار روان و‌ قابل فهم می باشد. در این پادکست داستانی با فضاسازی عالی تعریف می شود. هر اپیزود در این پادکست حدود یک تا ده دقیقه می باشد.

پادکست podgift

این پادکست در زمینه گرامر نیز فعالیت دارد و یک پادکست ساده محسوب نمی شود. در هر اپیزود موضوع جذابی وجود دارد و از سطح ابتدایی تا اینترمدیت را شامل می شود‌.

پادکست Learning English frim Voice of America News

این پادکست برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری بسیار مفید است. در این پادکست داستان هایی تز زندگی جوانان آمریکایی را می شنوید. از سطح ابتدایی تا سطوح بالاتر را در این پادکست دارید.

پادکست Business English Pod

این پادکست برای افرادی مناسب است که در کار و شغل خود با کشورهای انگلیسی زبان در ارتباط هستند. تمام اصطلاحات مربوطه در این پادکست وجود دارد. سرعت گفتگوها بسیار معمولی بوده و همین امر باعث شده که مخاطبان به راحتی مطالب را متوجه شوند و درک بهتری داشته باشند.

بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان انگلیسی

امروزه اکثر مردم با دنیای اینترنت در ارتباط هستند و اکثر کارهای خود را از این طریق انجام می دهند. استفاده از اپلیکیشن های خاص این فرصت را می دهد که سخص آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری را تجربه کند. در این قسمت برنامه های متعددی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.‌

نکات مهم برای استفاده از اپلیکیشن های آموزشی

برای این که بتوانید قدم در راه آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری بردارید، اپلیکیشن های آموزشی روشی بسیار مناسب می باشد. برای این کار ابتدا باید برنامه را دنبال نمایید. با این کار می توانید در مسیری درست گام بردارید. پس از آن باید به صورت مدارم تمرین داشته باشید. با تمرین می توانید در جهت رسیدن به هدف خود گام بردارید. اما نکته مهم این است که تنها به کتاب اکتفا نکنید و تمرینات خود را دامنه دارتر کنید. در صورت انتقاد و بازخورد از سمت دیگران در جهت درست کردن مشکل خود باشید و از این کار درس بگیرید. همیشه انگیزه خود را بالا نگه دارید و با خود متعهد شوید که همیشه برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید. همیشه آن هدف را در ذهن خود تجسم نمایید. احساسات مثبت مسیر شما را دلچسب تر و نزدیک تر می سازد.

معرفی چند اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری

معرفی چند اپلیکیشن برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری

از آن جایی که صدها پکیج آموزشی در اینترنت بارگذاری شده است، تشخیص این که کدام واقعا مناسب است کاری بسیار مشکل می باشد. در واقع بسیاری از این پکیج ها ادعایی تو خالی هستند و نباید فریب آن ها را بخورید. این اپلیکیشن های غیر استاندارد باعث می شوند که تلفظ های اشتباه را بشنوید. همچنین روشهای نا درست تدریس راه را برای شما سخت تر می سازد. نکته مهم دیگر این است که شما نباید استفاده از این اپلیکیشن ها را مبنای کار خود قرار دهید و تنها به آن‌ ها اکتفا نمایید. آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری باید با شیوه ای صحیح صورت بگیرد.

آشنایی با اپلیکیشن چرب زبان

این اپلیکیشن برای سطح مبتدی تا پیشرفته برنامه آموزشی دارد. با هر نوع گوشی می توانید آن را دانلود نمایید. نظارت دقیق روی این برنامه بوده و تمام مطالب با دقت مورد بررسی قرار گرفته است. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی نیست که از قبل با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. مکالمات به صورت تصویری نیز در این برنامه وجود دارد. در کل باید گفت که این اپلیکیشن بدون عیب و ایراد می باشد و شما را در مسیر آموزش تنها نمی گذارد.

اپلیکیشن دولینگو را بشناسیم

این اپلیکیشن برای سطوح متوسط قابل استفاده بوده و برای گوشی های آیفون و اندروید مناسب است. بسیاری از امکانات این برنامه رایگان می باشد. همچنین برای یادگیری بهتر از بازی و سرگرمی استفاده می شود. کلمات و موضوعات به صورت پایه ای وجود دارد. جملات پر تکرار به خوبی در این برنامه مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع راهکاری بسیار خوب برای آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری می باشد.

اپلیکیشن Memrise

این برنامه آموزشی از سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می شود. در این اپلیکیشن می توانید یادگیری واژگان و عبارات، فهم جملات انگلیسی زبانان موقع مکالمه و چت کردن با دیگران را داشته باشید. این برنامه طرفداران زیادی دارد. درس ها کوتاه و بسیار قابل درک و فهم هستند.

برنامه آموزشی DROPS Visual

این اپلیکیشن نیز برای سطح مبتدی تا متوسط قابل استفاده می باشد. این برنامه کاملا تصویری و بسیار مفرح و سرگرم کننده می باشد. کلمات مهم و ضروری در این اپلیکیشن در قالب جمله های کاربردی آموزش داده می شود و سیستم آن کاملا نو آورانه می باشد. برنامه کاملا تصویری حافظه بصری را تقویت نموده و آموزش بهتری را ترتیب می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش های آموزش زبان انگلیسی مثل زبان مادری را مورد بررسی قرار دهیم. با آموزشگاه زبان ملل می توانید به راحتی بر زبان انگلیسی مسلط شده و همانند یک شخص نینیو صحبت کنید. راهکارهای می شما را راهنمایی خواهد کرد و موفقیت شما را به همراه دارد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77245

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر