رپورتاژ

از چه دستگاه ورزشی برای تقویت عضلات پا استفاده کنیم؟

از چه دستگاه ورزشی برای تقویت عضلات پا استفاده کنیم؟

در ورزش بدنسازی تمرین و تقویت تمامی عضلات بدن همواره مهم بوده و هیچوقت نباید هیچ تمرینی را ساده تمام کرد یا از برنامه تمرینی هفتگی حذف کرد. تمرین عضلات پا یکی از تمریناتی است که جدای ازینکه نباید آن را کنار گذاشت بلکه باید بهتر و با کیفیت تر از هر تمرین دیگری آن را انجام داد. ساخت و تقویت عضلات پا پایه‌گذار تقویت تمامی عضلات بالاتنه است و انجام تمرینات جلوران، پشت ران، باسن و ساق پا همواره باید به بهترین نحو ممکن انجام پذیرد. اما شاید برایتان سوال باشد که بهترین دستگاه‌ها برای تقویت عضلات پا چه دستگاه‌هایی هستند و چرا باید عضلات پا را تمرین دهیم. برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

چرا باید عضلات پا را تقویت کنیم؟

تقویت عضلات پا در اصل مسبب تقویت تمامی عضلات بدن است. عضلات پا همانند پی ساختمان هستند که هرچه قوی‌تر باشند آن ساختمان نیز مستحکم‌تر خواهد بود. اگر دارای عضلات پای ضعیف هستید یا زانوهای ضعیفی دارید باید به فکر تقویت عضلات پا باشید تا در آینده دچار عوارض ناشی از این ضعف‌ها نشوید. خرید دستگاه بدنسازی برای خانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما اگر در باشگاه تمرین می‌کنید دستگاه‌های زیادی هستند که می‌توانید به تمرین با آنها بپردازید. تمرین با دستگاه پرس پا و اسمیت برای تقویت تمامی عضلات پا، دستگاه هاگ پا برای عضلات ران و دستگاه جلو و پشت ران برای تقویت عضلات ران بهترین گزینه‌های تمرینی شما می‌توانند باشند.

معرفی بهترین دستگاه‌ های بدنسازی برای پا

در این بخش درباره دستگاه‌های بدنسازی برای تمرین و تقویت عضلات پا می‌پردازیم و دستگاه‌هایی که مثال زدیم را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه اسمیت

دستگاه اسمیت یک دستگاه چندکاره بدنسازی است که برای تقویت عضلات پا نیز از آن استفاده می‌شود. نحوه استفاده از آن به این شکل است که میله اسمیت را در بخش بالایی و متناسب با قدتان ثابت می‌کنید. وزنه های مدنظرتان را روی دستگاه قرار می‌دهید و زیر میله قرار می‌گیرید. در ابتدا پاها باید به اندازه عرض شانه باز شوند و سپ میله را روی شانه‌هایتان ثابت کنید و آن را با دست بگیرید. در نهایت میله را آزاد کنید و تا جایی که زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه پیداکنند بنشینید. پس از یک ثانیه مکث بایستید و در حالت ابتدایی قرار بگیرید. توجه داشته باشید که انجام این تمرین برای افرادی که زانوهای ضعیفی دارند توصیه نمی‌شود و در هنگام انجام تمرین حتما کمرتان را ثابت نگه دارید تا از آسیب در امان باشید. این تمرین را برای ۴ ست ۱۰ تکراری انجام دهید.

دستگاه تقویت عضلات پا

دستگاه پرس پا

یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین دستگاه‌های بدنسازی برای پا پرس پا است. دستگاه پرس پا دارای یک پشتی و صندلی و یک صفحه برای قراردادن کف پاها می‌باشد. در تمرین با دستگاه پرس پا عضلات جلوران، پشت ران، سرینی و باسن، فیله کمر و عضلات دوقلوی ساق پا درگیر هستند و بیشترین اثرگذاری را در ناحیه عضلات جلوران، پشت ران و سرینی شاهد خواهیم بود.

برای استفاده از دستگاه پرس پا کافیست پس از قراردادن وزنه‌های مدنظرتان، درجه پشتی را متناسب با شرایط بدنی‌تان تنظیم کنید، روی صندلی نشسته و به پشتی تکیه دهید و کف پاهایتان را به اندازه متناسب از هم فاصله داده و روی صفحه بچسبانید. سپس به آرامی صفحه را به عقب فشار داده و دستگیره نگه‌دارنده را آزاد کنید. بعد از اینکار تا حدی که زانوهایتان کاملا صاف و قفل نشده باشند می‌توانید صفحه دستگاه را به عقب فشار دهید و پس از مکث یک ثانیه ای به حالت ابتدایی بازگردید. این تمرین را می‌توانید برای 4 ست 15 تکراری انجام دهید.

دستگاه هاگ پا

دستگاه هاگ پا دیگر دستگاه بدنسازی برای تقویت عضلات پا است. هاگ پا تقریبا عملکردی مشابه پرس پا دارد با این تفاوت که برای تمرین با هاگ پا باید روی صفحه دستگاه بایستید و با بالاتنه‌تان کنترل دستگاه را داشته باشید. برای انجام تمرین باید دستگیره دستگاه را آزاد کنید و به آرامی تا حدی که زانوها به حالت 90 درجه برسند بنشینید و پس از یک ثانیه مکث به حالت ابتدایی بازگردید.این تمرین عضلات جلوران، پشت ران و سرینی را تقویت می‌کند و برای 4 ست 12 تکراری می‌توانید آن را انجام دهید.

دستگاه ورزشی تقویت عضلات پا

دستگاه جلو و پشت ران

دستگاه جلوران و پشت ران برای تقویت عضلات جلوران و پشت ران مناسب هستند. در دستگاه جلوران روی صندلی بنشینید و با بخش جلویی ساق پا به آرامی میله دستگاه را به بالا فشار دهید. سپس بعد از یک ثانیه مکث به حالت ابتدایی بازگردید و این تمرین را برای4 ست 15تکراری انجام دهید. برای دستگاه پشت ران نیز باید روی نیمکت دستگاه دراز بکشید و میله را پشت قوزک پاهایتان تنظیم کنید. سپس به آرامی زانوهایتان را تاحدی خم کنید که میله به باسن نزدیک شود و پس از یک ثانیه مکث به حالت ابتدایی بازگردید. این تمرین را نیز می‌توانید برای 4ست 15تکراری انجام دهید.

خرید بهترین دستگاه بدنسازی برای تقویت عضلات پا از فروشگاه دنیز اسپرت

یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های ورزشی کشور، فروشگاه دنیز اسپرت است که به شما امکان بررسی، مقایسه و خرید انواع دستگاه بدنسازی برای تقویت عضلات پا را داده و علاوه بر آن می‌توانید از مشاوره رایگان پیش از خرید و همچنین ضمانت اصالت و سلامت کالا درکنار خدمات پس از فروش نیز استفاده نمایید. اگر قصد دریافت راهنمایی درخصوص تمرینات عضلات پا را دارید یا به دنبال خرید دستگاه بدنسازی مناسب برای خانه یا باشگاه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به فروشگاه دنیز اسپرت مراجعه کرده و از تنوع بالای محصولات ورزشی دنیز اسپرت دیدن کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75675

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر