رپورتاژ

ارمنستان چگونه کشوری است؟

کشور ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده که از قسمت شمالی با گرجستان هم مرز بوده و از قسمت شرقی با جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک است.

ارمنستان چگونه کشوری است؟

کشور ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده که از قسمت شمالی با گرجستان هم مرز بوده و از قسمت شرقی با جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک است. در زمان‌های گذشته این کشور جزء قلمروی ایران محسوب می‌شد و در حال حاضر نیز بیشترین مرز مشترک با ایران را دارد. این کشور دارای مساحتی بالغ بر ۲۹ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع بوده و در سواحل جنوب شرقی دریای سیاه قرار گرفته است. اگر قصد سفر با تور ارمنستان لحظه آخر را دارید بهتر است بدانید که ارمنستان چگونه کشوری است.

اطلاعات کلی در رابطه با ارمنستان

کشور ارمنستان دارای ۱۵ ایالت مهم است و در حال حاضر یک کشور قدرتمند در زمینه صنعت محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته ارمنستان یکی از مقاصد مهم برای زندگی تبدیل شده است. به طوری که مردم ایران ۷۵ درصد بیشتر نسبت به سال‌های گذشته این کشور را برای سفر و زندگی انتخاب کرده‌اند. این موضوع به علت فضای کاری مناسب در این کشور است. به دلیل زیرساخت‌های مناسب در بخش گردشگری نیز ارمنستان یکی از مناسب‌ترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود. بنابر آمار وزارت اقتصاد در نیمه اول سال ۲۰۱۴ حدود ۴۹۵.۹۶۷ گردشگر به ارمنستان سفر کرده‌اند این تعداد از مسافران و گردشگران در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است.

 ارمنستان سفر

زبان، دین و مذهب ارمنستان

دین اکثر مردم ارمنستان آیین مسیحی ارمنی است. معتقدان به دین مسیحی ارمنی پیرو کلیسا‌های اچمیادزین هستند. علاوه بر این، در ارمنستان پیروان مسیحی ارتدوکس، اسلام و ‌یهودی نیز به چشم می‌خورد. بیشترین جمعیت این کشور را آذربایجانی و کرد تشکیل می‌دهند که عموماً پیرو دین اسلام هستند. قانون اساسی این کشور حق انتخاب مذهب را به فرد واگذار کرده است. در حقیقت در ارمنستان آزادی مذهبی وجود دارد. بیشترین اقلیت‌های مذهبی که در این کشور وجود دارند، یزدی‌ها هستند که آیینی از اسلام و مسیحیت را به وجود آورده‌اند. زبان مردم این کشور ارمنی بوده که یکی از زبان‌های هند و اروپا محسوب می‌شود. این زبان بیشتر در منطقه قفقاز به خصوص در کشور ارمنستان صحبت می‌شود.

آب و هوای کشور ارمنستان

ارمنستان از سطح دریا حدود ۱۸۰۰ متر ارتفاع دارد و بر اساس محاسبات انجام شده تنها ۱۰ درصد مساحت آن در ارتفاع کمتر از ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. از بلندترین قله‌های ارمنستان می‌توان به قله آراگاتس اشاره کرد. این قله دارای ارتفاع ۴ هزار و ۹۰ متری است که در شمال غربی آذربایجان قرار دارد. رود آخوریان یکی از رود‌های معروف ارمنستان به شمار می‌آید که طول آن در حدود ۲۰۵ کیلومتر است. این رود در مرز ارمنستان و ترکیه قرار دارد. به طور کلی می‌توان گفت کشور ارمنستان دارای هوایی ملایم است. در تابستان‌ها شاهد هوای گرمی از منطقه گرمسیری هستیم. در زمستان نیز هوا بسیار سرد می‌شود و فشار هوا افزایش پیدا می‌کند. آسمان این کشور اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاع ۲۰۰۰ متری شدت بیشتری می‌یابد.

ارمنستان

 

واحد پول ارمنستان چیست؟

در بازار‌های جهانی واحد پول ارمنستان با علامت اختصاری AMD مشخص می‌شود. واحد پول این کشور درام است و در حال حاضر سکه‌های ۱۰ درامی به عنوان کوچک‌ترین واحد پول این کشور معرفی می‌شوند. واژه درام در واقعه از واژه عربی درهم گرفته شده است. در اوایل فروپاشی شوروی سابق هر ۱۰۰ لوما یک درام بود اما با افت ارزش درام، لوما از چرخه پولی کشور خارج شد و هم اکنون کوچک‌ترین واحد پولی ارمنستان سکه‌های ۱۰ درامی هستند.

ارمنستان

شرایط کلی کشور ارمنستان

با بررسی شرایط کلی این کشور در خواهید یافت که ارمنستان چگونه کشوری است. ارمنستان در زمینه بهداشت و درمان در وضعیت مناسبی قرار دارد و در زمینه صنعت و درآمد دارای ساده‌ترین نظام است. در سال‌های اخیر نظام تحصیلی این کشور رشد بسیار مناسبی داشته و دانشگاه‌های باکیفیت و ارزشمندی در زمینه‌های مختلف اطلاعات و خدمات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت تمرکز دولت ارمنستان بر روی سیستم‌های تحصیلی است. ارمنستان دارای تمرکز بالایی در زمینه صنعت و درآمد بوده و همین دلیل در طی سال‌های اخیر رشد بسیار مناسبی را نیز داشته است.

علاوه بر این، کشور ارمنستان توانسته است تا شرایط بسیار مناسبی را در زمینه خرید و فروش محصولات به وجود بیاورد به همین دلیل در زمینه صادرات و واردات رتبه‌های مناسبی را کسب کرده است. با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که دولت ارمنستان از ساده‌ترین نظام‌های سیاسی برای دستیابی به وضعیت نرمال اقتصادی استفاده می‌کند.

کلام پایانی

در صورتی که قصد مسافرت یا مهاجرت به کشور ارمنستان را دارید نیاز است تا اطلاعات کافی در رابطه با اینکه ارمنستان چگونه کشوری است، داشته باشید. علاوه بر این، آب و هوای این کشور و واحد پول آن از مهم‌ترین اطلاعاتی است که باید به آن‌ها توجه کنید. ارمنستان در منطقه قفقاز جنوبی قرار گرفته و با گرجستان و آذربایجان مرز مشترک دارد. این کشور در زمان‌های گذشته جزء قلمرو کشور ایران بوده و در حال حاضر نیز بیشترین مرز مشترک را با ایران دارد. در طی سال‌های گذشته در زمینه بهداشت و درمان وضعیت بسیار مناسبی را کسب کرده است و دانشگاه‌های معتبر و مختلف زیادی نیز در آن تأسیس شده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74779

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر