رپورتاژ

آیا تماشا انیمیشن جدید و دوبله فارسی باب اسفنجی برای کودکان مناسب است؟

آیا تماشا انیمیشن جدید و دوبله فارسی باب اسفنجی برای کودکان مناسب است؟

باب اسفنجی یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های کارتونی در میان کودکان و حتی بزرگترها است. اما آیا کارتون‌های این کاراکتر محبوب، برای کودکان مناسب است؟ در این مطلب با توضیح داستان هر کارتون، به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

داستان انیمیشن باب اسفنجی : اسفنج در حال فرار

انیمیشن جدید دوبله فارسی باب اسفنجی : اسفنج در حال فرار یکی از سینمایی‌های معروف با حضور این اسفنج بامزه و دوستانش است. داستان این انیمیشن از جایی شروع می شود که خدای هفت دریا یا همان پوسایدون، برای جوان ماندن، به کرم حلزون نیاز دارد. اما در هیچ جا، حلزونی پیدا نمی‌شود؛ تا اینکه دستیارهای پوسایدون، حیوان خانگی باب اسفنجی، حلزون ساکت و بی‌آزار او یعنی گری را می‌بینند و او را با خود می‌برند و باب اسفنجی در این انیمیشن تمام تلاشش را برای نجات دادن گری به کار می‌برد.

داستان سریال باب اسفنجی

اولین اپیزود سریال باب اسفنجی در سال 1999 پخش شد و از همان قسمت اول، توانست توجه همه بچه‌ها و حتی بزرگترها را جلب کند. تا امروز بیش از 250 قسمت از این سریال منتشر شده است که در هر قسمت، باب اسفنجی همراه با دوستش پاتریک، دردسرسازی می‌کنند، سعی می‌کنند اوضاع را به حالت عادی برگردانند و البته از اشتباهاتشان هم نکته‌های جدیدی یاد می‌گیرند.

پیشنهاد می‌کنیم کارتون رایگان باب اسفنجی را برای فرزندانتان پخش کنید، تا آن‌ها هم با این کاراکتر محبوب همراه شده و با چالش‌های مختلف این کارتون مهارت حل مسئله را تمرین کنند.

داستان سریال کمپ کورال: سال های کودکی باب اسفنجی

با اینکه دیدن ماجراهای هر روزه باب اسفنجی و پاتریک در سریال اصلی خیلی جذاب است، اما بچه‌ها و حتی بزرگترهای زیادی دوست داشتند بچگی او را هم ببینند. در سریال کمپ کورال: سال های کودکی باب اسفنجی، اردوی تابستانی باب اسفنجی 10 ساله را می‌بینیم که همراه با پاتریک، در کمپ حضور دارند. آن‌ها هر روز یک مهارت تازه یاد می‌گیرند و سعی می‌کنند از تابستان خودشان، بیشترین لذت ممکن را ببرند!

انیمیشن سینمایی باب اسفنجی

داستان انیمیشن سینمایی باب اسفنجی بیرون از آب

در سریال باب اسفنجی همه متوجه می‌شوند که او سرآشپز رستوران آقای خرچنگ است. در انیمیشن باب اسفنجی بیرون از آب، یک دزد دریایی دستور پخت محرمانه برگرهای مخصوص آقای خرچنگ را پیدا کرده و می‌خواهد در رستورانی روی زمین این برگرها را به مشتریانش ارائه دهد. این کار او، باعث می‌شود که در جزیره، غذا کم شود و اوضاع حسابی به هم بریزد. به همین خاطر، باب اسفنجی و پاتریک، به روی زمین می‌آیند تا دستور پخت را به اعماق اقیانوس برگردانند و از نابود شدن جزیره بیکینی باتم، جلوگیری کنند.

باب اسفنجی و دوستانش چه نکته‌های آموزنده‌ای به بچه‌ها یاد می‌دهند؟

  1. همه می‌توانیم مثل باب اسفنجی، مهربان و خوش‌قلب باشیم:

بچه‌ها در همه کارتون‌های باب اسفنجی، می‌بینند که او خیلی خوش‌قلب و مهربان است. این موضوع، می‌تواند الگوی رفتاری فوق‌العاده‌ای برای بچه‌ها باشد و شما می‌توانید با مثال‌زدن از رفتار باب اسفنجی در موقعیت‌های مختلف، بچه‌ها را به مهربانی و هم‌دلی با اطرافیان، ترغیب کنید.

  1. باب اسفنجی با تلاش و پشتکار زیاد به همه اهداف خوب خود می‌رسد:

از گواهینامه گرفتن تا پیدا کردن کار و یا پیدا کردن گری کوچولو در انیمیشن سینمایی باب اسفنجی در حال فرار، بچه‌ها می‌بینند که باب اسفنجی به‌شدت پشتکار دارد و برای رسیدن به هر هدفی، تمام سعی خود را به کار می‌گیرد.

  1. اشتباهات خود را قبول کنیم و از هر کدام، یک نکته مهم یاد بگیریم:

نکته مهم این است که با وجود اشتباه‌های کاراکترهای مختلف، هر کاراکتر خطای خود را پذیرفته، برای جبران آن تلاش کرده و از آن نکته مهمی یاد می‌گیرد. نمایش این موارد در کارتون‌های باب اسفنجی، می‌تواند پذیرفتن خطاهای فردی و یاد گرفتن از اشتباهات را به بچه‌ها آموزش داده و این موضوع را برای آن‌ها نهادینه کند.

این موارد، تنها بخش کوچکی از پیام‌های مثبتی هستند که باب اسفنجی به کودکان آموزش می‌دهد. وفاداری به عهد، آشنا شدن با موجودات ساکن دریا، افسانه‌های مختلف درباره دریا و هزاران نکته کوچک و بزرگ دیگر در کارتون‌های باب اسفنجی وجود دارند که می‌توانید با پخش آن برای بچه‌ها، به آن‌ها کمک کنید که با کارتون و سرگرمی، این نکات مهم را یاد بگیرند. شما می‌توانید در آفرینک کارتون باب اسفنجی را به صورت رایگان برای فرزندتان پخش کنید و از امکانات دیگر آفرینک نیز استفاده کنید. اگر نمی‌دانید آفرینک چیست، بخش بعدی برای شما است!

آفرینک چیست

آفرینک چیست و چه کمکی به شما می‌کند؟

آفرینک یک سرویس‌ آنلاین و رایگان تماشای کارتون و انیمیشن است که بچه‌ها می‌توانند بدون نیاز به خرید اشتراک، کارتون‌های جدید را با دوبله فارسی در وب‌سایت یا اپلیکیشن آن تماشا کنند.

علاوه بر این، باید بدانید که همه فیلم‌ها و انیمیشن‌های آفرینک، متناسب با روحیه کودکان هستند و برای همه کارتون‌ها راهنمای متنی والدین در سایت و اپلیکیشن آفرینک وجود دارد. در کنار اینها، امکاناتی مثل «آفرینک والدین» نیز به شما کمک می‌کند که کنترل بیشتری روی کارتون دیدن کودکتان داشته باشید. با این امکان شما می‌توانید رده‌سنی کارتون‌هایی را که فرزندانتان می‌بینند، تنظیم کنید و همچنین می‌توانید مدت زمان کارتون دیدن مشخصی را برای آن‌‎ها تعیین کنید.

سخن پایانی

ما در این مطلب، مشهورترین سریال‌ها و انیمیشن‌های باب اسفنجی را با هم مرور کردیم، اشاره کوتاهی به نکات آموزنده این کارتون داشتیم و یک راه مناسب برای پخش این کارتون‌ها برای فرزندانتان معرفی کردیم. در آفرینک، همه بچه‌ها می‌توانند به صورت رایگان، انیمیشن‌های جدید و دوبله فارسی را دانلود کنند یا آنلاین ببینند. شما هم می‌توانید با کمک امکاناتی چون «آفرینک والدین»، با آسودگی خاطر بیشتری برای فرزندانتان کارتون پخش کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 73975

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر