رپورتاژ

هر آنچه که باید از بازار فارکس و آموزش آن بدانید

رپورتاژ

هر آنچه که باید از بازار فارکس و آموزش آن بدانید

چکیده : هر فردی که علاقه مند به کار در بازار فارکس است ابتدا باید یک درک کلی از بورس فارکس داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید تا با این درک بیشتر آشنا شوید

هر فردی که علاقه مند به کار در بازار فارکس است ابتدا باید یک درک کلی از بورس فارکس داشته باشد. قبل از هر فعالیت یا آموزش بازار فارکس، بهتر است با ساختار کلی بازار آشنا شوید. این دانش اولیه جنبه بسیار مهمی از آموزش بازار سهام است که اغلب نادیده گرفته می شود. در بازار فارکس جفت ارزهایی مانند دلار و یورو معامله می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به سوال بورس فارکس چیست، بیشتر دهیم.

بورس فارکس چیست؟

بورس فارکس یک بازار مالی جهانی است که در آن نرخ فعلی ارزهای جهانی تعیین و معامله می ‌شود. شما به عنوان یک معامله گر، می توانید ارز خود را با ارزی که فکر می کنید قابلیت رشد دارد معامله کنید. مانند هر بازار مالی دیگری، معاملات فارکس می تواند منجر به سود یا زیان شود.

چگونه وارد فارکس شویم؟

نحوه ورود به فارکس یک سوال رایج برای کاربران علاقه مند به بازار مالی است. در پاسخ باید گفت که بازار فارکس در حال حاضر به دلیل فیلترهای بروکر از دسترس خارج است و امکان ثبت نام مستقیم وجود ندارد. ابتدا باید با استفاده از تغییر دهنده IP در یک کارگزار مورد اعتماد ثبت نام کنید و سپس معامله را ادامه دهید. البته قبل از شروع معامله باید به یاد داشته باشید که بازار فارکس بسیار پر ریسک است و معامله در آن نیاز به مهارت بالایی دارد پس بهتر است قبل ازشروع معامله آموزش بازار فارکس را کامل ببینید بعد وارد این بازر شوید.

جفت ارز چیست؟

در بازار فارکس، ارزها به صورت جفت معامله می شوند. به همین دلیل است که معامله گران یک ارز را با ارز دیگری مبادله می کنند. صدها ارز متعلق به کشورهای مختلف جهان وجود دارد، اما معامله با همه ارزها در تجارت الکترونیک منطقی نیست. اکثر معامله گران ترجیح می دهند بر روی جفت ارزهای اصلی با نوسانات بالا تمرکز کنند، مانند EUR/USD، GBP/USD، USD/JPY و USD/CAD. سایر جفت ارزهای مربوط به کشورهای توسعه یافته نیز بسیار محبوب هستند، از جمله EUR/GBP، EUR/JPY و AUD/NZD.

بازار فارکس

کارگزاران فارکس دو نرخ را برای جفت ارز منتشر می کنند. نرخ موجود در ستون سمت چپ به عنوان قیمت پیشنهادی شناخته می شود(Bid)، که قیمتی است که معامله گر برای خرید ارز پایه پیشنهاد می کند. قیمت باقی مانده را قیمت Ask می نامند و در این قیمت کارگزار ارز پایه مظنه را می فروشد. قیمت Bid همیشه کمتر از قیمت Ask است و تفاوت بین این دو قیمت اسپرد نامیده می ‌شود. حال دیگر میدانید جفت ارز چیست

مزایای بورس فارکس چیست؟

اکثر کارگزاران فارکس کارمزد دریافت نمی کنند. در صورتی که این امر در بورس رایج است. در عوض، کارگزاران فارکس از تفاوت بین نرخ پیشنهادی و درخواست (پرداخت) سود می برند.

بازار ارز به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته باز است.

در بازار فارکس، معامله گران می توانند هم بر اساس نمودار قیمت و هم بر اساس سود معامله کنند. معامله گران می توانند یک جفت ارز را زمانی بخرند که فکر می کنند افزایش پیدا می کند و زمانی که فکر می کنند کاهش می یابد آن را بفروشند.

اکثر کارگزاران اهرم معاملاتی را به مشتریان خود ارائه می دهند. این اهرم ها از 1:1 تا 1:500 متغیر است. بنابراین یک معامله گر با حساب 1000 دلاری و استفاده از اهرم 1:100 می تواند 100000 دلار معامله کند.

هیچ واسطه ای وجود ندارد. به عنوان مثال، در بازار سهام، گفته می شود که تحلیلگران طرف فروش با انتشار گزارش در روندهای بازار دخالت می کنند. اما تقریبا غیرممکن است که این اتفاقات در بازار فارکس رخ دهد.

بهترین نرم افزار معاملات فارکس

محبوب ترین پلتفرم برای معامله و خرید و فروش ارز در بورس فارکس نرم افزار متاتریدر است. این نرم افزار یک سیستم جامع معاملات فارکس توسط شرکت MetaQuotes ارائه شده و به راحتی قابل دانلود می باشد. متاتریدر ویژگی ها و امکانات زیادی را برای نظارت بر قیمت سیگنال های معاملاتی، مشاهده عمق بازار، تجزیه و تحلیل روندها از طریق نمودارها ، چارت ها و بهبود استراتژی در اختیار شما قرار می دهد.

بازار فارکس

ریسک معاملات در بازار فارکس را چگونه به حداقل برسانیم؟

ریسک معامله را نمی توان به طور کامل حذف کرد، اما می توان با استفاده از استراتژی های مختلف آن را کاهش داد. در اینجا برخی از روش هایی که معامله گران برای مدیریت ریسک معاملات خود استفاده می کنند آورده شده است:

 حجم معامله: حجم معاملات کمتر، ریسک از دست دادن سرمایه را کاهش می دهد.

رعایت حد ضرر: ابزاری است که به صورت خودکار معاملات را با رسیدن به حداکثر ضرر مجاز خاتمه می دهد.این ابزار برای کنترل ریسک معامله بسیار مهم است زیرا حتی در زمانی که معامله گر حضور ندارد معامله را به طور خودکار بسته می کند.

به کار گیری از اهرم: استفاده از اهرم با نسبت پایین به طور موثر ریسک معاملات را کاهش می دهد. 

زمان بندی مناسب: برای کاهش ریسک، معامله گران باید زمانی که اخبار مهم اقتصادی منتشر نمی شود، معامله کنند. معمولا قبل از انتشار داده های مهم اقتصادی، تغییرات در نمودارها افزایش می یابد و به همین دلیل به معامله گران جدید توصیه می شود در این زمان ها معامله را متوقف کنند.

بازار فارکس چه نوع بازاری است؟

در بازار فارکس جفت ارزهایی مانند دلار و یورو معامله می شود.

منظور از بورس فارکس چیست؟

بورس فارکس یک بازار مالی جهانی است که در آن نرخ فعلی ارزهای جهانی تعیین و معامله می ‌شود. شما به عنوان یک معامله گر، می توانید ارز خود را با ارزی که فکر می کنید قابلیت رشد دارد معامله کنید. مانند هر بازار مالی دیگری، معاملات فارکس می تواند منجر به سود یا زیان شود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38809

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر