رپرتاژ

کدام سفارت برای ویزای دانشجویی آمریکا بهتر است؟

اگر قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسات معتبر آمریکا را دارید، حتما میدانید که باید برای تحصیل در این کشور، ویزای تحصیلی آمریکا را اخذ نمایید

کدام سفارت برای ویزای دانشجویی آمریکا بهتر است؟

اگر قصد تحصیل در دانشگاه ها و موسسات معتبر آمریکا را دارید، حتما میدانید که باید برای تحصیل در این کشور، ویزای تحصیلی آمریکا را اخذ نمایید. با توجه به این موضوع که در ایران، سفارت آمریکا نداریم پس متقاضیان مهاجرت به آمریکا می بایست برای اخذ ویزای این کشور به سفارت های آمریکا در دیگر کشورها مراجعه نمایند. پس متقاضیان می توانند برای اخد ویزای دانشجویی آمریکا به سفارت و کنسولگری های ایالت متحده در هر کشوری که دوست داشته باشند، مراجعه نمایند ولی با توجه به اینکه هر سفارت شرایط خاصی را برای مصاحبه و بررسی مدارک در نظر می گیرد و برخی از سفارت ها سابقه طولانی در برخورد سختگیرانه با متقاضیان ایرانی دارند و درصد ریجکتی ویزای آمریکا برای ایرانیان در این سفارت ها بسیار بالا است، همچنین با توجه به این موضوع که در اخذ ویزای آمریکا بسیار نظر افسر پرونده تاثیرگذار است، پس متقاضیان می بایست بهترین سفارت ممکن برای ایرانیان را انتخاب نمایند. حال این سوال پیش می آید که کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است؟ به طور معمول کشورهای ارمنستان، ترکیه و امارات دارای سابقه بهتری از دیگر کشورها در اعطای ویزای آمریکا به متقاضیان ایرانی را دارند همچنین این کشورها ماموران مسلط به زبان فارسی دارند که این امر برای ایرانیان بسیار راه گشا می باشد. در ادامه با استفاده از مطالب موجود در وب سایت های موسسه ملک پور اطلاعات لازم در خصوص کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است؟ را ارائه می دهیم. با ما همراه باشید.

 

عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی از سفارت آمریکا:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی از سفارت آمریکا در هر کدام از سفارت های ایالت متحده که در کشورهای مختلف وجود دارد، متفاوت می باشد ولی به طور کلی عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی از سفارت آمریکا بر اساس تجربه های متقاضیان در اغلب سفارت ها به خصوص سفارت های ترکیه، ارمنستان و امارات، به دست آمده شامل میزان گپ تحصیلی، تمکن مالی، رشته و مقطع تحصیلی، داشتن فاند و بورسیه از دانشگاه های آمریکا، داشتن اقوام نزدیک در این کشور، محل خدمت سربازی برای متقاضیان آقا و رزومه تحصیلی، می باشد. بعضی از سفارت ها روی برخی از این عوامل حساس و برخی از این عوامل را نادیده می گیرند. در ادامه در مورد هر کدام از عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی از سفارت آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا بیشتر توضیح داده شده است.

  • رشته تحصیلی: اغلب سفارت های آمریکا بر روی رشته هایی که بر جریان امنیتی، دستاورد های علمی و تکنولوژی، تاثیرگذار هستند، حساس می باشند. این رشته ها اصطلاحا Technology Alert List نامیده می شوند. مهندسی رباتیک، هسته ای و برخی از گرایش های مکانیک جزو این گروه از رشته ها هستند.

 

  • داشتن فاند و بورسیه تحصیلی: در صورتی که متقاضی دارای بورسیه تحصیلی باشد یا میزان تمکن مالی مناسبی رائه دهد، می تواند نظر افسر پرونده را جلب کند، چراکه این اطمینام به وجود می آید که متقاضی از لحاظ تامین هزینه های زندگی و تحصیل دچار مشکل نخواهد شد.

 

  • گذراندن محل سربازی: سفارت های آمریکا در مورد یکی از ارگان های حساس دولتی بسیار سختگیر می باشند. پس متقاضیان می بایست بدانند در زمینه سربازی در ارگان حساس دولتی کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است.

 

  • گپ تحصیلی: گپ تحصیلی در کنار رزومه کاری و تحصیلی در هنگام اخذ ویزای دانشجویی آمریکا بسیار تاثیرگذار می باشد. متقاضیان می بایست گپ تحصیلی کم با رزومه عالی خوب داشته باشند. همچنین می توانند گپ تحصیلی خود را با رزومه کاری مرتبط، آموزش نرم افزار های مرتبط، فراگیری زبان و .... ، توجیه کنند.

دقت نمایید که عوامل مؤثر بر اخذ ویزای دانشجویی از سفارت آمریکا در هر کدام از سفارت های ایالت متحده متفاوت می باشد به عنوان مثال در سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی امریکا سختگیری کمتری بر موضوع سربازی در ارگان حساس می شود پس به همین دلیل در ادامه در مورد بهترین سفارت های آمریکا برای ویزای دانشجویی برای متقاضیان ایرانی اشاره شده است.

 

سفارت ایروان برای ویزای دانشجویی امریکا:

در پاسخ به این سوال که کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است؟ می توان گفت که سفارت ایروان برای ویزای دانشجویی امریکا برای متقاضیان ایرانی یکی از بهترین سفارت ها می باشد. سفارت ایروان برای ویزای دانشجویی امریکا سختگیری نسبتا کمتری در مورد مسائلی همچون سربازی در ارگان های خاص یا داشتن سابقه کار دولتی دارد. با توجه به اینکه اغلب افسرهای پرونده در سفارت ارمنستان با حوصله، با دقت و مسلط به زبان فارسی هستند به راحتی می توانید شرایط خود را توضیح دهید و شانس اخذ ویزای خود را بالا ببرید. از مزایای سفارت ایروان برای ویزای دانشجویی امریکا می توان به برخورد مناسب و خوب، امکان انجام مصاحبه به زبان فارسی، دورۀ کلیرنس پایین، حساسیت بسیار پایین بر سابقه ریجکتی در پرونده، هزینه مناسب سفر و اقامت در این کشور و راحت بودن فرایند اخذ ویزا، اشاره کرد. از معایب سفارت ایروان برای ویزای دانشجویی امریکا می توان به مشکل بودن رزرو وقت سفارت، دقت بسیار زیاد بر روی منابع فاند دانشجویان دکتری در رشته‌های حساس و حساسیت بیشتر نسبت به سفارت آنکارا بر روی محل سربازی، اشاره نمود.

سفارت آمریکا

 

سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی امریکا:

سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی امریکا یکی از برترین سفارت ها برای متقاضیان ایرانی است به خصوص اگر متقاضی سابقه سربازی در ارگان های حساس یا کار دولتی داشته باشد. در صورتی که متقاضیان دارای اقوام درجه در آمریکا نیستند نیز پیشنهاد می شود که به سفارت ترکیه مراجعه نمایند چراکه این سفارت نیز در مورد این موضوع اصلا سختگیری نمیکند. سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی امریکا دارای مزایای بسیاری همچون تسلط افسران به زبان فارسی، آشنایی کامل افسران به وضعیت دانشجویان که منجر به عدم سختگیری بی جا می شود، عدم نیاز به اخذ ویزا برای سفر به ترکیه و هزینه های مناسب، عدم سختگیری در مورد نداشتن اقوام درجه یک در آمریکا، عدم حساسیت به ارگان محل خدمت سربازی یا محل کار و اعطای بدون سختگیری ویزای دانشجو به متقاضیانی که بورسیه و فاند ندارند. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مشکلات و معایب سفارت آنکارا برای ویزای دانشجویی امریکا، طولانی بودن اخذ وقت سفارت می باشد پس در صورتی که وقت کافی ندارید پیشنهاد می شود از سفارت های دیگر اقدام نمایید.

 

 

سفارت دوبی برای ویزای دانشجویی امریکا:

سفارت دوبی برای ویزای دانشجویی امریکا یکی دیگر از پاسخ های ممکن به سوال کدام سفارت برای ویزای دانشجویی امریکا بهتر است؟، می باشد. با توجه به اینکه افسران این سفارت به شرایط متقاضیان و زبان فارسی مسلط هستند، امکان مصاحبه به زبان فارسی برای متقاضیان فراهم می باشد همچنین سختگیری های کمتری نسبت به باقی سفارت ها دارند. از دیگر مزایای سفارت دوبی برای ویزای دانشجویی امریکا می توان به وقت خالی این سفارت نسبت به ترکیه و ارمنستان، اشاره نمود. پس اگر زمان زیادی ندارید انتخاب سفارت دوبی برای ویزای دانشجویی امریکا یک انتخاب عالی می باشد. در این سفارت همچنین برای متقاضیانی که شرایط تحصیلی و کاری خوب و بدون حساسیتی دارند، امکان اخذ ویزا بدون کلیرنس را فراهم نموده است. از معایب سفارت دوبی برای ویزای دانشجویی امریکا می توان به حساسیت نسبتا بیشتر نسبت به سفارت های ترکیه و ارمنستان بر روی فعالیت های کاری دولتی و ارگان حساس سربازی اشاره کرد. دقت نمایید که کلیرنس ویزا در این سفارت نسبتا بالا است همچنین متقاضیان برای سفر به دوبی می بایست ویزا اخذ کنند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20950

ارسال نظر