انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه و مغازه

یکی از تجهیزات اصلی که هنگام افتتاح فروشگاه و یا مغازه‌تان باید به آن دقت کنید سیستم صوتی فروشگاهی می‌باشد.

یکی از تجهیزات اصلی که هنگام افتتاح فروشگاه و یا مغازه‌تان باید به آن دقت کنید سیستم صوتی فروشگاهی می‌باشد. با توجه به متراژ فضا و جمعیت حاضر در فروشگاه، این سیستم صوتی می‌تواند یک سیستم ساده و یا یک سیستم مجهز و حرفه ای باشد. بنابراین ما در این مقاله سعی داریم شما را در انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه خود یاری دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را خریداری کنید.

انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه و مغازه

با پخش موسیقی پس زمینه آرام می‌توانید فضای فروشگاه خود را طوری طراحی کنید که یادآور محیطی دلنشین برای خریداران باشد. پخش موسیقی می‌تواند هیجان مشتریان را بالا ببرد و خاطرات خوبی را در ذهن آنها ایجاد کند. در حقیقت امروزه یکی از راه‌های جلب مشتری بیشتر برای مغازه و فروشگاه وجود سیستم صوتی است. بنابراین شما باید به خرید سیستم صوتی فروشگاهی به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید که با جذب مشتری بیشتر، سود بیشتری برایتان به همراه خواهد آورد. موسیقی احساسات و هیجانات مشتری را برانگیخته می‌کند و احتمال خرید او از فروشگاه را بالا می‌برد.

از طرفی دیگر پخش موسیقی روحیه کارکنان فروشگاه را بهبود می‌بخشد و انگیزه آنها را برای کار کردن در آن مکان افزایش می‌دهد. همچنین یک کارمند با روحیه و پر انرژی می‌تواند مشتریان بیشتری را برای شما جذب کند و فروش مغازه را بالا ببرد. سیستم صوتی فروشگاهی می‌تواند در مدیریت مغازه یا فروشگاه نیز کمک کند. اگر می‌خواهید مشتریان را به قسمت خاصی از فروشگاه راهنمایی کنید و یا یکی از کارمندان‌تان را پیج کنید باید حتما مجهز به سیتم صوتی فروشگاهی باشید. یکی دیگر از کاربردهایی که سیستم صوتی فروشگاهی دارد رساندن اطلاعاتی مانند تبلیغ محصولات و یا تخفیف دسته‌ای از محصولات به گوش مشتری می‌باشد.

تمام نکاتی که گفتیم تنها با انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه امکان‌پذیر می‌باشد چرا که سیستم صوتی ضعیف نه تنها مشتری را جلب نمی‌کند بلکه آنها را از فروشگاه‌تان فراری می‌دهد.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم صوتی فروشگاه

نحوه انتخاب سیستم صوتی مناسب برای مغازه به عوامل مختلفی بستگی دارد. از این موارد می‌توان به فرکانس پاسخ‌دهی بلندگوها و میزان پوشش دهی آنها اشاره کرد. برای مثال در فضاهای بزرگتر باید از بلندگوهای پرقدرت‌تر استفاده کنید. در ادامه به بررسی تجهیزات مورد نیاز برای سیستم صوتی فروشگاه می‌پردازیم.

تجهیزات صوتی فروشگاهی

  • بلندگو: یکی از تجهیزات مورد نیاز در هر سیستم صوتی بلندگو می‌باشد. بلندگوهای سقفی، ستونی، دیواری و دکوراتیو می‌توانند بهترین گزینه برای تجهیز کردن سیستم صوتی فروشگاهی باشند. هر کدام از انواع بلندگوها طراحی و عملکرد خاص خود را دارند اما همگی برای سیستم صوتی فروشگاهی مناسب هستند. این بلندگوها در دو نوع روکار و توکار قابل نصب می‌باشند. بلندگو سقفی توکار برای مغازه دورن سقف کاذب نصب می‌شوند و بدنه آنها دیده نمی‌شود. از این رو با استفاده از بلندگوهای توکار، می‌توانید زیبایی فضا را نیز حفظ کنید. در کل انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه نیاز به مشورت با متخصصان در این زمینه دارد.
  • آمپلی فایر: همانطور که می‌دانید امپلی فایر وظیفه دارد کیفیت سیگنال خروجی را بالا ببرد. همچنین جلوگیری از نویز و قطعی و وصلی صدا از دیگر کارایی‌های آمپلی فایر است. در نتیجه با وجود امپلی فایر صدایی واضح و شفاف از بلندگوها پخش خواهد شد. نوع آمپلی فایر مناسب برای مغازه یا فروشگاه به تعداد بلندگوها بستگی دارد. هر چه تعداد آنها بیشتر باشد شما به آمپلی فایر بهتری نیاز دارید.

آمپلی فایر مناسب برای مغازه اغلب از نوع آمپلی فایر اهمی ولتی و یا آمپلی فایر دیواری است.

  • میکروفن: یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده سیستم صوتی فروشگاه‌ میکروفن می‌باشد. میکروفن در فروشگاه کاربردهای متنوعی دارد که از جمله آنها می‌توان به پیج کردن کارمندان، استفاده در جشن‌ها و مناسبت‌ها جهت اطلاع رسانی، فراخوانی افراد اشاره کرد. میکروفن رومیزی یا پیجینگ بهترین انتخاب برای فروشگاه می‌باشد. با توجه به شرایط می‌توانید از نوع بی سیم و یا باسیم استفاده کنید.
  • میکسر: در صورتی که فضای فروشگاهی شما بزرگ است و نیاز است که موسیقی و پیام‌های تبلیغاتی را بطور همزمان پخش کنید می‌توانید از میکسر استفاده کنید. چرا که میکسر وظیفه دارد صداهای مختلف را ترکیب کند.

 

بلندگو فروشگاهی

مواردی که باید هنگام انتخاب سیستم صوتی فروشگاه در نظر بگیرم

متراژ فضا: از مواردی که باید در ابتدا به آن توجه کرد متراژ فضای فروشگاه می‌باشد. هر چه فضا بزرگتر باشد برای مثال یک مرکز خرید بزرگ، باید تعداد بلندگوها نیز بیشتر باشد و از تجهیزات باکیفت‌تر و قدرتمندتری استفاده کنید. همچنین باید تعداد و محل نصب بلندگوها را باید طوری انتخاب کنید که در کل فضا صدا بطور یکسان پخش شود و میزان صدایی که به گوش مشتری می‌رسد باعث آزارشان نشود.

دیزاین و ظاهر فروشگاه: برای انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه باید طراحی و دیزاین آن، آکوستیک بودن و نوع فروشگاه را در نظر گرفت. برای مثال بلندگوهای سقفی در دو شکل ظاهری دایره‌ای و مربعی در بازار موجود می‌باشند که می‌توانید با توجه به نوع دیزاین فروشگاه از آنها بهره بگیرید.

بودجه و هزینه: یکی از موارد مهم که در انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه باید در نظر بگیرید بودجه می‌باشد. برند، کیفیت و ویژگی‌های محصولات بر قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. در نتیجه باید با توجه به بودجه خود، بهترین سیستم صوتی را خریداری نمایید.

یکنواختی صدا: از دیگر مواردی که باید هنگام انتخاب و طراحی سیستم صوتی فروشگاهی به آن دقت کرد یکنواخت بودن پخش صدا می‌باشد. بلندی و شدت صدا باید در تمام قسمت‌های فروشگاه یکسان باشد تا باعث ایجاد صدای گوش‌خراش و آزار مشتریان نشود.

زون بندی مناسب: زون‌بندی سیستم صوتی در فروشگاه بسیار مهم است مخصوصا در فروشگاه‌هایی که دارای قسمت‌های متفاوت مانند بوفه و کافه می‌باشد. در صورتی که فروشگاه شما دارای بخش‌ها و کاربری‌های مختلف است و تمایل دارید در هر قسمت موزیک خاصی پخش شود و یا حتی در یک قسمت صدایی شنیده نشود باید سیستم صوتی را بصورت حرفه‌ای زون‌بندی کنید.

مدیریت کنترل صدا: ولوم صدا را باید با توجه به نوع فروشگاه‌تان و همچنین روحیه و سلیقه مشتری‌هایتان تنظیم کنید. صدای موسیقی نباید آنقدر بلند باشد که موجب آزار مشتریان شود، بطوریکه صدای یکدیگر را نشنوند. همچنین بلندی صدا نباید آنقدر کم باشد که مشتریان را بی‌حوصله کند.

نصب و راه‌اندازی: همانطور که انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه نیاز به متخصص دارد، باید برای نصب و راه‌اندازی آن نیز از متخصصان باتجربه کمک بگیرید. چرا که نحوه نصب سیستم صوتی تاثیر بسزایی در کیفیت پخش صدا دارد. شما می‌توانید نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی فروشگاه خود را با خیال راحت به کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای در مجموعه ویس‌کده بسپارید و از دانش و خدمات مجموعه بهره‌ ببرید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با نقش سیستم صوتی در فروشگاه و یا مغازه و تجهیزات مورد نیاز آن آشنا کنیم. همانطور که گفتیم نصب سیستم صوتی فروشگاهی تاثیر زیادی در جلب مشتری دارد و احتمال خرید او از فروشگاه را بالا می‌برد. با پخش موسیقی مناسب توسط تجهیزات باکیفیت می‌توانید تجربه خاطره‌انگیزی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورید. برای ایجاد محیطی دلنشین و پر انرژی باید در انتخاب سیستم صوتی مناسب برای فروشگاه بسیار دقت کنید. بنابراین اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی جهت خرید تجهیزات و نصب سیستم صوتی فروشگاه و مغازه خود دارید می‌توانید با شماره 11 23 69 91 021 تماس گرفته و از متخصصان باتجربه در مجموعه ویس‌کده کمک بگیرید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133731

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر