رپورتاژ

در نوشهر کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

نوشهر، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی شمال کشور است و بهترین شرایط را چه برای زندگی و چه برای سفر و تفریح دارد.

در نوشهر کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

نوشهر، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی شمال کشور است و بهترین شرایط را چه برای زندگی و چه برای سفر و تفریح دارد. در این مطلب، با بهترین محله‌های نوشهر برای سکونت آشنا خواهید شد؛ محله‌هایی که زیباترین خانه‌ها و ویلاها را دارد و از امکاناتی همچون فضای سبز و ... برخوردار است؛ همچنین، امنیت بالایی دارد و گزینه‌های بسیار خوبی برای افزایش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. جالب است بدانید آمار رزرو هتل نوشهر در این محله‌های زیبا و امن، بسیار بالا است.

 

درباره نوشهر مازندران

نوشهر در غرب استان مازندران واقع شده است و یکی از خوش‌آب‌و‌هواترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود. این شهر از 2 بخش و 6 دهستان تشکیل شده و مساحت آن 1718 کیلومتر‌مربع است. نوشهر به جاده‌های اصلی کشور از‌جمله جاده هراز و جاده کندوان دسترسی آسانی دارد و بر ‌همین‌ اساس به یکی از مهم‌ترین شهرهای استان مازندران تبدیل شده است.

نوشهر یکی از شهرهای بندری شمال است و جزو مهم‌ترین بنادر اقتصادی و تجاری کشور به‌شمار می‌رود؛ علاوه‌بر‌این، با قرارگیری دومین اسکله گردشگری در نوشهر، این شهر پس از رامسر، دومین مکان گردشگری دریایی استان نیز محسوب می‌شود.

علاوه‌بر حمل‌ونقل دریایی، دسترسی به نوشهر از راه‌های زمینی و هوایی نیز مسیر است. بسیاری از افراد به‌دلیل دوری از ترافیک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با خرید بلیط قطار و پیمودن جذاب‌ترین مسیر ریلی کشور، وارد نوشهر می‌شوند. خط ریلی نور-نوشهر-چالوس به‌همراه خط ریلی قائمشهر-ساری-گرگان، دو خط ریلی استان مازندران هستند. این مسیر ریلی با چشم‌اندازی بی‌نظیر، از جنگل‌های سرسبز و دریای خزر تا کوه‌های بلند و پوشیده از گل‌های رنگین، روستاهای سنتی و آبشارهای فصلی را در برمی‌گیرد.

محله‌های خوب نوشهر برای زندگی

نوشهر از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است. اگرچه معیارهای مختلفی برای خرید خانه در نظر گرفته می‌شود که بیشتر سلیقه‌ای هستند؛ اما به‌طورمعمول، خریداران خانه در نوشهر، یکی از دسته‌بندی‌های خانه و ویلا نزدیک ساحل و دریا، خانه‌های آپارتمانی درون‌شهری یا ویلا و خانه‌های جنگلی را انتخاب می‌کنند؛ همچنین، امکانات موجود در محله‌ها، امنیت، بودجه و موقعیت سرمایه‌گذاری، عوامل مهم دیگر در انتخاب محله برای سکونت هستند.

در نوشهر کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

شهرک فردوس نوشهر

شهرک فردوس، یکی از محله‌های قدیمی نوشهر است که ساخت‌وساز در آن به سال 1342 بازمی‌گردد. این شهرک دو قسمت شمالی و جنوبی دارد و در تمامی بخش‌های آن، ویلاهای بسیار زیبایی ساخته شده است. ویلاهای این شهرک غالبا جنگلی هستند؛ بااین‌حال، در بخش شمالی آن، ویلاهای ساحلی بسیار زیادی با نماهای چشم‌نواز و امکانات بسیار زیاد ساخته شده‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و امتیازات شهرک فردوس نوشهر برای سکونت، می‌توانیم به طراحی خاص ویلاها، فضای سبز و پوشش گیاهی، امکانات موجود در ساختمان‌ها از‌جمله استخرهای بزرگ، سونا و جکوزی و حضور 50 نگهبان برای حفظ امنیت شهرک اشاره کنیم. ویلاهای این شهرک به‌صورت فلت و دوبلکس هستند و ارتفاع آن‌ها بین 5 تا 7.5 متر متغیر است.

چلک نوشهر، دسترسی به ساحل و جنگل

منطقه چلک یا چلیک نوشهر را باید محبوب‌ترین و بهترین منطقه این شهر برای سکونت دانست. این روستا 10 دقیقه با نوشهر فاصله دارد؛ اما برخورداری از مزایایی همچون نزدیکی به ساحل و جنگل، جاده چالوس و پارک سیسنگان آن را به گزینه خوبی برای خرید ویلا و آپارتمان تبدیل می‌کند. علاقه‌مندان به خرید خانه در جنگل و ساحل، محله چلک را برای سکونت انتخاب می‌کنند. از‌طرفی، این منطقه یکی از بهترین موقعیت‌های نوشهر برای رشد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. حتی برای رزرو هتل نوشهر در چلک نیز گزینه‌های خوبی پیش‌روی مسافران و گردشگران قرار دارد.

منطقه چلک نوشهر به دو بخش ساحلی و جنگلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ اندیشه و نگین نام شهرک‌های ساحلی منطقه چلیک هستند و شهرک‌های جنگلی آن نیز عبارت‌اند از: صنوبر، پامچالان، منظر دریا، میانجی، انوش و شالی.

منطقه سیسنگان نزدیک پارک جنگلی

یکی از زیباترین مناطق نوشهر به‌ویژه برای علاقه‌مندان به فضای سبز و جنگل، منطقه سیسنگان است. این منطقه کمی از نوشهر دور است؛ بااین‌حال، بهترین گزینه برای دوری از آلودگی و شلوغی شهر و زندگی در آرامش محسوب می‌شود. منطقه سیسنگان دارای 7 شهرک به نام‌های طاهری، الماس، بزرگی، باغ چای، زنبق، ستاره شمال و شهر آفتابگردان است.

شهرک مهندسین سرخ‌رود؛ ویلاهای لوکس و برج‌های اعیانی

منطقه سرخ‌رود، یکی از زیباترین مناطق مازندران است. شهرک مهندسین در قسمت شمالی این منطقه و در نزدیکی بلوار دریا قرار دارد. در این شهرک، ویلاهای لوکس، برج‌های بسیار بزرگ و پنت‌هاوس‌های مجلل ساخته شده‌اند. شهرک مهندسین سرخ‌رود را به‌عنوان برند مازندران می‌شناسند. خوب است بدانید که این شهرک قدمت زیادی دارد؛ بااین‌حال، بافت آن به‌طور‌کامل نوساز است و زمین‌های آن گزینه‌ای عالی برای رشد سرمایه‌گذاری هستند. به‌طورمعمول، متراژ ویلاهای شهرک مهندسین 500 است و حتی بعضی از آن‌ها به 900 متر نیز می‌رسد. فضای سبز، پوشش گیاهی در فواصل بین ویلاها و نگهبان 24ساعته، از نکات مثبت و برجسته این شهرک هستند.

سایر محله‌های خوب نوشهر برای زندگی

محله‌های دیگری در نوشهر وجود دارد که از‌لحاظ امنیت، امکانات و فضای سبز در لیست بهترین محله‌های این شهر برای زندگی قرار می‌گیرند. در فهرست زیر نام چند مورد از آن‌ها را ذکر کرده‌ایم.

  • شهرک مهرگان

  • شهرک دریا‌بیشه

  • منطقه ونوش

  • شهرک منظر دریا

  • محله توسکاتک

در نوشهر کجا زندگی کنیم؟ معرفی بهترین محله‌ها برای سکونت

فلای تودی؛ همراهی همیشگی برای سفرهایی خاطره‌انگیز

در این مطلب، شما را با بهترین محله‌های نوشهر برای سکونت آشنا کردیم. برای داشتن سفری مهیج و مقرون‌به‌صرفه به این شهر زیبا، می‌توانید از ماشین شخصی، اتوبوس، هواپیما یا قطار استفاده کنید. به‌طورکلی، قیمت بلیط قطار نسبت به هواپیما بسیار پایین‌تر است و از‌طرفی روشی امن برای پیمودن مسیرهای دور و نزدیک به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با خرید بلیط قطار از‌طریق سایت فلای تودی، با هزینه‌ای کم به نوشهر سفر کنید.

فلای تودی، معتبرترین آژانس مسافرتی در ایران است که تمامی خدمات سفر را به‌صورت اینترنتی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت بلیط قطار ، رزرو هتل، رزرو پرواز، خرید تور، صدور بیمه مسافرتی یا درخواست ویزا، از خدمات این سایت بهره بگیرید. خدمات رزرواسیون در فلای تودی به‌آسانی و فقط در چند دقیقه ارائه خواهد شد. برای مثال، جهت رزرو هتل نوشهر کافیست وارد صفحه رزرو هتل شوید و پس از درج تاریخ و سایر اطلاعات موردنیاز، گزینه انتخابی خود را در چند دقیقه رزرو کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132929

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر