رپورتاژ

7 ویژگی بهترین وکیل شیراز که باید بدانید!

در جواب این سوال که یک وکیل چه وظایفی دارد؟  ابتدا بهتر است بگوییم که وکیل کیست؟ وکیل در واقع کسی است که در زمینه حقوق تخصص دارد و با مشاوره های حقوقی افراد را در زمینه دعاوی حقوقی آن یاری می دهد. گاهی نیز امکان دارد که وکیل به عنوان نماینده فرد انتخاب شود و یا برای یک موسسه و شرکت به صورت خصوصی فعالیت کند.

7 ویژگی بهترین وکیل شیراز که باید بدانید!

در دنیای امروزی که مشکلات حقوقی گریبان گیر برخی افراد شده و  با سختی با این مفلق ها دست و پنجه نرم می کنند و همانطور که می دانید دعاوی حقوقی جزو دعاوی تخصصی می باشند که رسیدگی به آن بسیار حائز اهمیت است از همین رو بهترین راه کار انتخاب وکیل حاذق و ماهر می باشد که به قوانین کشور آگاهی کامل داشته و با دانش و تجربه اش بتواند به خوبی پرونده ها را به سرانجام برساند به همین دلیل شما باید وکیلی را انتخاب کنید که بتواند تمام ویژگی های وکیل خوب را دارا باشد، مقاله به تحریر درآمده مانیز با موضوع ویژگی های بهترین وکیل شیراز همراه می باشد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با  7 ویژگی بهترین وکیل شیراز که باید بدانید! آشنا شده و همچنین نکاتی که لازم است در هنگام انتخاب وکیل به یاد داشته باشیم را مورد بررسی قرار دهیم..

خصوصیات و ویژگی های یک وکیل خوب!

یک وکیل خصوصیات و ویژگی های مختلفی دارد که نشان دهنده تبحر و تجربه آن در طول وکالتش می باشد، شما برا ی اینکه بتوانید بهترین وکیل شیراز را برای خود انتخاب کنید ابتدا می توانید به افراد نزدیکی که دچار اینگونه از مسائل شده اند مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید همچنین سایت های معرفی وکلای زیادی نیز وجود دارند که می توانند وکلا، سابقه وکالت همچنین شماره تماس و آدرس را به شما نشان دهند خلاصه می توان گفت راهکار های یادی وجود دارد که شما بتواند خصوصیات و ویژگی های وکیل خوب را شناخته و آن را انتخاب کنید، حال در اینجا سوال پیش می آید که وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه مطلب بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنیم.

۷  ویژگی های بهترین وکیل شیراز

  1. امین و امانتدار بودن: وکیلی خوب است که امین باشد، نگهداری از اطلاعات شما اعم از تلفن و آدرس و یا اطلاعات خانوادگی و راز های شما بسیار در خور اهمیت است و ممکن است در صورت امین و امانت نداری این وکیل برای شما مشکلات زیادی را به وجود آورد. پس توجه داشته باشید که  راز امانت داری وکیل یکی از نکته های درخور توجه می باشد.
  2. نکته سنج بودن:  یکی دیگر از ویژگی هایی که باید برای انتخاب وکیل مدنظر داشته باشید نکته سنج بودن وکیل می باشد، وکیل خوب است که بتواند با کنکاش در پرونده و به کار گیری دقت خود می تواند ادله محکمه پسند را به دادگاه ارائه داده و برد شما در پرونده را به 100 درصد برساند.
  3. صادق بودن: این نکته را در نظر داشته باشید وکیلی خوب است که بدون اغراق موکل خود را از نتیجه پرونده آگاه سازد، وکیل باید به موکل وعده 010 درصد دهدکه می تواند پرونده را حل و فصل کند، پس وکیلی را انتخاب کنید که بدون اختفا تمامی مراحل را برایتان توضیح داده و بدون بزرگنمایی خودش شما را از نتایج آگاه سازد.  اگر وکیلی از همان ابتدا دائم در حال تعریف از خود باشد میتواند انتخاب خوبی برای رسیدگی به دعاوی شما باشد.
  4. از روابط عمومی بالایی برخوردارباشد.: همیشه در نظر داشته باشید وکیلی را انتخاب کنید که بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
  5. گوش شنوا داشته باشد: وکیل خوب باید گوش شنوایی برای شنیدن صحبت های شما داشته باشد تا بتواند جزئیات را با دقت گوش داده و بعد پرونده هرا مورد بررسی قرار دهد.
  6. فن بیان قوی داشته باشد:  وکیلی را انتخاب کنید که از فن بیان خوبی برخوردار باشد، او باید بتواند با ارائه دفاعیه های نوٍر در مقابل قاضی، پرونده را به نفع شما خاتمه دهد.
  7. اطلاعاتش به روز باشد:  وکیل خوب می بایست اطلاعات بروزی در زمینه قوانین داشته باشد، برای اینکه یک وکیل خوب بتواند در حل و فصل نمودن پرونده ها موفق عمل کند باید از تبصره ها و قوانینی که دائما در حال تغییر هستند با خبر باشد.

خصوصیات و ویژگی های یک وکیل خوب!

یک وکیل خوب چه وظایفی دارد!

در جواب این سوال که یک وکیل چه وظایفی دارد؟  ابتدا بهتر است بگوییم که وکیل کیست؟ وکیل در واقع کسی است که در زمینه حقوق تخصص دارد و با مشاوره های حقوقی افراد را در زمینه دعاوی حقوقی آن یاری می دهد. گاهی نیز امکان دارد که وکیل به عنوان نماینده فرد انتخاب شود و یا برای یک موسسه و شرکت به صورت خصوصی فعالیت کند. فعالیت وکلا به چند دسته خانواده، کیفری، ملکی تقسیم می شود که این نیز بستگی به نوع فعالیت آنها دارد. در ادامه به بررسی وظایف وکیل می پردازیم:

  •  توضیح کامل قوانین و آگاه سازی موکلان از حقوق قانونیشان.
  • همکاری با مشاوران حقوقی، پلیس و قاضی برای جمع آوری ادله محکمه پسند و شاهد.
  • حضور در جلسات پیگیری پرونده و مشاوره قبل از جلسات دادگاه با موکلان.
  • آماده سازی مستندات قانون اعم از طلاق نامه، وصیت نامه و یا قراردادهای بازرگانی.
  • بررسی ادله و صحبت با شاهدین جهت پیگیری درست روند پرونده و آگاه سازی موکل.

نکات مهم در انتخاب بهترین وکیل شیراز!

در مطالب زبر برخی از ویژگی هایی که یک وکیل خوب باید داشته باشد را برایتان نام برده و توضیح دادیم حال قصد داریم پاسخ شما با موضوع چگونه یک وکیل خوب انتخاب کنیم پاسخ دهیم.

  • توجه داشته باشید که وکیل خوب از دانش و تجربه در زمینه دعاوی مربوطه برخوردار باشد،‌او باید به طور کامل از قوانین آگاهی داشته باشد،
  • یک نکته مهم در انتخاب وکیل که باید بدانید! وکیلی خوب است که رفتار حرفه ای با موکلانش داشته باشد. طرز رفتار وکیل نشان دهنده حرفه ای بودن یک وکیل است.
  • وکیلی را انتخاب کنید که مشاوره های حضوری و غیر حضوری ارائه دهد چرا که رفتار حرفه ای و تخصص وکیل در ملاقات حضوری بیشتر خودش را نشان می دهد.
  • یکی از نکات مهم در انتخاب وکیل تحصیلات آن است، وکیلی را انتخاب کنید که از دانش حقوقی بالایی برخوردار بوده باشد، اما این نکته را در نظر داشته باشید که دانش وکیل دلیل قانع کننده ای برای ماهر نبودن وکیل نیست اما، دانش او خبر از توانایی های او می دهد.
  • به دنبال وکیلی باشید که در آن زمینه تخصص لازم را داشته باشد، همانطور که برایتان در متن زبر توضیح دادیم ، دعاوی به چند دسته تقسیم شده و لازمه انتخاب وکیل برای پیگیری پرونده تخصص آن است.
  • همینطور دقته داشته باشید که جنسیت وکیل نمی تواند دلیل بر وارد و یا ناوارد بودن وکیل باشد، برای مثال بهترین وکیل زن شیراز دارای هوش حقوقی بالا و تبحر در حل پرونده های حقوقی است که توانسته اند تا کنون پرونده های زیادی را به سرانجام برسانند.

نکات مهم در انتخاب بهترین وکیل!

سخن پایانی

مقاله ویژگی های بهترین وکیل شیراز که باید بدانید! به پایان رسید در این مقاله ویژگی های وکیل خوب و همچنین نکاتی که می بایست در انتخاب وکیل به یاد داشته باشید را برایتان به تحریر در آوردیم همینطور گفتیم بهترین وکیل شیراز دارای هوش حقوقی بالا، آشنایی با قوانین روز و همچنین سابقه چندین ساله درباره انواع دعاوی کیفری و حقوقی می باشد، او توانسته دانش خود را با قوانین بروز کرده و همین موضوع باعث شده تا  بهترین وکیل شیراز بتواند با موکلان ارتباط برقرار کرده همچنین به حقوق قانونی موکلان کاملا آگاهی داشته و به خوبی در مقابل قاضی از او دفاع می کند. تشکر که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124517

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر