رپورتاژ

9 دلیل اجرای پارتیشن اداری در دفتر کار

9 دلیل اجرای پارتیشن اداری در دفتر کار

طراحی فضاهای کار روزبه‌روز تغییر می‌کند تا نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود، بلکه بهره‌وری کاربران به علت حواس‌پرتی کمتر افزایش یابد. همان‌طور که پیش‌نیازهای هر کسب‌وکار تغییر می‌کنند و نحوه انجام کارها عوض می‌شود، نیاز به طراحی فضای کار نیز تغییر می‌کند.

زمانی فضاهای اداری باز بسیار محبوب بودند، سپس فضاهای ماژولار محبوبیت بالایی کسب کردند و حالا نوبت به استفاده از پارتیشن‌های اداری رسیده‌ است.

اجرای پارتیشن اداری چه مزایایی دارد که آن را به یک گزینه بسیار پرطرفدار در طراحی دفتر کار تبدیل کرده است؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد، پس همراهمان بمانید.

مزایای اجرای پارتیشن اداری

طراحی فضای کار تاثیر قابل‌توجهی روی بازدهی کارمندان دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که فضای داخلی بهتر محیط‌های اداری تا ۸۰ درصد بهره‌وری کارمندان را افزایش می‌دهد. بسیاری از کسب‌وکارها برای رسیدن به این هدف، طراحی فضای کار خود را از مدل‌های رایج همیشگی به طراحی‌های معاصری تغییر داده‌اند که شامل استفاده از پارتیشن اداری مدرن می‌شود.

این پارتیشن‌ها شامل تقسیم‌کننده‌های فضا می‌شوند تا از فضای موجود به بهترین شکل ممکن بتوان استفاده کرد. در زیر مزایای اجرای پارتیشن اداری را توضیح داده‌ایم.

۱. صرفه‌جویی در فضا و استفاده بهینه از آن

استفاده از پارتیشن اداری به شما اجازه می‌دهد تا از فضای محیط کار خود به بهترین شکل استفاده کنید. همچنین استفاده از آن به افزایش بهره‌وری کارمندان شما و کارآیی محیط کار کمک می‌کند. چون کارمندان شما زمانی که در یک محیط آرام و خوشایند کار کنند، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

۲. تنوع متریال

در بازار انواع پارتیشن‌های اداری وجود دارند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید؛ از جمله پارتیشن آلومینیومی، استیل، چوبی و شیشه‌ای. هر کدام از آن‌ها در مقایسه با دیگری مزایای خاص خود را دارد اما تمامی آن‌ها ظاهر محیط کار شما را زیباتر می‌کنند.

همچنین هر پارتیشن اداری را می‌توان به صورت سفارشی طبق سلیقه کاربر در رابطه با رنگ، جنس و اندازه آن ساخت تا استایل و راحتی پارتیشن بیشتر شود؛ مثلا پارتیشن‌های شیشه‌ای برای محیط‌های کاری مناسب هستند که می‌خواهند ورود نور طبیعی به محیط خود را افزایش دهند و از طرفی حریم خصوصی کارمندانشان را کاملا حفظ کنند. این نوع پارتیشن‌ها فضای کار را مانند یک محیط باز نیز نشان می‌دهند تا بازدیدکنندگان از ورود به چنین محیطی حس خوبی داشته باشند.

مزایای پارتیشن اداری

3. تهویه بهتر هوا

در محیط‌های اداری که از پارتیشن استفاده می‌کنند، تهویه هوا بسیار موثر، بهینه و مناسب است. به این علت که فضاهای کار به نواحی کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که برای حفظ گرمای محیط می‌توان درب را بست یا زمانی که هوا بیش از حد گرم است، آن را باز کرد.

هر بخش می‌تواند سیستم تهویه هوای خود را داشته باشد؛ بنابراین کارمندان در محیط کار از نظر شرایط محیطی احساس بهتری دارند. علاوه بر این، پارتیشن‌ها با فاصله از زمین نصب می‌شوند تا امکان جابه‌جایی هوا و تبادل آن از فضای زیر وجود داشته باشد و کارمندان احساس خفگی نکنند.

4. حواس‌پرتی کمتر و تمرکز بیشتر

مزیت دیگر استفاده از پارتیشن اداری، کاهش عوامل مزاحم و حواس‌پرتی در محیط کار است. پارتیشن بین افراد فاصله می‌اندازد و مانند یک حائل آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند. بنابراین حریم خصوصی هر فرد بهتر رعایت می‌شود و کارمندان تمرکز بیشتری دارند. از طرفی، زمانی که نیاز به مشارکت و همکاری بین افراد باشد، پارتیشن را می‌توانید بردارید.

وجود پارتیشن برای مراجعه‌کنندگان به اداره شما نیز مفید است؛ چون دپارتمان‌ها توسط این ابزارها به درستی از یکدیگر تفکیک شده‌اند و مراجعه‌کنندگان جایی را که باید به آن مراجعه کنند، بهتر پیدا می‌کنند. پارتیشن اداری علاوه‌بر فراهم‌سازی دسترسی راحت به بخش‌های مختلف یک اداره، تاثیر خوبی نیز روی مراجعه‌کنندگان می‌گذارد و ظاهر محیط کار شما را مدرن و حرفه‌ای نشان می‌دهد.

پارتیشن اداری شیک

5. مقرون‌به‌صرفه

جدا از مزایایی که پارتیشن‌ها برای افزایش کارآیی دارند، در مقایسه با نصب دیوارهای دائمی مقرون‌به‌صرفه هستند. استفاده از پارتیشن اداری به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی مانند نورپردازی و تهویه هوا است؛ چون تعداد اتاق‌هایی که باید روشن یا گرم شوند، کمتر خواهد شد. اکثر پارتیشن‌ها انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین توسعه آن‌ها در آینده یا تغییر آرایش و نظمشان هزینه کمتری دارد و حالا این ویژگی را با دیوارهای دائمی مقایسه کنید که باید حتما خراب شوند.

6. جابه‌جایی بهتر

پارتیشن‌های اداری پرتابل را شما می‌توانید به راحتی جابه‌جا کرده و از فضای موجود به بهترین شکل استفاده کنید. کاربران می‌توانند این پارتیشن‌ها را در صورت لزوم بلند کنند و به جای دیگری انتقال دهند تا فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشد. همچنین می‌توانند از پارتیشن‌های اداری برای اتصال وایت بورد به آن‌ها استفاده کنند و یادداشت‌هایی برای همکاران خود بگذارند. امکان نصب مجدد سریع پارتیشن‌های مدرن نیز وجود دارد تا بتوانید طراحی و آرایش فضای کار خود را سریعا تغییر دهید.

7. کمک به کاهش نویز

وجود نویز یا سروصدای اضافه در محیط کار ممکن است مشکلات زیادی برای سلامت افراد به وجود آورد و روی بهره‌وری کارمندان نیز اثر بگذارند. پارتیشن‌های اداری مدرن با تقسیم اداره به فضاهای گوناگون و مسدود کردن نویز، به این مشکل رسیدگی می‌کنند؛ به عنوان مثال، کارمندان دیگر نمی‌توانند صدای همکاران خود را هنگام صحبت با تلفن همراهشان بشنوند.

این ویژگی پارتیشن‌های اداری نه تنها به حذف عوامل مزاحم غیرضروری کمک می‌کند، بلکه حریم خصوصی افراد نیز بهتر رعایت خواهد شد. اگر اداره شما نزدیک یک منطقه ساخت‌وساز یا نواحی دیگری است که سروصدای زیادی دارند، می‌توانید از پارتیشن‌های اداری دوجداره استفاده کنید که مخصوصا برای فیلتر کردن نویز طراحی شده‌اند.

8. کمک به افزایش زیبایی محیط کار

پارتیشن‌های اداری جدا از مزایایی که در بالا گفتیم، می‌توانند به افزایش زیبایی محیط کار شما نیز کمک کنند. این دیوایدرها در بازار به اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های گوناگون پیدا می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را طبق چیدمان محیط کار خود، رنگ و سبک مبلمان اداری که استفاده می‌کنید و فضای موجودتان، بخرید. همچنین می‌توانید پارتیشن‌های اداری را به صورت سفارشی تهیه کنید که رنگ و سبک آن‌ها تکمیل‌کننده طراحی فضای کارتان خواهد بود.

پارتیشن اداری بادوام

9. دوام بالا

پارتیشن‌ها دوام بالایی دارند. با آنکه بخش‌هایی از ساختمان مانند دیوار و سقف ممکن است گاهی نیاز به ترمیم و مرمت پیدا کنند، اما پارتیشن‌ها ساختار متفاوتی دارند. آن‌ها تا زمانی که آسیب شدیدی نبینند و زمان استفاده از آن‌ها احتیاط به خرج دهید، خیلی زود خراب نمی‌شوند و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا نمی‌کنند.

شما می‌توانید از پارتیشن اداری خود تا هر زمان که بخواهید استفاده کنید. تنها بخشی از آن که ممکن است اندکی آسیب ببیند، صفحات شیشه‌ای پارتیشن است؛ گرچه پارتیشن‌هایی که جنسی از شیشه سکوریت دارند، در مقایسه با شیشه معمولی مقاومت بیشتری در برابر ضربات نشان می‌دهند و دمای بالا نیز کمتر قدرت تخریب پارتیشن را دارد.

سخن نهایی

نصب پارتیشن اداری و تقسیم فضای کار به اتاق‌های گوناگون می‌تواند محیط کار شما را زیبا و پویا کند. استفاده از این عناصر نه تنها باعث استفاده بهینه از فضای کار می‌شود، بلکه زیبایی آن را می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌های متنوع افزایش دهید. پارتیشن اداری همچنین این آزادی را به شما می‌دهد که هر زمان که خواستید دکوراسیون داخلی محیط کار خود را تغییر دهید و بهره‌وری کارمندان را افزایش دهید. استفاده از پارتیشن در فضاهای کار، مزایای گوناگونی دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم.

منبع: اطلاعات

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122799

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر