رپورتاژ

انواع کاناپه و مبل راحتی برای تمام دکوراسیون‌ها + ویژگی‌ها و مزایای این مدل مبلمان

مبلمان راحتی از مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون است

در خانه‌های امروزی آیتم‌های زیادی وجود دارند که دکوراسیون را تشکیل می‌دهند. یکی از آیتم‌هایی که می‌توان از آن در تمام سبک‌های دکوراسیون استفاده کرد، مبلمان راحتی است. مبلمان راحتی علاوه بر این‌که تاثیرات مثبتی در زیبایی دکوراسیون می‌گذارد، بسیار کاربردی است. این مبلمان در موارد مختلفی با مبلمان استیل و سلطنتی تفاوت دارد. در این مطلب با انواع کاناپه و مبل راحتی و نقش آن‌ها در دکوراسیون آشنا می‌شویم.

انواع کاناپه و مبل راحتی برای تمام دکوراسیون_ها + ویژگی_ها و مزایای این مدل مبلمان

انواع کاناپه و مبل راحتی بر اساس کارایی با توجه به دکوراسیون

مدل‌های بسیار زیادی از کاناپه تولید می‌شوند و در بازار به فروش می‌رسند که ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. دلیل اصلی تولید این محصولات ایجاد فضایی صمیمانه و راحت در بخشی از دکوراسیون منزل است. همان‌طور که می‌دانید، هال و پذیرایی دو بخش مهم اغلب خانه‌ها هستند. اتاق پذیرایی معمولا مخصوص میزبانی و وسایل شیک و لاکچری است و اتاق هال به‌عنوان یک اتاق راحت برای گذراندن اوقات فراغت شناخته می‌شود. کاناپه و مبلمان راحتی اصلی‌ترین جزء اتاق هال است که در ایجاد محیطی راحت و دوستانه تاثیرات مثبتی می‌گذارد. افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون، از بین مدل‌های متنوع کاناپه، بهترین محصول را انتخاب کنند. در ادامه با انواع کاناپه آشنا می‌شویم.

مبل راحتی کابریول

یکی از شیک‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های مبل راحتی تحت عنوان مبل کابریول شناخته می‌شود. این مدل مبل در اوایل دهه هفتاد میلادی در کشور فرانسه برای اولین بار تولید شد و پس از مدت کوتاهی در تمام کشورهای اروپا به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های ظاهری که می‌توانید با توجه به آن این محصول را شناسایی کنید، می‌توان به پایه‌های منحنی و مدور آن اشاره کرد. شما می‌توانید از این مدل مبل راحتی و کاناپه در هال و پذیرایی خود استفاده کنید تا جلوه‌ای تجملاتی ایجاد شود. علاوه بر پایه‌های متمایل به بیرون، روکش این مبل معمولا پارچه‌ای است و باعث افزایش راحتی این محصول می‌شود.

کاناپه کوهان‌دار

دلیل نام‌گذاری کاناپه کوهان‌دار تکیه‌گاه شبیه به کوهان شتر این محصول است. کاناپه کوهان‌دار در رنگ‌های بسیار جذاب و متنوع تولید می‌شود و به‌فروش می‌رسد و علاوه بر تکیه‌گاه خاص، یکی از دلایل اصلی محبوبیت این محصول امکان استفاده در انواع دکوراسیون‌ است. بخش میانی پشتی این مبل حالتی قوس‌دار و خمیده دارد و مانند کوهان شتر متمایل به بالا است. امروزه این مدل مبل در چندین شکل متفاوت تولید می‌شود. برای مثال برخی از تولیدکنندگان به‌جای یک کوهان، دو یا سه کوهان برای این کاناپه در نظر می‌گیرند. این کاناپه دسته‌های هم‌جنس با روکش تشک‌ها دارد که باعث راحتی آن می‌شود. این کاناپه برای انواع دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک و سلطنتی مناسب است.

کاناپه نیمروزی

یک مدل دیگر از کاناپه‌های تک، کاناپه نیمروزی نام دارد. تفاوت این محصول با سایر مبل‌های راحتی تک نفره، پشتی قوس‌دار آن است. همچنین معمولا در تولید کاناپه نیمروزی از مقدار قابل توجهی چوب استفاده می‌شود تا علاوه بر راحتی افراد، باعث افزایش زیبایی دکوراسیون با جلای طبیعی شود. همچنین در برخی مواقع روی بخش چوبی این مدل کاناپه، حکاکی و نقش و نگارهای جذابی انجام می‌شود که باعث شده است برای استفاده در انواع دکوراسیون‌ها، یکی از بهترین محصولات مبل راحتی به‌شمار بیاید. اولین بار این محصول توسط قشر مرفه مردم در فرانسه استفاده می‌شد. ایده طراحی و تولید این مدل مبل در فرانسه، تولید محصولی راحت برای گذران اوقات فراغت و استراحت خانم‌ها در نیمه روز بوده است.

انواع کاناپه و مبل راحتی برای تمام دکوراسیون_ها + ویژگی_ها و مزایای این مدل مبلمان

مبل راحتی مدل لاوسن

نام مدل مبللاوسن که در ایران نیز بسیار محبوب است، از روی نام طراح آن توماس لاوسن برداشته شده است. این مدل کاناپه برای اولین بار در اوایل قرن بیستم تولید شد. در حال حاضر این مدل کاناپه در تمام دنیا شناخته شده است و یکی از اولین انتخاب‌ها برای خرید مبل راحتی به‌شمار می‌آید. امروزه مبل لاوسن به فروش زیادی دارد؛ چرا که در تنوع رنگی زیاد و با نقش و نگار خاص عرضه می‌شود که مطابق با هر سلیقه و دکوراسیونی است. اصلی‌ترین ویژگی این مدل کاناپه، حالت مستطیلی آن می‌باشد. همچنین مبل راحتی لاوسن به‌دلیل پشتی کوتاه، دسته‌های پهن و ارتفاع کم از مناسب‌ترین مبل‌های راحتی برای استراحت به‌شمار می‌رود. این مدل مبل با توجه به پارچه روکش آن برای محیط‌های رسمی و غیررسمی مناسب است.

 

مبل تختخوابشو

اصلی‌ترین دلیل طراحی و تولید مبل‌های تختخوابشو، بهینه‌سازی فضا در دکوراسیون است. بسیاری از افراد به‌دنبال محصولاتی هستند که کاربرد زیادی داشته باشند؛ اما اغلب این محصولات فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کنند. مبل تختخوابشو نمونه‌ای هوشمندانه از محصولی کاربردی است که برای بهینه‌سازی فضا نیز مناسب است. این مبل‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی به تخت خوابی راحت تبدیل می‌شوند. شما می‌توانید از این محصول در انواع دکوراسیون‌ها و در تمام بخش‌های خانه استفاده کنید.

انواع کاناپه و مبل راحتی برای تمام دکوراسیون_ها + ویژگی_ها و مزایای این مدل مبلمان

مبل راحتی تک نفره

واژه کاناپه معمولا به مبل‌های بسیار راحت با سه تشک اشاره دارد. محصول دیگری نیز در بازار به فروش می‌رسد که تحت عنوان کاناپه تک نفره شناخته می‌شود. این نام‌گذاری به‌دلیل راحتی آرامش‌بخش این مدل مبل یک نفره است که افراد می‌توانند به راحتی روی آن استراحت کنند. این مبل ارتفاع کمی دارد و این مساله به راحتی آن می‌افزاید. از این مبل معمولا در اتاق کار و اتاق استراحت به‌منظور اختصاص دادن زمانی برای ریلکس کردن و استراحت استفاده می‌شود. این مدل از مبل که به آن کاناپه تک نیز می‌گویند، پشتی بلندی دارد که تمام ستون فقرات را می‌پوشاند و برای لم دادن و تکیه دادن ایده‌آل است.

کاناپه‌ها در چندین نوع و مطابق با تمام سلیقه‌ها تولید می‌شوند

مبلمان راحتی از تاثیرگذارترین و کاربردی‌ترین عناصر دکوراسیون به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید با قرار دادن کاناپه و مبلمان راحتی در تمام بخش‌های دکوراسیون، جلوه‌ای زیبا در خانه ایجاد کنید. علاوه بر زیبایی دکوراسیون، از دیگر مزایای خرید کاناپه‌ها می‌توان به راحت بودن آن‌ها اشاره کرد؛ چرا که اغلب این محصولات ویژگی‌هایی دارند که باعث شده است برای استراحت و گذران اوقات خوش مناسب باشند.

مجموعه معتبر و باسابقه ویترا مبل در عرضه بهترین مبلمان راحتی فعالیت می‌کند. در این مجموعه انواع کاناپه و مبلمان راحتی با بهترین کیفیت و در با تنوع بالا در رنگ و نوع به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه سفارش خود را برای خرید ثبت کنید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122195

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر