رپورتاژ

نمادهایی که برزیل را به کشوری منحصر به فرد تبدیل می کند

نمادهایی که برزیل را به کشوری منحصر به فرد تبدیل می کند

برزیل به عنوان یک کشور بزرگ و رنگارنگ، دارای نمادهای منحصر به فردی است که نشان دهنده تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور می ‌باشد. این نمادها همچنین نشان دهنده تنوع فرهنگی و طبیعتی برزیل هستند و جذابیت بسیاری را برای گردشگران و علاقه‌ مندان به این کشور به ارمغان می ‌آورند. اگر شما تا به حال با تور برزیل ، به این کشور زیبا و دوست داشتنی سفر کرده باشید، به طور یقین، با این نمادها روبرو شده اید. در ادامه به برخی از نمادهای منحصر به فرد و خاص کشور برزیل می پردازیم. با ما همراه باشید.

پرچم برزیل

پرچم برزیل یکی از جذاب ترین پرچم‌ های جهان است. این پرچم شامل زمینه ‌ای سبز رنگ به همراه یک لوزی، یک دایره و آسمانی ستاره باران می باشد. در بخش بالایی دایره، نوار سفیدی در مرکز دایره قرار دارد که شعار ملی برزیل با رنگ سبز درون آن نوشته شده است. این شعار ملی "ORDEM E PROGRESSO" به معنای "نظم و پیشرفت" است. رنگ سبز در پرچم نمادی از خانه اولین امپراتور برزیل، برانگازا پدرو و لوزی زرد نیز نماد خانه هابزبرگ می باشد. در وسط پرچم یک دایره آبی و ۲۷ ستاره قرار دارند. این دایره نمادی برای آسمان شب ریودوژانیرو است و ستاره ها نماد ۲۷ ایالت برزیل را نمایش می‌ دهند.

نشان ملی برزیل

نشان ملی کشور برزیل شامل عناصر زیر است:

یک نماد مرکزی وجود دارد که توسط شاخه‌ های قهوه (در چپ) و تنباکو (در راست) احاطه شده است. این دو گیاه در گذشته محصولات مهم برزیل بودند.

در وسط نشان، یک دایره آبی قرار دارد که شامل صورت فلکی چلیپا است.

یک حلقه با ۲۷ ستاره نیز وجود دارد که تعداد ایالات و ناحیه فدرال برزیل را نمایان می ‌کند.

در خط اول نشان، نام رسمی جمهوری فدرال برزیل نوشته شده است.

در خط دوم، تاریخ تأسیس جمهوری فدرال برزیل (۱۵ نوامبر ۱۸۸۹) ذکر شده است.

نشان ملی برابر با نسبت ۱۵ قائم به ۱۴ افقی ساخته می‌شود و باید مقررات زیر را رعایت کند:

سپر دایره ‌ای، محیطی به رنگ آبی آسمانی دارد و شامل پنج ستاره نقره ‌ای به شکل صورت فلکی چلیپا می باشد. این سپر با دو دایره طلایی احاطه شده است و ستاره‌ های نقره ‌ای معادل با ستاره‌ های پرچم کشور در میان آن ‌ها قرار دارند.

درون سپر، ستاره‌ ای ده تکه به رنگ‌ های سبز و طلایی قرار دارد و حاشیه آن، یک نوار داخلی قرمز رنگ و یک نوار خارجی طلایی ‌رنگ است.

در پایین سپر، یک شمشیر کمرنگ با قبه طلایی و قبضه آبی قرار دارد که وسط آن قرمز رنگ است و درون آن یک ستاره نقره‌ ای قرار دارد.

تاجی از شاخه‌ های قهوه و تنباکو با رنگ واقعی در دو طرف سپر قرار دارد. همه این عناصر درون یک فرهی طلایی با ستاره‌ های ۲۰ پر قرار دارند.

مجسمه مسیح منجی

مجسمه مسیح منجی، از مقاصد گردشگری مهم و نمادی برجسته در برزیل است. این مجسمه شگفت ‌انگیز روی کوه سرسبز کورکووادو قرار دارد. کوه کورکووادو خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری مهم برای مسافران تور برزیل و یکی از نمادهای این کشور محسوب می‌ شود. اما حضور این مجسمه روی کوه، محبوبیت آن را به شدت افزایش داده است. وقتی به ارتفاع ۷۰۰ متری کوه کورکووادو و پارک ملی داتیجوکا رسیدید، می ‌توانید در کنار مجسمه مسیح منجی قرار بگیرید و از آنجا تمامی مناظر شهر ریودوژانیرو را به خوبی ببینید. ایده ساخت مجسمه مسیح منجی برای اولین بار توسط یک کشیش کاتولیک به نام پدر و ماریا در سال ۱۸۵۰ مطرح شد، اما به دلایلی پروژه راه‌اندازی نشد. در سال ۱۹۲۰، یک گروه از فعالان کاتولیک ریودوژانیرو تشکیل شده و درخواست ساخت مجسمه مسیح را بر روی کوه کورکووادو و ارائه چشم اندازی زیبا به تمامی سطح شهر مطرح کردند.

فوتبال

مردم برزیل علاقه زیادی به همه ورزش‌ ها به خصوص فوتبال دارند و این ورزش به خوبی در فرهنگ آن ‌ها جای گرفته است. برزیل در طول سال ‌ها توانسته است پیشرفت ‌های چشمگیری در زمینه فوتبال داشته باشد و امروزه به عنوان پایتخت فوتبال شناخته می ‌شود. این کشور به عنوان قهرمان قاره آمریکای جنوبی و جهان شناخته می ‌شود و تنها تیمی است که پنج بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده است. بنابراین، در تاریخ جام جهانی، تیم ملی برزیل به عنوان موفق ‌ترین و قدرتمندترین تیم شناخته می ‌شود.

کارناوال های رنگارنگ

هر ساله در برزیل جشن ‌های بزرگی برگزار می‌ شود و کارناوال ‌های برزیل با جشن ‌های برجسته آن شهرت دارند. این کارناوال ‌ها گردشگران بسیاری را جذب می ‌کنند. برزیل به عنوان یکی از بهترین کشورهای برگزاری مراسم و جشن ‌ها شناخته می ‌شود. بسیاری از مسافران تور برزیل را برای شرکت در این کارناوال‌ های هیجان‌ انگیز و شاد انتخاب می ‌کنند. این جشن ‌ها فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ ‌های آمریکای جنوبی را فراهم می ‌کنند.

نمادهایی که برزیل را به کشوری منحصر به فرد تبدیل می کند

کنسرت های محلی

یک کنسرت محلی در برزیل ممکن است شامل اجرای هنرمندان برزیلی محلی باشد که به طور معمول در سطح محلی شهرها و شهرستان‌ ها برگزار می‌ شود. این کنسرت ‌ها می ‌توانند در سالن ‌های کنسرت، استادیوم ‌ها یا در فضاهای باز برگزار شوند. هنرمندان برزیلی ممکن است در این کنسرت ‌ها به اجرای موسیقی سنتی برزیلی، سامبا، فوررو، موسیقی پاپ یا راک برزیلی بپردازند. این کنسرت‌ها علاوه بر اجرای موسیقی، ممکن است شامل رقص، نمایش‌ های تئاتری و عروسک ‌بازی نیز باشد.

 

جاذبه های طبیعی

سفر با تور برزیل، می تواند برای شما بسیار هیجان انگیز باشد. طبیعت منحصر به فرد، سواحل شنی سفید، آبشارهای بلند، آب ‌و هوای استوایی و سواحلی زیبای این کشور، سفری خاطره انگیز را برای گردشگران به همراه دارد. جاذبه های طبیعی و دیدنی کشور برزیل عبارتند از:

۱. رودخانه و جنگل ‌های آمازون

۲. کوه شوگر لوف، ریودوژانیرو

۳. آبشار ایگواسو

۴. پاراتی

۵. ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو

۶. سواحل ایالت پرنامبوکو

۷. پارک ایبیراپوئرا، سائوپائولو

۸. تالاب پانتانال

۹. پارک ملی لینسویز ماراینسیز

۱۰. بونیتو

منبع: سام سیر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 108166

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر