رپورتاژ

قهوه ترک! چرا این نوشیدنی هیچ وقت برای ترک ها نبود؟؟!

یکی از محبوب‌ترین قهوه‌ها، قهوه ترک نام دارد. برای آگاهی از تاریخچه، مزایا و دیگر اطلاعاتی که کمترکسی میداند با ما همراه باشید!

قهوه ترک! چرا این نوشیدنی هیچ وقت برای ترک ها نبود؟؟!

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوع قهوه در دنیا می‌باشد. این نوع قهوه در کشورهای خاورمیانه اروپایی از جمله ترکیه، یونان و ایران به وجود آمده‌است. با این حال در هر بخش به طور متفاوتی قهوه ترک درست می‌شود. این نوع قهوه از دانه‌های برشته شده قهوه تهیه شده و طعم و عطر بسیار دلپذیری دارد. قهوه ترک خود نماینده یک فرهنگ و تمدن محسوب می‌شود و نشان دهنده این است که از گذشته دور تا به امروز مردم از این نوع قهوه به عنوان نوشیدنی محبوب خود استفاده می‌کردند. اگر شما نیز به این دسته از قهوه‌ها علاقمند هستید و می‌خواهید اطلاعات جامعی نسبت به تاریخچه، مزایا و دیگر اطلاعات مربوطه کسب کنید، این مقاله در سایت الفاکافه که نماینده فروش هر نوع قهوه است، مطالعه کنید.

 

تاریخچه قهوه خوش طعم ترک

مسافرت قهوه به کشورهای گوناگون بسیار طولانی و تاریخی می‌باشد. قهوه برای اولین بار در سال ۱۵۵۵ به واسطه دو تاجر به استانبول برده شد و تا اواسط قرن هفدهم فقط متعلق به خانواده اشرافی بود. با گذر زمان قهوه بین مردم این کشور رواج یافت و قهوه ترک بین مردم بسیار محبوب واقع شد. هر چند ابتدا افراد خاصی مامور آماده ساختن قهوه بوده‌اند، اما در آداب و رسوم مردم ترکیه نیز دختران باید قهوه ترک را به خوبی بلد باشند. در واقع مردان این سرزمین، دختران مورد نظر خود را با مهارت دم کردن قهوه ترک قضاوت می‌کنند.

قهوه عربیکا، ماده اصلی قهوه ترک

هنگامی که برای خرید قهوه به فروشگاه‌های مربوطه از جمله الفاکافه مراجعه می‌کنید با دو نوع عمده قهوه عربیکا و روبوستا مواجه می‌شوید. اگر فردی دوست دار قهوه‌ با عطر و طعم شگفت انگیز هستید، قهوه عربیکا به شما پیشنهاد می‌شود. این نوع قهوه، هنگامی که به عنوان قهوه ترک مصرف می‌شود، عطر طعم بسیار دلچسبی را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

درختان این نوع قهوه در مناطقی همچون یمن، اتیوپی، سودان و گواتمالا رشد می‌کنند. درختان قهوه عربیکا در ارتفاع حدود هزار تا دو هزار متر از سطح دریا قابلیت رشد را دارند. در ضمن اینگونه از درختان نسبت به شرایط آب و هوایی بسیار حساس بوده و در مقابل هر گونه آفت سریع آسیب می‌بیند. نکته دیگری که ارزش قهوه عربیکا را به مقدار زیادی افزایش داده مقدار کافئین کم‌تر آن به نسبت بقیه قهوه‌ها است. در نتیجه افرادی که کافئین برای آن‌ها مضر می‌باشد ولی علاقه مند به قهوه هستند، می‌توانند از قهوه عربیکا استفاده کنند.

آشنایی با قهوه ترک

قهوه روبوستا، طعمی متفاوت در قهوه ترک

از طرفی نوع دیگر از قهوه که به فراوانی در فروشگاه الفاکافه قابل رویت است، قهوه روبوستا نامیده می‌شود. برخلاف نوع عربیکا، قهوه روبوستا کافئین بیشتری دارد. کافئین بیشتر باعث ایجاد طعم تلخ‌تر این نوع قهوه می‌شود. در نتیجه برای تهیه قهوه‌های نظیر اسپرسو، قهوه روبوستا مناسب‌ترین گزینه است. با این حال کسانی که دوستدار قهوه روبوستا هستند از آن برای ترکیبات قهوه ترک نیز استفاده می‌کنند. گیاه این نوع قهوه بسیار مقاوم‌تر از نوع عربیکا می‌باشد و در ارتفاعات پایین‌تری به نسبت عربیکا رشد می‌کند. به همین دلیل قیمت قهوه روبوستا مقرون به صرفه‌تر است و قیمت آن در مناسب‌ترین گزینه ممکن در فروشگاه الفاکافه قابل خریداری می‌باشد. کشورهای تولید کننده این نوع قهوه ویتنام، برزیل، اندونزی و هند هستند.

شیوه درست کردن قهوه ترک باکیفیت به چه صورت است؟

برای تهیه قهوه ترک باکیفیت در ابتدا نیاز به قهوه عربیکای مرغوب می‌باشد. بدین ترتیب شما می‌توانید با فروشگاه الفا کافه بهترین قیمت قهوه عربیکا را خریداری کنید. بعد از آن به اندازه یک فنجان آب را در داخل قهوه جوش بریزید، سپس دو قاشق چای خوری پودر قهوه به آب اضافه کنید. افرادی که قهوه را صورت شیرین میل می‌کنند، در صورت تمایل می‌توانند مقداری شکر را نیز به آن اضافه کنند. بعد از مخلوط کردن قهوه جوش را بر روی شعله ملایم قرار دهید و برای ایجاد کف بهتر است تا قهوه را بر روی گاز هم نزنید. زمانی که قهوه شروع به گرم شدن کرد، حباب‌های کوچکی روی آن شکل می‌گیرد. در آخر نیز قهوه جوش را به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه روی حرارت قرار دهید، سپس قهوه را به فنجان اضافه نمایید.

تفاوت قهوه ترک خوش طعم با باقی قهوه‌ها در چیست؟

طرز تهیه قهوه در هر کشوری متفاوت است. در واقع قهوه ترک و یونانی با یکدیگر تفاوتی ندارند و قهوه ترک بعد از ورود به یونان، نام قهوه یونانی را به خود کسب کرد. تفاوت قهوه عربی و ترک نیز در عصاره‌هایی است که در قهوه عربی وجود دارد. هل، میخک، زعفران و گلاب از عصاره‌هایی است که در حین تهیه قهوه عربی به آن افزوده می‌شود. از طرفی نحوه سرو قهوه ترک نیز با باقی قهوه‌ها متفاوت است و کنار این نوع قهوه یک فنجان آب سرو می‌شود.

تفاوت قهوه ترک با بقیه قهوه ها

قهوه ترک چه خاصیت‌هایی دارد؟

مصرف دو فنجان قهوه ترک در روز منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و همچنین سنگ کیسه صفرا تا ۴۵ درصد می‌شود. از طرفی کافئینی که در این نوع قهوه وجود دارد، موجب تحریک سیستم عصبی می‌شود و کمبود انرژی را تامین می‌کند. مصرف متعدد قهوه ترک می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند. منظور از بیماری‌های مزمن مواردی همچون سرطان، بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی بدن، دیابت و بیماری‌های قلبی می‌باشد. از طرفی این نکته را نیز بدانید که همانند هر خوراکی نباید قهوه نیز به مقدار زیادی مصرف شود.

بهترین قهوه را از چه فروشگاهی خریداری کنیم؟

به طور معمول گزینه‌های بسیاری برای انتخاب یک فروشگاه وجود دارد. اساسی‌ترین نیازهای هر مشتری مواردی همچون اصل بودن محصول، ارسال سریع، پاسخ به نارضایتی و از همه مهم‌تر مشاوره تخصصی قبل از خرید هر محصول می‌باشد. به همین جهت فروشگاه الفاکافه در این چند سال تمام تلاش خود را در راستای برآورده کردن این موارد انجام داده‌است. هدف اصلی این سایت کسب رضایت مشتری می‌باشد. به همین جهت لیست چند هزار نفری از مشتریان مهر تاییدی بر این ادعا است. شما می‌توانید برای آگاهی از مناسب‌ترین قیمت خرید اسپرسوساز و قهوه به این سایت رجوع کنید تا از مزایای بی‌نظیر آن بهره مند شوید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی یکی از محبوب‌ترین قهوه‌ها یعنی قهوه ترک پرداختیم. قیمت قهوه نیز از عوامل مهم در هنگام خرید آن به شمار می‌آید. به دلیل استفاده زیاد قهوه شمار زیادی از فروشگاه‌ها به جهت تامین این نیاز وجود دارند. نکته حائز اهمیت انتخاب سایتی است که فرد با اطمینان کامل از آن خرید کند. الفا کافه از متعدد فروشگاه‌هایی است که به دلیل مزایای خود همواره توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌است. از طرفی قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد. در نتیجه بهترین انتخاب برای دوستداران قهوه محسوب می‌شود. در ضمن در کنار قهوه، لوازم جانبی آن را نیز ارائه می‌دهد. هدف اصلی این سایت کسب رضایت مشتری با بهترین خدمات است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105940

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر