بیانیه اعتراضی کانون تربیت اسلامی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | رتبه‌بندی مانور رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی است تا مطالبه معلمان و فرهنگیان!

کانون تربیت اسلامی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان و اعتراضات اخیر فرهنگیان بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه اعتراضی کانون تربیت اسلامی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان | رتبه‌بندی مانور رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی است تا مطالبه معلمان و فرهنگیان!

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سال‌هاست که موضوع رتبه‌بندی و عدالت نظام پرداخت، از مطالبات جدی فرهنگیان است. تأخیر و عدم اهتمام لازم در تحقق آن، صبر و طومأنینه و آرامش خاطر را از نظام آموزش گرفته است. عمیق شدن فاصله طبقاتی و بین دستگاهی در نظام پرداخت و تورم‌های بی تدبیر ۸ سال گذشته، خسارات معیشتی بزرگی بر زندگی فرهنگیان گرامی وارد نموده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات جدید از نهایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان | بررسی اصلاحات و تامین بار مالی رتبه‌بندی در کمیسیون آموزش مجلس

در این سال‌ها، موضوع رتبه‌بندی بیشتر مانور رسانه‌ای و بازی با افکار عمومی بود تا خواست و مطالبه و اراده جدی در وزرای آموزش و پرورش و دولت گذشته. حتی میدان‌داران فعالیت‌های صنفی(که این چند ماه با ادعای مطالبه‌گری به نمایش پرداخته‌اند) ، در 8 سال گذشته به خمودگی، عافیت طلبی، حرکات نمایشی و سهم‌خواهی‌های انتصاباتی مشغول بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: لایحه رتبه‌بندی معلمان ضعیف‌تر شده است | کاهش بودجه رتبه‌بندی معلمان

در بیانیه آمده است: امروز، همچنان موضوع ارتقای منزلت فرهنگیان و موضوع رتبه‌بندی از مطالبات جدی نظام آموزشی است. حال که مساعی دولت محترم و همراهی مجلس شورای اسلامی، موضوع رتبه بندی را روی مسیر تحقق قرار داده‌اند، انتظار است اهتمام راسخ و انقلابی رئیس جمهور، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، مؤید فعل خواستن و اجرا و اقدام بوده و شأن و منزلت فرهنگیان با تأخیرهای اداری و مالی و خواسته و ناخواسته مورد  بی‌احترامی، کم توجهی و بی‌مهری قرار نگیرد.

امروز زمان به چالش انداختن امکان سنجی‌های اجرا و تحقق نظام رتبه‌بندی نیست. ارکان قانون‌گذاری و نظام دولتی، مدت‌ها فرصت بررسی، تحقیق و تأمین تمهیدات اجرایی را داشته‌اند و نظام رتبه‌بندی، فقط منتظر ابلاغ جهادی و اجرای انقلابی آن است.

 کانون تربیت اسلامی با احساس وظیفه اسلامی و انقلابی خود، رسالت حمایت از حاکمیت ولایت‌مدار و دولت انقلابی و مردمی را به ظهور و بروز رسانده است. با این حال ضمن امید داشتن به تلاش ثمربخش دولت و مجلس و شورای نگهبان، پایش، مراقبه و مطالبه‌گری اصولی  را نیز وظیفه خود می‌داند.

لذا ضمن ارج نهادن به اراده دولت مردمی و مجلس انقلابی، انتظار می‌رود تحقق نظام عادلانه پرداخت و پیگیری رتبه بندی معلمان بدون وقفه و تأخیر مورد اقدام قرار گیرد.

* اعلام برائت از جریانات هنجارشکن و نمایشی بانیان وضع موجود و لزوم تدبر در مسیر حق طلبی و عدالت خواهی

این بیانیه می‌افزاید: این روزها شاهد میدان دارای و تحرکات برخی افراد مدعی هستیم که سال‌ها در همراهی با بانیان وضع موجود و حمایت از وضع 8 ساله گذشته، می‌بایست پاسخگوی افعال و اقدامات نفاق انگیز خود باشند. با اینحال با ادعای حق‌طلبی و عدالت‌خواهی به میدان آمده و  این روزهای نظام آموزشی را به برخی بی سلیقگی‌ها و هجمه‌های مغرضانه مبتلا نموده‌اند.

کانون تربیت اسلامی، ضمن تأکید بر ضرورت توجه به منزلت و کرامت و معیشت فرهنگیان، اجرای عدالت در نظام پرداخت بین دستگاه‌های اجرایی و تحقق نظام رتبه‌بندی را امری ضروری و غیر قابل مماشات می‌داند.

با این حال فرایند مطالبه‌گری فرهیخته و انقلاب مدار را از برخی جریان‌سازی‌های هنجارشکن اخیر که دست‌های نفاق و عوامل معاند در میدان‌داری آن آشکار است، جدا و مبرا می‌داند و  پناه بردن برخی کنشگران وابسته  به رسانه‌های بیگانه و عوامل نفاق خارج از کشور را محکوم می‌نماید.

امید و انتظار آن می‌رود که دولت مردمی آیت الله رئیسی، ضمن وفای به عهد وعده‌های ارزنده خود در احقاق حق معلمان، رفع تبعیض‌های بین دستگاه‌ها، اجرای عدالت و مبارزه با شکاف طبقاتی، و فساد دولتی، فرایند اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را از جمله اولویت‌های ویژه دانسته و اراده قطعی و اقدام موثر و عاجل خود را مبذول کند.

همچنین «کانون تربیت اسلامی از همکاران انقلابی دعوت می‌نماید که ضمن پیگیری قانونی مطالبات خویش با هوشیاری و بصیرت، صف خود را از دست‌های پشت پرده عوامل بیگانه جدا نمایند»./ فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7990

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر