اولویت حج تمتع 1403 با چه کسانی است؟

اگر اسناد حج تمتع تا پایان ماه آبان ۱۳۸۶ را دارید، می‌توانید به سامانه reserve.haj.ir برای حج ۱۴۰۳ مراجعه و ثبت نام کنید.

اولویت حج تمتع 1403 با چه کسانی است؟

اگر اسناد حج تمتع تا پایان ماه آبان ۱۳۸۶ را دارید، می‌توانید به  سامانه reserve.haj.ir برای حج ۱۴۰۳ مراجعه و ثبت نام کنید.

به گزارش عرشه آنلاین؛ پس از هفت دوره فراخوان دارندگان اسناد حج و ثبت‌نام بیش از ۴۵ هزار نفر در کاروان‌ها، سازمان حج و زیارت گروه دیگری را برای تکمیل ظرفیت، فراخواند.

سازمان حج و زیارت تاکید کرده است زائرانی امکان انتخاب کاروان خواهند داشت که در مرحله پیش ثبت‌نام، مبلغ علی الحساب حج تمتع به میزان ۱۴۰ میلیون تومان را واریز کرده باشند.

بنابر اظهارات مسئولان حج و زیارت، هزینه تمام‌شده حج تمتع هنوز مشخص نشده و ۱۴۰ میلیون تومان مبلغ علی‌الحساب است که در مرحله پیش‌ثبت‌نام پرداخت می‌شود.

در حالیکه هنوز تکلیف از سرگیری پروازهای حج عمره مشخص نشده است که اخیرا ماجرای سود پایین سپرده های عمره هم بار دیگر مطرح شده است.

سهمیه حج ایران در سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده که تا کنون بیش از ۵۰ درصد این ظرفیت تکمیل شده است.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در نوبت حج هستند، که این سازمان بنا به ظرفیت خالی کاروان‌های حج سال آینده، این ودیعه‌گذاران را به صورت روزشمار فرا می‌خواند.

عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع قرار است از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) پایان خواهد یافت.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125879

ارسال نظر