پیروزی دونالد ترامپ نزدیک است؟

رهبران بانکی به ویژه اطمینان دارند که اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، وضعیت آمریکا خوب خواهد شد. تعدادی از شرکت کنندگان هم در مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشتند که مدیران غیرآمریکایی به طور خصوصی نسبت به رهبران آمریکایی نسبت به پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کرده اند.

پیروزی دونالد ترامپ نزدیک است؟

رهبران بانکی به ویژه اطمینان دارند که اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، وضعیت آمریکا خوب خواهد شد. تعدادی از شرکت کنندگان هم در مجمع جهانی اقتصاد اظهار داشتند که مدیران غیرآمریکایی به طور خصوصی نسبت به رهبران آمریکایی نسبت به پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴ ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ رهبران تجارت جهانی ممکن است در تپه‌های برفی سوئیس باشند، اما مکالمات آن‌ها همچنان به واشنگتن دی سی بازمی‌گردد.

موضوع دونالد ترامپ در ضیافت شام و مهمانی‌ها در داووس غالب بوده است و بسیاری از حاضران در مجمع جهانی اقتصاد درباره بازگشت احتمالی رئیس جمهوری سابق به کاخ سفید پس از پیروزی پرشور وی در انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا بحث می‌کنند.

چندین مدیر تجاری در گفتگوهای خصوصی خود در این اجلاس به موضوعی اشاره کرده‌اند: به نظر می‌رسد رهبران صنعت ایالات متحده از احتمال انتخاب ترامپ برای دومین بار چندان غافلگیر نشده‌اند، در حالی که مدیران ارشد اجرایی خارجی وحشت دارند؛ به ویژه از محدودیت‌های مهاجرت و درگیری های بالقوه جهانی.

یکی از مدیران برجسته تجاری ایالات متحده، که نخواست نامش فاش شود، زیرا گفتگوهایش با رهبران خارجی خصوصی بود، گفت که برخی از ترس‌ها ممکن است به دلیل عدم درک از کنترل‌ها و تعادل‌های ایجاد شده در دولت ایالات متحده باشد.

آن شخص گفت: «مطمئن نیستم اروپایی‌ها بفهمند که دستورات اجرایی چقدر ضعیف هستند. ما یک سیستم قضایی داریم. کنگره احتمالا تقسیم خواهد شد. این درست است که محتاط باشیم، اما این پایان دنیا نخواهد بود.»

مدیران خودور ام وی ام(صفحه خبر-میان مطلب)

یکی دیگر از مدیران بانک‌های ایالات متحده به طور خصوصی از اغراق رسانه‌ها در مورد تهدید ریاست جمهوری ترامپ ابراز ناراحتی کرد و تاکید کرد که او «همه‌اش پارس می‌کند ولی گاز نمی‌گیرد». رئیس بانک همچنین امتناع ترامپ از پذیرش نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را رد کرد.

این مدیرعامل پیش‌بینی کرد: «او قرار است ریاست‌جمهوری را برنده شود. بسیاری از سیاست‌های او درست بود.»

در حالی که جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان، پیروزی ترامپ را پیش‌بینی نمی‌کند، او نظرات همکار مدیرعامل بانک خود را در مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه تکرار کرد.

«فقط یک قدم به عقب بردارید و صادق باشید. او تا حدودی در مورد ناتو درست می‌گفت. او به نوعی در مورد مهاجرت حق داشت، او اقتصاد را به خوبی رشد داد. اصلاحات مالیاتی جواب داد. او در مورد برخی از موارد مربوط به چین حق داشت. چیزهایی که درباره مکزیک گفت را دوست ندارم، اما در مورد برخی از این مسائل مهم اشتباه نکرد. و به همین دلیل است که به او رای می‌دهند.»

با این حال، در حالی که دیمون همچنین این احساس را تکرار کرد که یک وضعیت آخرالزمانی بعید است، او خاطرنشان کرد که امیدوار است با انتخاب مجدد رئیس جمهوری جو بایدن یا بازگشت ترامپ به کاخ سفید، «کشور زنده بماند»، حتی در حالی که برخی نگران این هستند که با بازگشت او دموکراسی آمریکایی تهدید می‌شود.  

دیمون گفت: «من برای هر دو آماده خواهم شد، با هر دو تعامل خواهیم داشت، شرکت من در هر دو سناریو دوام خواهد آورد و پیشرفت خواهد کرد.»

یکی از شرکای یک شرکت بزرگ سهام خصوصی جهانی به طور خصوصی گفت که با توجه به امتناع ترامپ از پذیرش شکست خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ و شورش متعاقب آن در کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱، از فقدان نگرانی در میان مدیران اجرایی ایالات متحده شگفت زده شده است.

یکی دیگر از مقامات سابق دولت ترامپ گفت که این بار دلایل بیشتری برای نگرانی وجود دارد زیرا بسیاری از افرادی که خواسته‌های مخرب ترامپ را کنترل کرده‌اند، در صورت بازگشت او به قدرت، با او همکاری نخواهند کرد.

  استفان شوارتزمن، مدیر عامل شرکت، موضوع مشترک دیگری را در میان مدیران بیان کرد و آن اینکه ترامپ و بایدن هر دو گزینه‌های ناقصی هستند.

شوارتزمن گفت: «فکر می‌کنم اکنون انتخابات ریاست‌جمهوری جالبی داریم، جایی که همانطور که می‌دانید، برای هر دو نامزد نکات منفی بسیار زیادی وجود دارد. من هنوز آنقدر که شما دوست دارید وارد دنیای فرضی نشده‌ام. و خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. در این انتخابات همیشه شگفتی وجود دارد.»

بن اسمیت، یکی از بنیانگذاران خبرگزاری تجاری سمافور، روز پنجشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت که از بسیاری در داووس شنیده است که ترامپ احتمالاً پیروز خواهد شد – اما با توجه به سابقه ضعیف پیش‌بینی‌های داووس در سال‌های گذشته، این ممکن است در واقع یک شاخص برای بایدن باشد.

اسمیت و چند نفر دیگر از شرکت کنندگان داووس خاطرنشان کردند که پیش بینی‌های انجام شده در مجمع جهانی اقتصاد از نظر تاریخی نادرست بوده است، از جمله اظهارنظرهای گذشته در مورد چشم انداز رکود اقتصادی و احتمال پیروزی ترامپ در ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶.

اسمیت در مصاحبه‌ای گفت: امسال این یک ایمان مطلق است که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، که فکر می‌کنم خبر خوبی برای جو بایدن است.

در حالی که مدیران وال استریت صریحاً نظر خود را اعلام می‌کردند برای پیروزی ترامپ در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شدند، رهبران مختلف فناوری یا از اظهار نظر درباره ترامپ خودداری کردند یا آنچه را که دیگران به عنوان یک تهدید بالقوه برای دولت ایالات متحده می‌دانستند، کم اهمیت جلوه دادند.

مارک بنیوف، از سیلزفورس، گفت: «بدیهی است که دولت ایالات متحده مشتری بزرگ سیلزفورس است، و بسته به اینکه چه کسی در مقام است، یک غوغای کامل را با بخش‌های مختلف پایگاه کارکنان ما ایجاد می‌کند.»

مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای در روز سه شنبه با براد استون از بلومبرگ گفت« اما واقعیت این است،که  ما یک شرکت هستیم، صرف نظر از اینکه آن انتخابات چه زمانی برگزار می شود. و صرف نظر از اینکه آن رئیس جمهوری چه کسی خواهد بود.»

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI نیز احساسات مشابهی را ابراز کرد. آلتمن گفت: «من معتقدم که آمریکا خوب خواهد شد. مهم نیست در این انتخابات چه اتفاقی می افتد.»

  آدنا فریدمن، مدیرعامل نزدک گفت: خیلی زود است که روی این موضوع تمرکز کنیم که ترامپ ممکن است این بار چه معنایی برای کشور داشته باشد یا نداشته باشد. فریدمن گفت: «راستش، من فکر می‌کنم آنها باید ببینند که انتخابات مقدماتی چگونه به پایان می‌رسد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122951

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر