اتفاقی که زندگی تهرانی‌ها را متحول کرد! +عکس

حدود 30 سال پیش در چنین روزهایی، شبکه مخابراتی تهران با واگذاری چیزی حدود یک میلیون خط تلفن تحول مهمی را تجربه کرد.

اتفاقی که زندگی تهرانی‌ها را متحول کرد! +عکس

حدود ۳۰ سال پیش در چنین روزهایی، شبکه مخابراتی تهران با واگذاری چیزی حدود یک میلیون خط تلفن تحول مهمی را تجربه کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ برقراری ارتباط این روزها به واسطه پیشرفت قابل توجه تکنولوژی به سادگی آب خوردن شده است و کمتر کسی برای برقراری تماس یا ارتباط گرفتن با دوستان و نزدیکانش به چالش بر می‌خورد. فارغ از نقش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، با گستردگی خطوط تلفن همراه و تنوع شماره‌ای در بازار ابتدایی‌ترین راه ارتباطی به راحتی در دسترس قرار دارد.

اما این سهولت مربوط به یک دهه اخیر است و عمر طولانی ندارد، زمانی در کشور از افزایش میزان اختصاص شماره‌های تلفن ثابت به عنوان دستاوردی بزرگ یاد می‌شد، امری که امروز اصلا محلی از اهمیت ندارد، چرا که تلفن‌های ثابت دیگر همچون گذشته نقش مهم و اساسی را در برقراری ارتباط ایفا نمی‌کنند.

خط تلفن

حدود 30 سال پیش بود که شرکت مخابرات بی‌سابقه‌‌ترین طرح توسعه شبکه مخابراتی تهران بزرگ را اجرا کرد؛ طرحی که در آن وعده واگذاری یک میلیون شماره تلفن جدید تحقق پیدا کرد.

در 13 دی ماه سال 1373، روزنامه اطلاعات با انتشار مطلبی به این اقدام مهم شرکت مخابرات پرداخته است. در این مطلب فهرستی از مراکز مخابرات در مناطق مختلف شهر تهران به همراه پیش شماره‌ها، ظرفیت واگذاری و تاریخ بهره برداری هر منطقه به تفکیک مشخص شده و در ذیل آن آمده است: «از آغاز توسعه اخیر شبکه مخابراتی تهران بزرگ، یعنی 15 آبان 1373 تا به امروز، 430 هزار شماره تلفن جدید در این شبکه مهم ارتباطی مورد بهره برداری قرار گرفت.»

تلفن

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 120991

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر