هزینه حج عمره کاهش یافته؟

وزیر ارشاد در رابطه با کاهش هزینه های حج عمره توضیحاتی را ارائه کرد.

هزینه حج عمره کاهش یافته؟

وزیر ارشاد در رابطه با کاهش هزینه های حج عمره توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ « سفر عمره و تمتع با این قیمت‌های فضایی و سرسام آور واقعا جای تأسف و تعجب است. خواهشاً هزینه سفرهای زوار را کاهش دهید، همانطور که افراد با کمترین مبالغ به کشورهای خارجه سفر می‌کنند، هزینه سفر به مکه را نیز کاهش دهید.» اینها بخشی از مطالب یکی از مخاطبان است که از وزیر ارشاد مطالبه کرده است.

این مطالبه را در حاشیه نشست هیات دولت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی پیگیری کردیم. او در باره هزینه عمره گفت که « ما برای کاهش هزینه ها هم روزها را نسبت به سابق یک مقدار کم کردیم و هم حداکثر تخفیف را دادیم. همچنین ارز را نیمایی کردیم.» 

وی ادامه داد که « هزینه پروازها در ابتدا ۱۷ میلیون تومان بود که آقای رییس جمهور ورود کرد و این عدد به حدود ۱۳ میلیون کاهش پیدا کرد.» 

وزیر ارشاد همچنین تاکید کرد: « پیشنهاد خود من این است که بتوانیم‌ در دولت به دنبال تسهیلاتی هم باشیم، چون این بندگان خدا ۱۴_۱۵ سال پیش ثبت نام کردند و مبلغی که داده بودند بخش قابل توجهی از هزینه ها را تامین می کرد، با این حال تلاش ما این است که بتوانیم‌ کمک کنیم.» 

 

هزینه سفر عمره چقدر است؟

از سال ۹۴ که روابط ایران و عربستان قطع شد، دیگر پروازی بین این دو کشور صورت نگرفت و اکنون با برقراری روابط ایران و عربستان، پس از بیش از هشت سال قرار است پروازها بین ۲ کشور برقرار شود.

بر همین اساس مسئولان سازمان حج و زیارت می گویند که هزینه عمره ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان است که این مبلغ برای سفر ۱۰ روزه زائران به عربستان از پرواز، حمل و نقل بین شهری، اسکان و تغذیه درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج‌و زیارت سیدعباس حسینی  می‌گوید که اعزام ۷۰ هزار نفر در قالب ۵۵۰ کاروان برای عمره پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 119020

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر