گوگل نوتیفیکیشن کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد!

اپل هم مانند گوگل تنها با حکم قاضی، اطلاعات نوتیفیکیشن کابرانشان را در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهند.

گوگل نوتیفیکیشن کاربرانش را به دولت‌ها می‌دهد!

اپل هم مانند گوگل تنها با حکم قاضی، اطلاعات نوتیفیکیشن کابرانشان را در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ پس‌از افشای این موضوع که مجریان قانون می‌توانند به سوابق نوتیفیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشند، اپل وزارت دادگستری را به‌دلیل جلوگیری از افشای این موضوع سرزنش کرد.

اپل سند دستورالعمل‌های قانونی خود را به‌روز کرد تا بگوید برای به‌دست آوردن سوابق نوتیفیکیشن‌های کاربران، به احضاریه یا روند قانونی بیشتری نیاز است. به‌هر حال رویترز متوجه شد یک هفته بعد، اپل در سکوت خبری قوانینش را تغییر داده تا با سیاست سختگیرانه‌ی گوگل در ارائه‌ی دسترسی به سوابق نوتیفیکیشن‌های کاربران هماهنگ شود.

طبق بیانیه‌ای که به رویترز ارائه شده است، اکنون مجریان قانون برای دریافت اطلاعات نوتیفیکیشن‌ گوشی آیفون از اپل، به دستور قاضی نیاز دارند؛ همین موضوع درمورد گوگل نیز صدق می‌کند.

نگرانی‌های جاسوسی از نوتیفیکیشن‌ها را ابتدا سناتور ران وایدن آشکار کرد که در نامه‌ای سرگشاده به وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد دولت‌های خارجی از گوگل و اپل درخواست کرده‌اند سوابق نوتیفیکیشن‌های برخی کاربرانشان را ارائه دهند.

وایدن استدلال کرد گوگل و اپل باید اجازه داشته باشند درمورد درخواست‌های قانونی، به‌خصوص درخواست‌های دولت‌های خارجی شفاف عمل کنند. به‌نظر می‌رسد پاسخ اپل درمورد سرکوب وزارت دادگستری با ادعاهای سناتور مطابقت دارد اما نمی‌دانیم این وزارتخانه درمورد شفافیت فزآینده‌ی هر دو شرکت فناوری در نظارت بر اعلان‌ها اقدامی انجام خواهد داد یا خیر.

منبع: زومیت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 118047

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر