آیفون همچنان خریدار ندارد!

میانگینِ قیمت فروش گوشی آیفون در ۶ ماه‌ِ گذشته روندی کاهشی داشته است. البته این روند برای آیفون ناآشنا نیست چرا که مشابه عملکرد اپل در سال ۲۰۲۱ است.

آیفون همچنان خریدار ندارد!

میانگینِ قیمت فروش گوشی آیفون در ۶ ماه‌ِ گذشته روندی کاهشی داشته است. البته این روند برای آیفون ناآشنا نیست چرا که مشابه عملکرد اپل در سال ۲۰۲۱ است.

به گزارش عرشه آنلاین؛ درحالی‌که اپل در کنفرانسِ مالی خود در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، از جابه‌جایی رکورد فروش آیفون توسط آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس در سه ماهِ آخر سال مالی گفته بود، آمار نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش گوشی آیفون در ایالات متحده رو به کاهش بوده است.

این اولین باری نیست که اپل از نظر میانگین قیمت فروش گوشی سیری نزولی دارد و این آمار در ۶ ماه قبل از سپتامبر نیز تکرار شده بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که میانگین قیمت فروش گوشی‌های اندرویدی در جایگاه پایین‌تری نسبت به آیفون قرار دارد که طبیعی است.

بر اساس گزارشی از موسسه تحقیقاتی CRIP، میانگین قیمت فروش مجموعِ گوشی‌های آیفون بدون در نظر گرفتن تخفیف‌های اپل به خرده فروشان، رو به کاهش بوده است. اپل در سال ۲۰۲۲ عملکرد بهتری از این نظر داشت.

میانگین قیمت فروش آیفون برای خرده فروشی‌ها در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۳، به ۹۸۸ دلار رسیده بود. این روندِ کاهش، در ۶ ماه بعد از آن نیز ادامه داشت و به‌ترتیب در فصل‌های دوم و سوم شاهد کاهش ۴۰ دلاری و ۳۰ دلاری بودیم.

علت این روند را می‌توان به تداوم فروش مدل‌های قدیمی‌تر آیفون یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در کنار مدل‌های جدید نسبت داد؛ گرچه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در بازه‌ی زمانی مشابه از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ ​​پرو مکس عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند.

رویکرد اپل هنوز در قبال تولید گوشی آیفون ۱۵ در تعطیلات سال نو میلادی مشخص نیست. اپل می‌تواند فروش قابل توجهی از طریق افزایش تولید گوشی آیفون داشته باشد که البته این برآورد، تنها حدس و گمان است و این احتمال وجود دارد که میانگین قیمت فروش آیفون‌ها در سه ماهه‌ی آتی، سیر نزولی خود را حفظ کند.

منبع: زومیت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115753

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر