یحیی پاشنه آشیل پرسپولیس را چگونه درمان می‌کند؟

هنوز مشخص نیست برای بازی با سپاهان یحیی گل محمدی برای منطقه چپ خط دفاعی خود چه تصمیمی خواهد گرفت.

یحیی پاشنه آشیل پرسپولیس را چگونه درمان می‌کند؟

هنوز مشخص نیست برای بازی با سپاهان یحیی گل محمدی برای منطقه چپ خط دفاعی خود چه تصمیمی خواهد گرفت.

به گزارش عرشه آنلاین؛ طی دو هفته اخیر انتقادات علیه منطقه چپ خط دفاعی پرسپولیس و علی نعمتی به اوج خود رسیده است. در چند هفته اخیر حرریفان داخلی و خارجی پرسپولیس با تماشای بازی های این تیم متوجه صعف علی نعمتی در نفوذها و همین طور مشکلات دفاعی پرسپولیس در این منطقه از زمین شده و چپ و راست روی این منطقه توپ می ریزند و نتیجه هم می گیرند اما هنوز گل محمدی تدبیری برای حل این مشکل نداشته است.

مرور بازی های چند هفته اخیر نشان می دهد که پرسپولیس در این هفته‌ها بیش از این که برای مهاجمان خود موقعیت گل ایجاد کند، به آنها موقعیت گل می‌دهد و عجیب اینجاست با وجودی که فرصت‌های گلزنی که گیر حریفان پرسپولیس می‌آید بیشتر از جناح چپ این تیم طرح‌ریزی می‌شود، اما هنوز تدبیری برای رفع آن صورت نگرفته است. اگرچه جناح راست سرخپوشان هم کم آسیب‌پذیر نیست اما منطقه چپ خط دفاعی سرخ پوشان به نوعی به پاشنه آشیل تیم یحیی تبدیل شده است. جایی که علی نعمتی از بازی های پایانی فصل قبل و بازی های ابتدای این فصل به شکل ثابت برای پرسپولیس در این منطقه به میدان رفته و با وجود درخشش در بسیاری از بازی ها اما در هفته های اخیر افت محسوسی داشته است. به تمام این ها اضافه کنید که پست اصلی نعمتی دفاع چپ نیست و در این پست محمد مهدی احمدی نیز در پرسپولیس حضور دارد که البته گل محمدی نشان داده اعتقاد چندانی به او ندارد و حتی برای چند دقیقه نیز به این بازیکن جوان و ملی پوش امید فرصت بازی نداده است.

موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد به مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی و بازگشت گولسیانی به ترکیب اصلی برمی گردد. به هرحال گولسیانی در پست دفاع میانی سمت راست بازی می کند و در سمت چپ خیلی نمی‌تواند موثر باشد اما او با تصمیم یحیی در این پست بازی می کند و همین نیز مشکلات منطقه چپ خط دفاعی را آسیب پذیر تر کرده است.

تمام این مسائل دست به دست هم داده تا مربیان حریفان پرسپولیس خیلی خوب پاشنه آشیل تیم یحیی را پیدا کرده و خیلی از حملات خود را از این جناح طراحی می‌کنند اما هنوز سرمربی پرسپولیس تدبیری برای آن نداشته است و باید دید در بازی با سپاهان نیز روی همین تاکتیک و نفرات پافشاری می کند یا تصمیم جدیدی برای رفع این نقطه ضعف خواهد داشت.

منبع: طرفداری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113872

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر