علائم کرونای امسال با پارسال چه فرقی دارد؟

با بررسی علائم سویه جدید کرونا در پاییز امسال، مشخص شده که تفاوت چندانی در ترتیب بروز این علائم نسبت به سال گذشته وجود ندارد.

علائم کرونای امسال با پارسال چه فرقی دارد؟

با بررسی علائم سویه جدید کرونا در پاییز امسال، مشخص شده که تفاوت چندانی در ترتیب بروز این علائم نسبت به سال گذشته وجود ندارد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ این علائم شامل موارد زیر است:

• تب یا لرز

• بدن درد

• سردرد

• تنگی نفس

• خستگی

• گرفتگی یا آبریزش بینی

• از دست دادن چشایی یا بویایی

• تهوع یا استفراغ

• اسهال

علائم کووید به چه ترتیبی رخ می‌دهد؟

که ترتیب بروز علائم کووید در افراد مختلف متفاوت است، اما علائم اولیه رایج شامل تب، سرفه، آبریزش بینی و مشکل در تنفس است. در حالی که این علائم اغلب اولین نشانه‌های عفونت هستند، اما ممکن است هر یک از علائم لیست بالا را تجربه کنید.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، افرادی که در معرض کووید19قرار گرفته‌اند معمولاً در عرض 5 یا 6 روز احساس بیماری می‌کنند و ممکن است علائم را بین 1 تا 14 روز تجربه کنند. علائم کووید معمولاً به این ترتیب رخ می دهد:

1. تب

2. سرفه

3. گلودرد، دردهای عضلانی یا سردرد

4. علائم گوارشی مانند استفراغ و اسهال (معمولاً به این ترتیب)

علائم کووید چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که علائم را خواهید داشت نیز متفاوت است. بیشتر افراد مبتلا به موارد خفیف تا متوسط در عرض یک یا دو هفته احساس بهتری پیدا می‌کنند. 

با این حال برخی از افراد به ویژه آنهایی که علائم شدید دارند، ممکن است علائم طولانی‌مدت برای چندین هفته یا حتی ماه‌ها را تجربه کنند. 

حتی اگر بدون علامت باشید، باز هم ممکن است بیماری را انتقال دهید. اگر مبتلا به کووید باشید، می‌توانید بین 5 تا 20 روز بیماری را انتقال دهید.

با توجه به احساستان نمی‌توانید مطمئن باشید که مبتلا به کووید هستید. این علائم در عفونت‌های تنفسی متعدد مشترک است، بنابراین انجام آزمایش کووید در اولین نشانه‌ها تنها راهی است که می‌توانید متوجه شوید که واقعاً به ویروس مبتلا شده‌اید و آنفلوانزا یا ویروس سینسیشیال تنفسی نیست. 

در حالی که ممکن است به اندازه کووید مورد توجه قرار نگیرند، آنفلوانزا و ویروس سنسیشیال تنفسی می‌توانند عفونت‌های جدی برای افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف، نوزادان و افراد مسن‌تر باشند.

واکسن‌های ایمن و موثری برای هر سه وجود دارد که می‌تواند در برابر این عفونت‌ها محافظت کند. سازمان بهداشت جهانی واکسن آنفلوانزا و کووید را برای همه افراد بالای 6 ماه توصیه می‌کند (حتی می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان هر دو واکسن را در یک روز دریافت کنید). و در سال جاری، واکسنی را برای ویروس سنسیشیال تنفسی تایید شده است که افراد باردار و افراد مسن می‌توانند آن را دریافت کنند.

به‌علاوه بسیاری از اقداماتی که در طول همه‌گیری یاد گرفتید (ماسک زدن، اجتناب از شلوغی و تمیز نگه داشتن دست‌هایتان) می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به هر سه ویروس و انتشار آنها به دیگران در صورت بیماری کمک کند.

منبع: فرتاک نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111826

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر