سقوط بالگرد نظامی استرالیا در اقیانوس؛ ۴ خدمه مفقود شدند

پس از سقوط یک بالگرد ارتش استرالیا در اقیانوس آرام در حین رزمایش شبانه, چهار خدمه نظامی این بالگرد مفقود شدند.

سقوط بالگرد نظامی استرالیا در اقیانوس؛ ۴ خدمه مفقود شدند

پس از سقوط یک بالگرد ارتش استرالیا در اقیانوس آرام در حین رزمایش شبانه, چهار خدمه نظامی این بالگرد مفقود شدند.

به گزارش عرشه آنلاین از "یو پی آی",این بالگرد در رزمایش نظامی مشترک موسوم به "تالیسمان صابر" شرکت کرده بود که در آن ۳۰ هزار نیروی نظامی از استرالیا، آمریکا و کشورهای متحد آن حضور دارند.

دامیان هیل یک سخنگوی ارتش استرالیا گفت: بالگردام آر اچ ۹۰ ارتش استرالیا در نزدیکی جزیره لیندمن واقع در ایالت کوینزلند سقوط کرد.

این بالگرد حدود ساعت ۱۱ جمعه شب (به وقت استرالیا) سقوط کرد و هواپیماهای استرالیایی، کانادایی و آمریکایی در حال جستجو و انجام عملیات نجات هستند.

هیل گفت: "ارتش تأیید می‌کند که در زمان حادثه چهار نفر در این بالگرد حضور داشتند و متاسفانه، در این مرحله هنوز این خدمه پیدا نشده‌اند. "

به گزارش ایرنا, نیروهای نظامی ارتش‌های آمریکا، استرالیا، ژاپن، کانادا، فیجی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیوزیلند، پاپوآ گینه نو، کره جنوبی، تونگا و انگلیس در رزمایش نظامی دو سالانه «Talisman Sabre» به رهبری آمریکا و استرالیا طی ۲ هفته به اجرای عملیات‌های تمرین حملات موشکی دوربرد، فرود نیرو، رزم هوایی و عملیات‌های دریایی درچند ایالت و منطقه استرالیا خواهند پرداخت.

در طول دهه گذشته برگزاری رزمایش نظامی دو سالانه «Talisman Sabre» تحت رهبری آمریکا و استرالیا دامنه خود را برای مشارکت شرکای نظامی و ناظران بین‌المللی از کشورهای متعدد در منطقه هند و اقیانوس آرام گسترش داده است.

نیروهای آلمانی امسال برای اولین بار در این رزمایش نظامی که از روز جمعه آغاز و تا ۲ هفته آینده ادامه دارد و به عنوان سیگنالی برای چین تلقی می‌شود، مشارکت کرده‌اند.

رزمایش امسال بزرگترین رزمایش دو سالانه «Talisman Sabre» از لحاظ تعداد نیروهای شرکت کننده و حوزه جغرافیایی اجرای آن محسوب می‌شود چرا که بیش از ۳ هزار سرباز متعلق به ارتش‌های ۱۳ کشور از جمله ژاپن، فرانسه، ‌ آلمان و کره جنوبی در این رزمایش که از روز جمعه آغاز و تا دو هفته آینده ادامه دارد، حضور دارند. / ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99419

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر