فوری؛ بالگرد اورژانس سقوط کرد

یک بالگرد اورژانس به علت نقص فنی سقوط کرد.

فوری؛ بالگرد اورژانس سقوط کرد

بالگرد اورژانس به علت نقص فنی سقوط کرد. بالگرد اورژانس یاسوج دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این بالگرد برای امدادرسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه اجم اعزام شده بود که در هنگام امدادرسانی سقوط کرد. بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد، روز دوشنبه «۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲» در جریان عملیات انتقال بیمار دچار نقص فنی و سقوط شد.

علت این حادثه برای بالگرد امدادرسانی اورژانس هنوز اعلام نشده است. تا لحظه انتشار این خبر، از تلفات و جزئیات حادثه توسط دستگاه‌های مسئول گزارشی اطلاع‌رسانی نشده است.

یک بالگرد سازمان اورژانس کشور، به علت نقص فنی در منطقه‌ای از استان کهگیلویه و بویراحمد سقوط کرد.

جزئیات تازه از حادثه سقوط بالگرد اورژانس

رئیس سازمان اورژانس جزئیات حادثه برای بالگرد امدادی اورژانس را تشریح کرد و گفت که همه سرنشینان سالم هستند.

جعفر میعادفر ظهر، رئیس سازمان اورژانس در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: حوالی ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه، تماسی با اورژانس یاسوج گرفته می‌شود که یک بچه ۱۲ ساله دچار مشکل «دیستروفی تنفسی» شده و نیاز به کمک دارد و باتوجه به اینکه مسیر صعب‌العبور بوده و نزدیک‌ترین پایگاه از نظر زمانی دو ساعت و نیم فاصله داشته اقدام به اعزام بالگرد می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس ادامه داد: وقتی بالگرد به محل می‌رسد موقع نشستن دچار نقص فنی می‌شود که باید علت را بررسی کنیم.

میعادفر با بیان اینکه خوشبختانه سرنشینان بالگرد همه سالم هستند، یادآور شد: تکنسین ما اقدامات درمانی را برای کودک ۱۲ ساله انجام داده است و از دو مسیر آمبولانس زمینی فرستادیم که بیمار به مرکز درمانی منتقل شود.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه ما در هر استان تقریباً یک بالگرد داریم، افزود: از شیراز کمک خواستیم که به‌خاطر گرما و دمای هوا بالگرد نمی‌تواند اعزام شود.

میعادفر کمبود بالگرد، نوع بالگردهای جدید مخصوص به فوریت‌های پزشکی و وضعیت اعتبارات اورژانس هوایی را از مشکلات این حوزه برشمرد.

رئیس سازمان اورژانس یادآور شد: تقریباً در شعاع ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتری پایگاه داریم؛ اما با توجه به گرمای شدید و اینکه برخی بالگردها را از سایر سازمان‌ها استفاده می‌کنیم و بالگردهایی نیستند که در همه دماها و شرایط پرواز کنند مجبوریم بخشی از کار را از طریق زمینی پوشش دهیم.

رئیس سازمان اورژانس یادآور شد: بالگرد امدادی اورژانس در جریان اتفاق امروز آسیب جدی دیده است و قابل پرواز نیست و مسئولان فنی باید بررسی کنند که علت حادثه چه بوده است.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه بالگرد هنگام لندینگ سقوط کرده است، گفت: اگر این اتفاق در ارتفاع بالا بود برای خلبان و سرنشینان حتماً مشکل ایجاد می‌شد.

میعادفر عنوان کرد: داخل بالگرد دو نفر خلبان و کمک‌خلبان و یک نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی یعنی در مجموع سه نفر حضور داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: عامل سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش مشخص شد

بالگرد اورژانس سقوط کرد

به گزارش عرشه آنلاین، روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، این حادثه را تایید کرد و در عین حال، این حادثه تلفات جانی نداشت.

گفته می‌شود این بالگرد در منطقه اجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه سقوط کرده است.  بالگرد اورژانس برای امدادرسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه اجم اعزام شده بود که در هنگام امدادرسانی سقوط کرد. 

بالگرد اورژانس یاسوج دچار نقص فنی شد

بالگرد امدادی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد دچار نقص فنی و آتش‌سوزی شده است.

بالگرد امدادی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد امروز دوشنبه «۲۶ تیر ماه ۱۴۰۲» در جریان عملیات انتقال بیمار دچار نقص فنی و احتمالاً سقوط شده است.

بر اساس اطلاعات منابع آگاه، بالگرد اورژانس دچار حریق شده و امدادرسانی به آن آغاز شده است.

مطابق اطلاعات به‌دست‌آمده این بالگرد امدادرسانی دقایقی پیش در منطقه آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه دچار نقص فنی شده است.

بالگرد امدادرسانی اورژانس برای امدادرسانی به یک مادر باردار و یک نوجوان دارای مشکل تنفسی به منطقه اجم اعزام شده بود که در هنگام امدادرسانی دچار مشکل شد. گفته می‌شود که در جریان سقوط بالگرد امدادرسانی به کسی آسیب نرسید؛ اما لاشه بالگرد در حال سوختن است.

علت این حادثه برای بالگرد امدادرسانی هنوز اعلام نشده است.

تا لحظه مخابره این خبر از تلفات و جزئیات حادثه توسط دستگاه‌های مسئول گزارشی اطلاع‌رسانی نشده است.

بالگرد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97723

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر