زلزله شدید در بشرویه + جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از زلزله ۳.۹ ریشتری در شهرستان بشرویه خبر داد.

زلزله شدید در بشرویه + جزئیات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از زلزله ۳.۹ ریشتری در شهرستان بشرویه خبر داد.

محمدعلی آخوندی اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر ساعت ۵ و ۲۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه، ارسک در شهرستان بشرویه خراسان جنوبی رخ داد.

وی با بیان اینکه طول این زلزله ۵۷.۱۴ و عرض آن ۳۳.۹۷ بوده و در عمق هشت کیلومتری به وقوع پیوست، تصریح کرد: هنوز گزارشی از خسارت این زلزله نرسیده است.

آخوندی با بیان اینکه ۲۲ آذرماه امسال زلزله ۵.۴ ریشتری در این منطقه رخ داد، اظهار کرد: پس از آن بیش از ۱۰۰ پس لرزه به وقوع پیوست؛ ۳ دی ماه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر رخ داد و تا زمان زلزله دوم حدود ۲۷ تا ۳۰ پس لرزه داشتیم.

وی ادامه داد: تمام این زلزله‌ها و مس لرزه‌ها دست به دست هم داد تا منازل نامقاوم و خشت و گلی مردم ترک‌های بیشتری بردارد، اما تاکنون خسارت جرحی نداشته‌ایم و منازل به صورت کامل تخریب نشدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری‌ها انجام شد و با حضور مسئولان مدیریت بحران کشور در استان به سمت تخصیص اعتبارات برای بازسازی منازل رفتیم، افزود: این پیشنهاد به وزارت کشور برده شده و پس از تصویب هیات دولت منازل بازسازی خواهد شد.

آخوندی ادامه داد: امیدواریم مردم برای بازسازی منازل خود همکاری کرده و بتوانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند چراکه وظیفه ما اخذ این تسهیلات و جذب همکاری دستگاه‌ها بود و قدم بعدی همت مردم در بازسازی منازل است.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 69495

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر