ماجرای سرقت میلیاردی با اسکیمر در قم چیست؟

رئیس پلیس فتا قم از دستگیری ۲ سارق حساب‌های بانکی خبر داد که از طریق اسکیمر، ۳۵ میلیارد ریال سرقت کرده بودند.

ماجرای سرقت میلیاردی با اسکیمر در قم چیست؟

سرهنگ «علی موالی» گفت: در پی شکایت‌های متعدد مبنی بر اینکه کارت بانکی افرادی کپی شده و با انجام تراکنش خرید از دستگاه کارت‌خوان از حساب آن‌ها برداشت شده است، موضوع در دستورکار مأموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: با بررسی فنی پرونده‌های مطروحه ۲ متهم شناسایی شدند و مشخص شد این افراد در شهر تهران اقدام به پول‌شویی و انتقال احتمالی وجوه به خارج از کشور می‌کنند. مأموران پلیس فتا استان قم با هماهنگی قضائی و با حضور در تهران در عملیاتی مشترک با مأموران پلیس فتا استان تهران متهمان را در فرصتی مناسب و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی ادامه داد: یکی از متهمان دارای سوابق متعدد در حوزه اسکیمر و از محکومان تحت تعقیب بوده که در گذشته به کشور ترکیه گریخته و مجدداً به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود که در حیطه جرایم خشن دارای یک مورد سابقه سرقت مسلحانه داشته است. از وی حین دستگیری یک کیف دستی حاوی مقادیر زیادی وجه نقد، دلار، تعداد زیادی پوکه سیم کارت و تعدادی کارت بانکی کپی شده به همراه تعدادی گوشی تلفن‌همراه و یک عدد سیم کارت کشور ترکیه کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این پرونده ۳۰ شاکی دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان دیگر اعتراف کردند و پرونده متشکله در حال رسیدگی و تحقیقات نیز در این رابطه همچنان ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41672

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر