استاد هکرهای اردبیلی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: هکری که از طریق آموزش هک و نفوذ در استان اردبیل کسب درآمد می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

استاد هکرهای اردبیلی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اردبیل گفت: هکری که از طریق آموزش هک و نفوذ در استان اردبیل کسب درآمد می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش عرشه آنلاین، سرهنگ علی قهرمان طالع اظهار داشت: برابر اخبار واصله و رصدهای انجام شده در فضای مجازی، مبنی بر فعالیت مجرمانه کانال‌ها و گروه تلگرامی در زمینه آموزش هک و نفوذ، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های به عمل آمده و تکمیل تحقیقات همچنین عملیات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا، ادمین کانال‌ها و گروه تلگرامی را شناسایی و پس از انجام هماهنگی قضایی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه‌ دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه‌ای به پلیس فتا استان منتقل شد.

جزییات دقیق‌تر از نحوه کار استاد هکرها

رئیس پلیس فتا اردبیل افزود: پس از بازبینی تجهیزات متهم مشخص شد که وی با ایجاد سه کانال و یک گروه در شبکه اجتماعی تلگرام تعدادی افراد را جذب و اقدام به آموزش هک و نفوذ می‌کرده و برابر گردش حساب سه ماهه وی مبلغ ۵۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال درآمد کسب کرده است.

وی اظهار کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرد و اعلام کرد از غیرقانونی بودن فعالیت خود اطلاع نداشته و از کرده خود پشیمان است، لذا در اجرای دستور مقام قضایی کانال ها و گروه تلگرامی وی مسدودسازی و حذف و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ قهرمان طالع تصریح کرد: انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی طبق ماده ۲۵ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی به مجازات از ۹۱ روز تا یک سال زندان محکوم می‌شود.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116109

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر