فوری / پوتین به قوای هسته‌ای روسیه آماده‌باش جنگی داد +فیلم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، پس از اظهارات تهاجمی کشورهای ناتو، به فرماندهی نظامی کشورش دستور داد تا نیروهای بازدارنده هسته‌ای را در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

فوری / پوتین به قوای هسته‌ای روسیه آماده‌باش جنگی داد +فیلم

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه های خصمانه و تهاجمی ناتو، امروز به نیروهای بازدارنده هسته‌ای کشورش در بحبوحه تنش با غرب بر سر مساله اوکراین، آماده‌باش داد.

 ایرنا به نقل از رسانه های روسیه نوشت: پوتین در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع و والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: کشورهای غربی نه فقط اقدامات غیردوستانه علیه اقتصاد روسیه بکار می گیرند بلکه مقامهای این کشورها اظهارات خصمانه در مورد روسیه بیان می کنند.

وی افزود: مقامهای کشورهای پیشروی عضو ناتو به خود اجازه می دهند اظهارات تهدیدآمیز علیه روسیه بیان کنند.پوتین گفت: به همین خاطر به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه دستور می دهم نیروی بازدارنده هسته ای ارتش روسیه را به حالت ویژه آماده باش جنگی درآورند.

سه گانه اتمی روسیه شامل موشک‌های زمین پایه قابل حمل کلاهک اتمی، ناوهای مجهز به سلاح  اتمی و هواپیماهای مجهز به موشک‌های اتمی است. وزارت دفاع روسیه چندی قبل  رزمایش راهبردی بازدارنده با شرکت نیروی اتمی سه گانه روسیه  را برگزار کرد. این رزمایش ن به فرماندهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح روسیه برگزار  و موشک‌های قاره پیما ، بالستیک و  کروز پرتاب  شد.

در این دیدار پوتین و شایگو و گراسیموف درباره وضعیت اوکراین و اجرای عملیات نظامی روسیه در این کشور گفت و گو کردند.

نخستین واکنش آمریکایی ها به آماده‌باش اتمی روسیه

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام آماده باش نیروهای اتمی روسیه را تشدید کننده اوضاع خواند.

 

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، به دنبال دستور روز یکشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به آماده باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

به گزارش منابع خبری، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این زمینه گفت: «تصمیم پوتین برای آماده‌شدن نیروهای بازدارنده اتمی، درگیری را به‌طورغیرقابل پذیرشی تشدید می‌کند.»

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که رزمایش راهبردی بازدارنده برای سنجش آمادگی رزمی واحدهای نظامی روسیه برنامه ریزی شده است. در ماههای ژانویه و فوریه نیز  روسیه چندین رزمایش بزرگ برگزار کرد که بخش قابل توجه آن در آبهای بین المللی ازجمله اقیانوس اطلس بود.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 9994

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر