وزیر دفاع انگلیس زلنسکی را تهدید کرد

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به توییت انتقادی زلنسکی او را تهدید به قطع کمک‌ها کرد.

وزیر دفاع انگلیس زلنسکی را تهدید کرد

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به توییت انتقادی زلنسکی او را تهدید به قطع کمک‌ها کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس با اشاره به توئیت انتقادی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که بی برنامگی اعضای ناتو برای عضویت کی‌یف در این ائتلاف را پوچ خوانده بود گفت: اوکراین برغم ناامیدی از شیوه عضویتش در ناتو، باید در مقابل متحدان خود قدردانی نشان دهد تا حمایت سیاسی و عمومی دراز مدت غرب ادامه پیدا کند.

براساس گزارس پولیتیکو، والاس در میان خبرنگاران در حاشیه نشست سران ناتو در لیتوانی گفت:  آمریکا در حال حرکت به سوی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است و قانونگذاران کشورهایی که کمک‌های نظامی بزرگی به کی‌یف ارائه می‌دهند در صورت مواجهه با عصبانیت اوکراین، با یک مشکل سیاسی روبرو می‌شوند.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه افزود: بعضی اوقات شما باید قانونگذاران را در کنگره آمریکا متقاعد کنید، باید سیاستمداران شکاک در کشورهای دیگر را متقاعد کنید که این ارزش دارد و اینکه آنها چیزی از این به دست می‌آورند. دوست داشته باشید یا نه، این یک واقعیت است.

پس از اینکه در سران نشست ناتو کشورهای عضو این ائتلاف برنامه خاصی برای عضویت اوکراین در آن ارائه نکردند، زلنسکی به شدت ناامید شده است. گفته می‌شود بسیاری از کشور‌های ناتو در مورد خطر جنگ مستقیم با روسیه محتاط هستند و به دنبال راهی برای متعادل کردن امید‌های اوکراین با محاسبات امنیتی کشور‌های خود هستند.

برخی گزارش‌های حاکیست زلنسکی به‌ویژه از این ایده که شرایط حتی برای دعوت به عضویت فراهم نیست، چه رسد به عضویت کامل، ناراحت به نظر می‌رسد. / بن والاس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97077

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر