شورش واگنرها در روسیه

منابع خبری گزارش می‌دهند گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. در این گزارش‌ها به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر آمده است: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

شورش واگنرها در روسیه

منابع خبری گزارش می‌دهند گروه واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین  در بیانیه‌ای مدعی شده نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.  در این گزارش‌ها به نقل از یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر آمده است: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

یووگنی پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند. 

بیشتر بخوانید گروه واگنر روسیه ،شورشی علیه پوتین را بشناسیم

وی همچنین مدعی شده است: «ما آماده بودیم به وزارت دفاع [روسیه] امتیاز بدهیم، سلاح‌هایمان را تحویل بدهیم و راه حلی درباره اینکه چطور می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم پیدا کنیم. اما آنها باز هم ادامه دادند.»

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد.

او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

واگنر علیه وزارت دفاع روسیه اعلام جنگ کرد

وزارت دفاع روسیه:تمام پیام ها و فریم های ویدئویی که از طرف یوگنی پریگوژین در شبکه های اجتماعی در مورد ادعای "حمله وزارت دفاع روسیه به اردوگاه های عقب PMC واگنر" توزیع شده است با واقعیت مطابقت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است.

نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط تماس با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند.

ماجرای اختلاف واگنرها و ارتش روسیه چیست؟

 سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چندی قبل به همه گروه‌های داوطلب و شبه نظامیانی که در جنگ اوکراین به نفع روسیه در حال مبارزه هستند دستور داد تا پایان ماه آگوست با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.

 این اقدام شویگو تلاشی برای کاستن از اختیارات و جلوگیری از خودسری‌های پریگوژین بود.

 پریگوژین در واکنش به این دستور اعلام کرد که «واگنر هیچ قراردادی را با شویگو امضا نخواهد کرد.»

 اما خیلی زود پوتین واکنش نشان داد و جانب وزیر دفاع را گرفت. پوتین گفت این دستور باید تا موعد مقرر اجرایی شود. پریگوژین پس از این از پوتین هم انتقاد کرد. حالا گویا دعوا بالا گرفته.

خبر تکمیلی / بر اساس گزارش ها، ولادیمیر پوتین به مکان امنی منتقل شده است و به زودی با کارکنان خود دیدار خواهد کرد.

مطابق این گزارش‌های تأییدنشده رئیس گروه واگنر وعده داد که با اقدام روسیه مقابله به مثل خواهد کرد. او گفت: «شری که سران نظامی روسیه عامل آن هستند باید متوقف شود.»

پریگوژین مدعی شده سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه شخصاً وارد «روستوف» شده تا این عملیات برای نابود کردن واگنر را انجام دهد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از وضعیت پیرامون گروه واگنر مطلع است و اقدامات لازم در حال اتخاذ هستند.

وزارت دفاع روسیه‌ای در بیانیه‌ای گفت اتهامات پریگوژین «صحت ندارند و یک تنش‌زایی رسانه‌ای است.»

کمیته ضدتروریسم روسیه در بیانیه‌ای گفت اف. اس. بی یک پرونده قضائی درباره «دعوت به شورش مسلحانه» از سوی رئیس واگنر باز کرده است. این کمیته گفته خواستار توقف سریع اقدامات غیرقانونی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93758

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر