اقدام جدید و عجیب طالبان درباره ایران + عکس

اقدام جدید طالبان درباره ایران خبرساز شد. طالبان و ایران به توافق جدیدی دست یافتند.

اقدام جدید و عجیب طالبان درباره ایران + عکس

طالبان و ایران به توافق جدیدی دست یافتند. اقدام جدید طالبان درباره ایران در رسانه‌های ایران و افغانستان خبرساز شد. طالبان زندانیان ایرانی را آزاد کرد. ایران و طالبان برای مبادله ده‌ها زندانی و آزاد شدن ۴ زندانی ایران از زندان‌های طالبان به توافق رسیدند. ۱۸۰ زندانی افغان از زندان‌های ایران در مقابل چهار زندانی ایرانی در زندان‌های طالبان روز چهارشنبه «۲۴ خرداد ۱۴۰۲»، در مرز اسلام‌قلعه هرات مبادله شدند.

بیشتر بخوانید: عکسی جنجالی از یک عضو طالبان و معشوقه‌اش

2 مرد و 2 زن که به اتهام قاچاق مواد مخدر و فرار از منزل در زندان‌های طالبان به‌سر می‌بردند، آزاد شدند. آخرین اخبار در خصوص روابط تحولات افغانستان، طالبان و روابط ایران و طالبان را در عرشه آنلاین بخوانید.

طالبان

منابع مطلع در هرات افغانستان از توافق ایران و طالبان برای مبادله ده‌ها زندانی و آزاد شدن 4 زندانی ایران از زندان‌های طالبان خبر دادند.

به نقل از روزنامه 8 صبح افغانستان، منابع مطلع در ولایت هرات از توافق میان طالبان و مقام‌های ایرانی بر سر مبادله ده‌ها زندانی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: طالبان عامل جنایت در میدان ونک را دستگیر کرد

این منابع به‌ روزنامه ۸صبح گفتند که ۱۸۰ زندانی افغان از زندان‌های ایران در برابر چهار زندانی ایرانی در زندان‌های طالبان روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد، در مرز اسلام‌قلعه هرات مبادله شدند.

این تعداد از زندانیان افغان به اتهام‌های مختلف در زندان‌های ایران زندانی بودند و پس از توافق دو طرف، وارد کشور شدند.

به گفته مسئولان محلی طالبان، قرار است این زندانیان به زندان هرات منتقل شوند.

این روزنامه با این خبر که «در مقابل، چهار شهروند ایران که در افغانستان زندانی بوده‌اند نیز به ایران تحویل داده شدند» مدعی شده است: این افراد که شامل دو مرد و دو زن می‌شود به اتهام قاچاق مواد مخدر و فرار از منزل در زندان‌های طالبان به‌سر می‌بردند.

روز یکشنبه هفته جاری، طالبان در ولایت نیمروز نیز از انتقال ۱۰۰ زندانی افغان از زندان‌های ایران خبر داد. این در حالی است که براساس توافق طالبان با ایران، تا کنون حدود دو هزار زندانی افغان از زندان‌های مختلف ایران به کشور خود منتقل شده‌اند.

طالبان

طالبان این پهپاد ایرانی را غصب کرد!

از زمان خروج اضطراری آمریکا از افغانستان آمار دقیقی مبنی بر تجهیزات نظامی آمریکایی که در افغانستان به جا مانده‌است، منتشر نشده‌ است.

ارزیابی اطلاعاتی کنونی این است که طالبان بیش از ۲ هزار خودروی زرهی، از جمله هاموی آمریکایی، و حداکثر ۴۰ هواپیما به طور بالقوه شامل UH-۶۰ بلک هاوک، هلیکوپترهای تهاجمی و پهپادهای نظامی ScanEagle را به اختیار خود در آورده‌است.

بوئینگ اسکن‌ایگل، یک پهپاد کوچک، کم‌هزینه با توان پرواز طولانی ساخت شرکت Insitu زیرمجموعه شرکت هواپیمایی آمریکایی بویینگ است که از سال ۲۰۰۵ توسط نیروی دریای آمریکا به کار گرفته شده‌است. پهپاد اسکن ایگل علاوه بر نیروی دریایی ایالات متحده، توسط نیروهای نظامی استرالیا و کانادا نیز به کار گرفته می‌شود. گفتنی است که در ایران از نسخه بومی این پهپاد به نام سایه استفاده می‌شود.

طالبان

از مشخصات پهپاد سایه می‌توان به ویژگی ها و مشخصات ظاهری آن اشاره کرد؛ مشخصات ظاهری: وزن آن ۱۸ کیلوگرم است، طول ۱.۱۹ متر است و عرض آن نیز ۳.۰۵ متر است که دارای دو سر بال است.

دارای دوربین مادون قرمز، بیش از ۲۰ ساعت استقامت پرواز، پهپاد غیر مسلح است، برای پرواز کردن به باند نیازی ندارد، دارای برجک ثابت سبک وزن، دارای دوربین الکترواپتیکال،‌ دامنه ی ارتباطات آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به ویژگی ها و مشخصات ظاهری پهپاد سایه این پرنده دارای رتبه بسیار خوبی نسبت به دیگر پهپاد ها است.

به دلیل کوچکی و سبکی بسیار کاربردی است، زیرا با کنترلی که توسط شخص متصدی بر روی این پهپاد اعمال می شود فرد می تواند به راحتی آن را کنترل و هر زمان نیاز باشد به عکس ها و اطلاعات موجود در حافظه پهپاد دسترسی داشته و بدون خرج هزینه های اضافی برای امورات دیگر با کمترین فرسایش به اهداف مورد نظر دست یابند.

در مقاصد دفاعی استراتژیک بسیار مهم و کاربردی می باشد. زیرا رصد مکان هایی که احتمال خطر در آنها زیاد است با این هدایتگر سبک و کارآمد بسیار مفید و موثر خواهد بود.

این پرنده که به دلیل بومی بودن ازجمله افتخارات نظامی محسوب می شود و با بکارگیری امکانات و علوم کشور ایران امکان تولید انبوه آن برای کشور و به کارگیری آن در کارهای غیر نظامی همچون کشاورزی، ایرانگردی، اقلیم شناسی و مقاصد دیگری هم مورد استفاده قرار می گیرد.

طالبان

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92283

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر