باکو: روابط ما با ایران در پایین‌ترین سطح خود است

باکو از روابط رو به رشد با تل‌آویو و کاهش روابط با تهران خبر داد.

باکو: روابط ما با ایران در پایین‌ترین سطح خود است

باکو از روابط رو به رشد با تل‌آویو و کاهش روابط با تهران خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، اولین سفیر باکو در رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای تاکید کرد روابط این کشور با این رژیم رو به رشد است، اما با ایران نزولی است.

به گفته مختار ممدوف، اولین سفیر جمهوری آذربایجان در رژیم صهیونیستی، افتتاح اولین سفارت باکو در اراضی اشغالی طی ماه مارس، نشان دهنده شکوفایی روابط بین باکو و تل‌آویو است، درست زمانی که روابط باکو با ایران به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

براساس گزارش جی اس ان، ممدوف ادعا کرد این اقدام دیپلماتیک برجسته نشان‌دهنده اوج یک رابطه سه دهه‌ای، پنهان و آشکار است که ریشه در قرابت قرن‌ها بین دو ملت دارد، که از رابطه مردم به مردم به یک تمرکز قوی امنیتی و انرژی شکوفا شده است.

او در ادامه گفت: روابط سیاسی ما بر پایه یک پایه محکم و محکم بین مردم (جمهوری) آذربایجان و یهودی بنا شده است که به قرن‌ها قبل برمی گردد. این هسته اصلی درک متقابل و احترام [ما]برای یکدیگر بود. دهه‌ها روابط نزدیک اکنون قرار است به مرحله بعدی برود.

ممدوف گفت: گشایش سفارت کاتالیزور و ابزاری برای گسترش و عمیق‌تر کردن این روابط است. ما فرصت‌های بسیار بیشتری را در هر دو طرف می‌بینیم.

او در این مصاحبه اعلام کرد اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی قرار است در پایان ماه جاری به باکو سفر کند که این دومین رئیس این رژیم پس از سفر شیمون پرز در حدود ۱۵ سال پیش، به جمهوری آذربایجاناست. سفر هرتزوگ به دنبال سفر ماه گذشته الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیوینستی به باکو انجام خواهد شد.

ممدوف با بیان اینکه روابط ما با ایران در پایین‌ترین سطح خود در تاریخ است، ادعا کرد: ما خواهان روابط پایدار با همه همسایگان خود هستیم.

در همان زمان، ممدوف گفت که مایل است رژیم صهیونیستی و متحد اصلی جمهوری آذربایجان، ترکیه، روابط را بهبود بخشند. او گفت: «آرزوی ما این است که دوستانمان با هم دوست شوند. ما آماده حمایت از این تلاش هستیم.»

سفیر باکو در رژیم صهیونیستی در پایان نیز گفت که امیدوار است روابط تجاری با این رژیم از جمله در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، سرمایه گذاری و فناوری را تا سطح بالای روابط سیاسی موجود تقویت کند. وی خاطرنشان کرد: در پایان ماه مارس یک مرکز امنیت سایبری در باکو با همکاری موسسه فناوری Technion – رژیم صهیونیستی ایجاد شد، در حالی که هیئتی از معلمان باکویی در حال حاضر در مدارس ORT رژیم صهیونیستی آموزش می‌بینند./باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87341

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر