نتایج انتخابات ترکیه | اردوغان پیشتاز است

رای‌گیری در یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات تاریخ یکصد سال اخیر ترکیه پایان یافت. شبکه تلویزیونی TRT ترکیه نوشت که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد که اردوغان پیشتاز انتخابات است

نتایج انتخابات ترکیه | اردوغان پیشتاز است

 رای‌گیری در یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات تاریخ یکصد سال اخیر ترکیه  پایان یافت. شبکه تلویزیونی TRT ترکیه نوشت که نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد که اردوغان پیشتاز انتخابات است

 درصد آرای اردوغان کاهشی و قلیچدار افزایشی است. باید منتظر بود و دید که آیا انتخابات به دور دوم می کشد؟

 تا کنون ۷۲ درصد آرا شمارش شده است

به‌روزرسانی: ساعت ۲۲:۲۰ تاریخ ۲۴ اردیبهشت

نتایج اولیه انتخابات ترکیه نشان می‌دهد اردوغان تاکنون ۵۰.۹۱ درصد و قلیچداراوغلو ۴۳.۲۸ درصد آرای انتخاباتی را کسب کردند.

 

انتخابات ترکیه

نتایج اولیه شمارش ۲۵ درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری ترکیه:

بر اساس گزارش آناتولی از آراء شمارش شده،‌ اردوغان با کسب 54.27  آراء همچنان پیشتاز است و قلیچدار اوغلو 39.75 درصد از آرا را به دست آورده است.

خبرگزاری‌های بین‌المللی و رسانه‌های ترکیه از میزان بسیار بالای مشارکت شهروندان در رأی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی این کشور در روز یک‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت، خبر می‌دهند.

انتخابات ترکیه

رأی‌گیری برای انتخاب سیزدهمین رئیس‌جمهور تاریخ این کشور و نمایندگان در مجلس ۶۰۰ نفره، از ساعت هشت بامداد به وقت محلی آغاز شده است.

در صورتی که هیچ یک از دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نتواند ۵۰ درصد آرا را به دست آورد، این انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد. در آن صورت دور دوم انتخابات در هفتم خرداد برگزار می‌شود.

در انتخابات ترکیه ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار نفر واجد شرایط رای وجود دارد که ۳۰ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر یعنی ۵۰.۶ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87183

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر