وضعیت عجیب اردوغان و یک مرد در انتخابات ترکیه خبرساز شد + فیلم

انتشار ویدئوی جدید اردوغان و وضعیت عجیب یک مرد رای‌دهنده در انتخابات ترکیه خبرساز شد.

وضعیت عجیب اردوغان و یک مرد در انتخابات ترکیه خبرساز شد + فیلم

انتخابات ترکیه آغاز شد. انتخابات ترکیه برای مسندهای ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه آغاز شد. شعب اخذ رای انتخابات ترکیه در مناطق مختلف باز شده است تا مردم این کشور سیزدهمین رئیس‌جمهور و ۶۰۰ نماینده پارلمان را برای یک دوره ۵‌ساله انتخاب کنند. انتشار ویدئوی جدید اردوغان و وضعیت عجیب یک مرد رای‌دهنده در انتخابات ترکیه خبرساز شد.

بیشتر بخوانید: اردوغان در مرحله اول انتخابات ترکیه رای نمی آورد؟

بیشتر بخوانید: انتخابات ترکیه | قیلیچدار اوغلو برنده انتخابات؟ + تصویر

ساعت ۸ صبح امروز «یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲»، شعب اخذ رای در مناطق مختلف ترکیه باز شد تا مردم این کشور سیزدهمین رئیس‌جمهور و ۶۰۰ نماینده پارلمان این کشور را انتخاب کنند؛ فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۱۷ بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، رقابت و دوقطبی اصلی بین اردوغان و قلیچدار اوغلو است؛ کاندیدای برنده باید بیش از ۵۰ درصد آرای ماخوذه را کسب کند، در غیر این صورت دور دوم انتخابات دو هفته بعد (۲۸ می) برگزار خواهد شد.

در این انتخابات ۶۰ میلون و ۹۰۴ هزار نفر در داخل ترکیه و ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر در خارج کشور، واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

در تاریخ ۱۰۰ ساله جمهوری ترکیه، تنها ۲ بار میزان مشارکت از ۷۰ درصد پایین آمده و به ۶۴ درصد رسیده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با حضور در شعبه اخذ رای در استانبول، رای خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری این کشور انداخت.

پیش از این، کمال قلیچدار اوغلو و سینان اوغان، دو کاندیدای دیگر ریاست جمهوری ترکیه نیز با حضور در شعب اخذ رای، آرای خود را به صندوق انداخته بودند.

انتشار ویدئوی وضعیت عجیب یک مرد رای‌دهنده در انتخابات ترکیه خبرساز شد.

در ادامه می‌توانید ویدئوی خبرساز وضعیت عجیب یک مرد رای‌دهنده در انتخابات ترکیه را ببینید.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87117

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر