کار واگنر تمام شد | اسلحه و مهمات ارتش روسیه در اوکراین تمام شد؟!

فرمانده ارتش پنهان و خصوصی «واگنر» می‌گوید: ارتش واگنر به دلیل عدم تامین سلاح کافی در خط مقدم جبهه جنگ با اوکراین، به‌زودی ساقط خواهد شد.

کار واگنر تمام شد | اسلحه و مهمات ارتش روسیه در اوکراین تمام شد؟!

فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو می‌گوید عدم تامین سلاح کافی برای آن در خط مقدم جبهه جنگ با اوکراین، به‌زودی کار این گروه را تمام خواهد کرد.

به نقل از رویترز، یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر که به کرملین وابسته است و در خط مقدم جبهه باخموت حضور دارد، با انتقاد از روند تامین سلاح برای این گروه، مدعی شد که با این شرایط، انحلال این گروه دور از تصور نیست.

پریگوژین همواره از نحوه عملکرد روسیه در جنگ اوکراین گلایه کرده و مدعی شده که نیروهای مسلح مسکو مهمات و نیروی انسانی کافی برای واگنر تامین نکرده و گاهی اوقات نیز فرماندهان ارشد روسیه را به «خیانت» متهم کرده است.

او در پاسخ به سمیون پگوف، یک بلاگر روس گفت: هم‌اکنون از حیث نیازهای کلی و مهمات در خط مقدم در نقطه‌ای هستیم که رفته رفته به نقطه‌ پایان واگنر می‌رسیم. واگنر به‌زودی دیگر وجود نخواهد داشت. ما به تاریخ خواهیم پیوست، البته جای نگرانی نیست و اتفاقاتی از این دست همیشه رخ می‌دهد.

پریگوژین که به دلیل سبک و تاکتیک جنگی و همچنین شوخ‌طبعی عجیب و غریبش مشهور است، روز پنجشنبه مدعی شد که وقتی «گفته نیروهایش بمباران باخموت را متوقف خواهند کرد تا نیروهای اوکراین شهر را به خبرنگاران آمریکایی نشان دهند»، شوخی می‌کرده و قطعا چنین کاری نخواهد کرد.

او همچنین گفته بود که نیروهایش به دلیل عدم حمایت مسکو، تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند و هفته پیش هم نسبت به ضدحملات نیروهای مجهز اوکراین در باخموت، ابراز نگرانی کرده بود.

واشنگتن در ماه ژانویه گروه واگنر را به طور رسمی به عنوان سازمان تبهکار فراملی معرفی و اموال و دارایی‌ها آن را در آمریکا مصادره کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84535

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر