اردوغان سکته کرد؟ واکنش دفتر رئیس جمهوری ترکیه

برخی رسانه‌ها از بستری شدن اردوغان در‌ بیمارستان خبرمید

اردوغان سکته کرد؟ واکنش دفتر رئیس جمهوری ترکیه

برخی رسانه‌ها از بستری شدن اردوغان در‌ بیمارستان خبرمی‌دهند

رسانه ها می‌گویند: اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از گزارش هایی مبنی بر سکته قلبی وی در وضعیت وخیمی قرار دارد و در بیمارستان بستری شده است.او چند برنامه انتخاباتی را به دلیل مشکلات قلبی لغوکرده بود

شبکه خبری بی ان ان ترکیه به نقل از دفتر رییس جمهور ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دلیل عارضه سکته قلبی در بیمارستان بستری شد.بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی ریاست جمهوری، اردوغان در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان برای علائمی قرار گرفت که معمولا به عنوان سکته قلبی شناخته می شود.

خبر تکمیلی :خبرگزاری آناتولی به نقل از یک مقام ارشد ترکیه برخی اخبار در مورد سلامتی اردوغان را  "ادعاهای بی اساس" توصیف و تکذیب کرداین منبع آگاه اعلام کرد: رییس جمهور این کشور روز پنجشنبه به صورت آنلاین در افتتاحیه نیروگاه هسته ای شرکت خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با علائم حمله قلبی به بیمارستان منتقل شده است. در این اطلاعیه آمده: «تمامی سخنرانی‌های اردوغان تا سوم ماه می، در فاصله دو هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری لغو شده است.»

با این همه، فوات اوکتای معاون رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت وضعیت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور «بسیار خوب« است. معاون رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاحیه یک مرکز راه‌آهن گفت: «وضعیت رئیس جمهور ما بسیار خوب است. ما مرتب با او در تماس هستیم. او کمی سرما خورده است».

روز سه شنبه جب طیب اردوغان در حالی که در حال انجام یک گفت‌وگوی زنده با شبکه‌های تلویزیونی داخلی بود به طور ناگهانی به دلیل ابتلا به التهاب معده حالش بد شد؛ به طوریکه مصاحبه او قطع شد. ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده که حالش خوب است.

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در پخش زنده برنامه حالش بد شد به طوریکه مصاحبه‌اش با شبکه‌های تلویزیونی داخلی به طور غیرمنتظره‌ قطع شد.

این مصاحبه در ساعات پایانی شب گذشته به دلیل برنامه‌های متعدد رئیس‌جمهور قبل از انتخابات آغاز شد و زمانی که مجری اولین سوال درباره تغییرات در آینده دولت را مطرح کرد، برنامه به دلیل مشکل گوارشی اردوغان متوقف شد.

اردوغان پس از بازگشت گفت: قبل از هر چیز برای همه آرزوی صحت و سلامتی می‌کنم. طی دیروز و امروز بسیار مشغول فعالیت‌ها انتخاباتی بودم، از این رو به التهاب معده دچار شدم. حتی فکر کردم این برنامه را متوقف کنم؛ اما قول داده بودم و حاضر شدم. از شما و بینندگان‌تان معذرت می‌خواهم. 

بعد از دو سوال کوتاه از سوی مجری مصاحبه با اردوغان تمام شد و مجری گفت مصاحبه در اینجا برای استراحت رئیس‌جمهوری به پایان رسید.

این در حالی است که کمال قلیچداراوغلو، نامزد رقیب او در انتخابات ریاست‌جمهوری برای اردوغان آرزوی بهبودی و شفای عاجل کرد.

مرال آکشنر، رهبر حزب مخالف «خوب» نیز برای اردوغان آرزوی بهبودی کرد.

در واکنش به این رویداد، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت، حال اردوغان خوب است. او افزود:‌ خدا را شکر رئیس‌جمهورمان حالش خیلی خوب است.

آیا اردوغان فیلم بازی می کند

اردوغان چنان خسته و بی حال به نظر می‌رسد که دیگر اثری از سخنرانی‌های پرشور و هیجانی دوره‌های پیشین او قابل مشاهده نیست و ضعف جسمانی‌اش، می‌تواند بر نتایج انتخابات اثر بگذارد.

آیا اردوغان فیلم بازی می کند و می خواهد با تمارض و مظلوم نمایی، توجه هواداران را جلب کند، یا واقعاً بیمار است؟

این سوالی است که در محافل حزبی و رسانه ای و در فضای مجازی ترکیه، تکرار می شود. وقتی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه، ناچار شد از شدت درد و بی حالی، مصاحبه تلویزیونی را نیمه کاره بگذارد، مشخص شد که او دیگر توان جسمی سابق را ندارد و گذشت آن دورانی که اردوغان در طول یک روز، به دو استان سفر می کرد و در عرض چند ساعت، در دو سخنرانی میدانی و چند جلسه گروهی حضور پرشور داشت.

اردوغان تاکنون چندین بار در جلسات رسمی چرت زده و در مصاحبه های تلویزیونی هم، وقتی که از او نمای نزدیک یا کلوزآپ نشان داده می شود، با وجود گریم، چهره ای خسته و صدایی ضعیف دارد و برخلاف سالیان گذشته، با ریتم تند صحبت نمی کند و واژگان را یک به یک  و با مکث ادا می کند.

آیا شما سرطان دارید؟

سال 2012 میلادی، در یک مصاحبه تلویزیونی، مهمت علی بیراند مجری مشهور ترکیه، به طور ناگهانی و در برنامه زنده از اردوغان پرسید: «آیا شما سرطان دارید؟» اردوغان که آن وقت ها نخست وزیر بود، خیلی خونسردانه گفت: «خیر. من سرطان ندارم».

طنز تلخ ماجرا اینجاست که پس از مدتی کوتاه، خود مهمت علی بیراند به سرطان مبتلا شد. او به روزنامه ها گفت: «نیمه شب تلفن من زنگ خورد. جناب نخست وزیر بود. با تفقد و مهر به من گفت: مهمت علی بیگ! امشب با همسرم امینه و دخترم سمیه، به زیارت ایوب سلطان رفتیم و به طور ویژه برای سلامتی شما دعا کردیم».

بیراند که پس از یک دوره کوتاه تحمل بیماری جان خود را از دست داد، بر اساس برخی شنیده های تایید نشده، در مورد احتمال ابتلای اردوغان به بیماری سرطان، از او سوال کرده بود. قبلاً و در سال 2006 میلادی، واقعه مهمی به نام بیهوش شدن اردوغان، در خودروی مرسدس بنز ویژه ضدگلوله، مانند یک بمب خبری توجه همه را به سوی خود جلب کرده بود.

ماجرا از این قرار بود که راننده، برای لحظاتی کوتاه از خودرو خارج شده بود. سیستم امنیتی خودرو در همان لحظه فعال شده بود و کسی غیر از سرنشین داخل خودرو، نمی توانست در را برای راننده و محافظ باز کند. اما اردوغان بیهوش شده بود و راهی برای باز کردن در وجود نداشت. به همین خاطر، فرمانده یگان حفاظت، مجبور شد به سختی، شیشه خودرو را با پتک بشکند و اردوغان را به بیمارستان منتقل کنند.

پس از آن واقعه نیز، چندین بار در مورد احتمال ابتلای اردوغان به یک بیماری دشوار، اخبار تایید نشده ای در رسانه ها منتشر شد. اما تنها چیزی که می توان با اطمینان از آن سخن گفت، این است که اردوغان، به شدت بی رمق؛ خسته و بی حال است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84202

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر