هشدار سونامی صادر شد

هشدار سونامی پس از وقوع زلزله‌ای شدید در آب‌های اقیانوسی شرق فیلیپین صادر شد.

هشدار سونامی صادر شد

پس از وقوع زمین‌لرزه‌ای شدید در آب‌های اقیانوسی شرق فیلیپین، هشدار سونامی منتشر و دستور تخلیه برای ساکنان مناطق ساحلی در یکی از جزیره دورافتاده این کشور صادر شد.

به نقل از الجزیره، سازمان زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر حدود ساعت ۹ شب گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی در اقیانوس در سواحل شرقی فیلیپین رخ داد.

مرکز لرزه نگاری مدیترانه-اروپا (EMSC) اعلام کرد که در ابتدا شدت این زمین لرزه را ۶.۳ ریشتر برآورد کرده بود در حالی که موسسه آتشفشان شناسی و زلزله شناسی فیلیپین آن را ۶.۶ ریشتر گزارش کرده بود.

زمین لرزه های کم عمق نسبت به زمین لرزه های عمیق‌تر خسارات بیشتری ایجاد می کنند اما تاکنون هیچ گزارش فوری از خسارات این زلزله وجود نداشته است.

آژانس لرزه نگاری دولتی فیلیپین اعلام کرد که این زمین لرزه باعث آشفتگی جزئی در سطح دریا شده و هشدار داد که امواج سونامی با ارتفاع کمتر از یک متر بالاتر از جزر و مد معمولی به جزایر کاتاندوانه و سامار خواهند رسید.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که شکل‌گیری این امواج ممکن است ساعت‌ها ادامه داشته باشد.

یکی از مقامات محلی در این باره گفت: از کسانی که در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند خواسته شده تا این مناطق را تخلیه کرده و به مناطق مرتفع‌تر بروند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80352

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر